وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار به معرفی کارآفرینان برتر و بین المللی می پردازد. یکی از این کارآفرینان شناخته شده در سطح جهان، جک دورسی است. جک دورسی مدیرعامل پیشین توئیتر و اسکوئر است. جک به عنوان یک نوآور برجسته شناخته شده است. ما در طول این محتوا به معرفی برخی ویژگی های شخصیتی جک دورسی و زندگینامه او خواهیم پرداخت. در صورتی که علاقمند به دانستن نحوه زندگی افراد موفقی از جمله جک دورسی دارید توصیه می کنیم تا پایان محتوا ما را همراهی کنید.

جک دورسی و بیت کوین عامل توسعه اسکوئر در آینده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

جک دورسی کیست؟

جک دورسی با نام کاملا جک پاتریک دورسی در تاریخ نوزدهم نوامبر 1976 در سنت لوئیس در ایالت میسوری آمریکا متولد شده است. جک مدیرعامل و بنیانگذار توییتر است. جک برای ادامه تحصیل در دانشگاه علم و فناوری ایالت میسوری آمریکا ثبت نام نمود. به طور کلی باید بگوییم جک یک طراح نرم افزار، کارآفرین اینترنتی و از علاقمندان به بیت کوین است. قابل ذکر است که جک دورسی در نوامبر سال 2021 از سمت مدیر عامل شرکت توییتر کناره گیری کرد. هم اکنون مدیر عامل شرکت توئیتر پاراگ آگراوال است. جک دورسی در سال 2008 به عنوان یکی از 35 نوآور برتر جهان انتخاب شد. این اتفاق زمانی به وقوع پیوست که او تنها 32 سال سن داشت. همچنین وال استریت ژورنال در سال 2012 جایزه نوآوران سال را به جک دورسی اعطا کرد. علاوه بر این موارد جک در سال 2018 در گروه بهترین مدیران اجرایی در جهان رتبه 404 را کسب نمود.

جک دورسی و نرم افزارهای متن باز

جک دورسی تا کنون تعدادی نرم افزار متن باز برنامه نویسی کرده است. برخی از این نرم افزارها هم اکنون هم توسط بعضی از شرکت های تاکسیرانی مورد استفاده قرار می گیرند. جک در سال 2000 پس از ترک دانشگاه کالیفرنیا کمپانی خود در زمینه ارسال پیک، تاکسی و اورژانس از طریق اینترنت را تاسیس کرد. پدر جک در زمینه تولید و تعمیر انواع تجهیزات پزشکی فعالیت می کرد. همین امر موجب شد جک دورسی در کمپانی خود ایده طراحی و تولید تجهیزات پزشکی را راه اندازی کرد. پس از مدتی جک پلتفرم جدیدی در زمینه ارائه خدمات مالی طراحی می کند. پس از مدتی او شرکت اسکوئر را راه اندازی کرد.

جک برنامه نویسی را در دبیرستان آغاز کرد. او هنگامی که فقط 15 سال سن داشت یک نرم افزار طراحی و برنامه نویسی کرد که هم اکنون هم توسط برخی شرکت های حمل و نقل درون شهری استفاده می شود. یکی از تخصص های جالب و خارق العاده جک داشتن مجوز ماساژور است. او در سال 2002 قبل از این که وارد دنیای تکنولوژی شود دوره های لازم را طی کرده و مجوز را دریافت نمود. جک ابتدا در یک شرکت پخش پادکست فعالیت می کرد. او در این شرکت با برخی از همکاران و دوستانی که بعدا به کمک آن ها توییتر را تاسیس کرد آشنا شد. در ابتدای تاسیس این شرکت جک مدیر عامل بود، اما در سال 2008 او از این سمت کنار رفت و ریاست هیات مدیره را بر عهده گرفت. در ان مدت بود که جک به فکر تاسیس و راه اندازی ایده جدید خود افتاد. ایده جدید جک بعدها اسکوئر نام گرفت.

راه اندازی پلتفرم اسکوئر توسط جک دورسی

جک دورسی به کمک یکی از دوستان خود به نام جیم مک کلوی جهت پرداخت های مالی با تلفن همراه شرکتی تاسیس کردند. این شرکت را اسکوئر نام گذاری کردند. شرکت اسکوئر به عنوان عرضه اولیه در بورس نیویورک ارائه شد. جک حدود 24 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. در سال 2010 کمپانی اسکوئر تعدادی نرم افزار موبایلی جهت انتقال پول و دیگر فرایندهای مالی ارائه داد. دورسی دارای یک خصوصیت اخلاقی است که از علایق خود دست نمی کشد. با این که او دو شرکت توئیتر و اسکوئر را تاسیس کرده است و از نظر مالی تقریبا بی نیاز است اما باز هم علایق خود را دنبال می کند. وب سایت دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط به کارآفرینی را پوشش می دهد.

بیت کوین، یکی از علایق دورسی

همانطور که در بالا ذکر کردیم جک دورسی علاقه زیادی به بیت کوین دارد. با این وجود میتوان جک را در حال حاضر یک ماکسیمالیست بیت کوین دانست. جک در یکی از سخنرانی های خود بیان می کند علت علاقه ای که بیت کوین دارد؛ انعطاف پذیری آن است. همچنین او ذکر می کند بیت کوین عامل کلیدی در توسعه توییتر در آینده خواهد بود. جک دورسی همچنین بیان کرده با این که بیت کوین اولین ارز دیجیتال است اما هنوز نیازمند اصلاحاتی است. از جمله این اصلاحات می توان به تسریع در انجام تراکنش ها اشاره کرد. همچنین او برای حل این مشکل و نواقص استفاده از شبکه لایتنینگ را پیشنهاد داده است.

جک در حال حاضر به خرید و جمع آوری بیت کوین مشغول است. نام شرکت اسکوئر پس از مدتی به بلاک تغییر یافت. وب سایت دانشگاه کسب و کار در حوزه کارآفرینی و استارتاپ فعالیت مداوم دارد، بنابراین می تواند اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقمند هستید می توانید از hbr.org ، Bloomberg.com، businessuni.net و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

 

منبع: دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی کارآفرینی