آیا یک شرکت حسابداری می­تواند امور مالی یک سازمان را به عهده بگیرد؟ این اتفاق با برون­سپاری ممکن است؟ بسیاری از کسب­وکارها نسبت­به برون­سپاری فعالیت­ها گارد دارند و عدم اعتماد باعث می­شود که به سراغ تربیت نیروی بومی و فعالیت­هایی از این دست بروند. درحالی که چنین کاری برای آنها هزینه بیشتری خواهد داشت. این هزینه هم شامل هزینه مالی و هم هزینه زمانی است. شما می­توانید با استفاده از برون­سپاری هزینه کمتری صرف کنید و درعین حال وقت آزاد بیشتری در سازمان به­دست بیاورید. اگر می­خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید، پیشنهاد می­کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا با برون­سپاری خدمات مالی مالیاتی و حسابداری موفق خواهیم شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 

برون­سپاری خدمات حسابداری چیست؟

هر سازمان درون خود دارای تیم­های جداگانه­ای است که بر روی فعالیت­های مختلف مشغول به­کار هستند.

در یک نمونه، آژانس تبلیغاتی را در نظر بگیرید که بخش­های مختلفی دارد. این آژانس ممکن است نتواند تمام فعالیت­های کاری خود را به­تنهایی و فقط از طریق تیم­های داخلی مجموعه به سرانجام برساند.

در چنین موقعیتی از برون­سپاری فعالیت­ها کمک می­گیرد. در این تکنیک با عقد قراردادی بین کارفرما و پیمانکار فعالیت برون­سپاری­شده و جزئیات آن مشخص می­شود.

توجه داشته باشید که فعالیت­های برون­سپاری­شده می­توانند در داخل مجموعه شما هم انجام شوند. با این تفاوت که اجرای آنها برعهده تیم داخلی نیست و تیمی از خارج مجموعه این کار را انجام خواهد داد.

یک شرکت حسابداری نیز چنین وضعیتی خواهد داشت. شما در مجموعه خود با دپارتمان­های مختلفی روبه­رو هستید و مدیریت تمامی آنها به یک تیم حسابداری قوی نیازمند است.

برای این کار لازم نیست حسابداری اختصاصی داشته باشید. شما می­توانید از شرکت­های حسابداری برای چنین چیزی کمک بگیرید.

چرا باید از برون­سپاری استفاده کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که ما با استفاده از آنها متقاعد شویم برون­سپاری گزینه مناسبی برای بسیاری از فعالیت­ها از جمله خدمات حسابداری و مالی است. در ادامه آنها را ذکر خواهیم کرد.

کمبود منابع

ما در تمامی موقعیت­های شغلی سازمان دارای نیروی انسانی کارآمد نیستیم. بنابراین به­دلیل کمبود منابع، بسیاری از شرکت­ها ترجیح می­دهند برخی از فعالیت­های خود را برون­سپاری کنند.

با استفاده از این روش فعالیت­های شما توسط تیمی متخصص و حرفه­ای جلو خواهد رفت و درعین حال نیز به سازمان فشاری از بابت تامین نیرو نخواهد آمد.

کاهش هزینه

معمولا برون­سپاری نسبت­به تربیت نیروی انسانی و استخدام آن هزینه کمتری خواهد داشت.

شرکت­های پیمانکار در وضعیت رقابتی با یکدیگر هستند و به­همین دلیل سعی می­کنند هزینه چنین فعالیت­هایی را در سطح معقولی نگه دارند.

از طرفی شما برای شروع یک کار به سرمایه زیادی نیاز دارید. اگر بخش­هایی از فعالیت شما برون­سپاری شود تا حد زیادی در بودجه صرفه­جویی خواهد شد.

به­نوعی شما می­توانید با استفاده از برون­سپاری به­جای تهیه زیرساخت­های یک امور از زیرساخت یک مجموعه دیگر به­صورت موقت استفاده کنید.

کاهش فشار هسته مرکزی مجموعه

تمامی بخش­های مختلف یک سازمان توسط هسته مرکزی، مدیریت و ساماندهی می­شوند. برخی از مواقع ممکن است این فشار بیش از اندازه شود و هسته اصلی توانایی مدیریت این حجم از فشار را نداشته باشد.

برون­سپاری باعث می­شود هسته مرکزی فعالیت­های خود را به­سمت دیگری ببرد و بر روی امور اصلی تمرکز کند.

انعطاف­پذیری در سازمان

با استفاده از برون­سپاری شما خدمات مختلفی را بسته به نیاز دریافت می­کنید. برای نمونه شما در برهه­ای ممکن است به یک حسابدار نیاز داشته باشید.

در زمانی دیگر ممکن است بخواهید گروهی حساب­های مالی شرکت شما را بررسی کنند. همچنین امکان دارد زمانی به مشاوره مالی نیاز داشته باشید.

با استفاده از برون­سپاری شما می­توانید ساختاری منعطف ایجاد کنید و هر زمان که خواستید از مزیت­های آن بهره ببرید.

6

خدمات یک شرکت حسابداری شامل چه مواردی می­شود؟

معمولا کسب­وکار­های مختلف یا از شرکت­های حسابداری درخواست مشاوره می­کنند، یا بخشی از امور کوچک و بزرگ خود را به­دست چنین مجموعه­هایی می­سپارند. معمولا این شرکت­ها دارای 3 نوع خدمت مالی، مالیاتی و حسابداری هستند.

ممکن است آنها در بخش حسابداری، خدمتی تحت عنوان اعزام حسابدار نیز داشته باشند. خدمات مالیاتی نیز یکی از موارد مهمی است که شرکت­های مختلف به آن احتیاج پیدا خواهند کرد.

پرکردن اظهارنامه­های مختلف و دفاع­های مالیاتی از جمله اموری است که سازمان­ها با آن درگیر هستند. برون­سپاری این فعالیت­ها یک آسودگی خاطر برای مدیریت مجموعه به­همراه خواهد داشت.

بهترین شرکت حسابداری برای برون­سپاری کدام است؟

شرکت­های زیادی هستند که شما می­توانید امور مالی خود را به آنها واگذار کنید. یکی از بهترین­ها در این زمینه شرکت حسابداری مالی مشاورین تهران و شرکاست.

در این شرکت تیمی متخصص از مشاورین مالی حرفه­ای با سابقه فعالیت در بازار­های بین­المللی گرد هم آمده­اند تا به کسب­وکار­های مختلف در زمینه خدمات مالی، حسابداری و مالیاتی کمک کنند. هدف اصلی این شرکت تعاملی پربازده با شرکت­های مختلف برای همکاری­های بلندمدت است.

آنها تلاش می­کنند محیطی بسازند که در آن مدیران ارشد بابت فعالیت­های مالی شرکت، نگرانی خاصی نداشته باشند و تمامی امور به­دست تیم ثالث سپرده شود.

شما نیز می­توانید از خدمات این شرکت بهره­مند شوید. برای اطلاع از خدمات و اخذ آنها کافی­است سری به وب­سایت مجموعه مشاورین تهران و شرکا بزنید.

خدمات شرکت مشاورین تهران و شرکا را بهتر بشناسید

خدمات این شرکت به­عنوان یک موسسه ی حسابداری شامل موارد بسیاری است. این خدمات عبارت­اند از:

  • مشاوره مالی در زمینه­های عارضه­یابی، افزایش بهره­وری و معماری سیستم مالی شرکت
  • مشاوره مدیریت و استراتژی
  • مشاوره در زمینه M&A و Firm Valuation (ادغام و اکتساب و ارزش­گذاری شرکت­ها)
  • برنامه­ریزی مالی و بودجه­بندی
  • مطالعات بازار و مشاوره سرمایه­گذاری در بازار هدف
  • مشاوره تامین منابع مالی
  • مطالعه ساختار سرمایه شرکت­ها و مشاوره در زمینه بهینه­سازی آن
  • حسابداری
  • مشاوره مالیاتی
  • مشاوره در زمینه تولید، صنعت، راه­اندازی خط تولید، اجرای سیستم Kaizen
  • مشاوره حقوقی و خدمات ثبتی

جمع­بندی

برون­سپاری امور مالی به یک شرکت حسابداری برای شما مزیت­های بسیاری را به­همراه خواهد داشت. این کار هزینه کمتری از شما طلب می­کند و وقت آزاد بیشتری در اختیار مدیران ارشد سازمان قرار می­دهد.

آنها می­توانند این وقت آزاد را صرف امور مهم­تری کنند که به سودآوری شرکت منجر شود. شرکت مشاورین تهران و شرکا این کار را برای سازمان شما انجام خواهد داد.

با استفاده از خدمات برون­سپاری این شرکت، شما می­توانید برای مدتی طولانی از خدمات مالی غیر متمرکز بهره­مند شده و زمان بیشتری برای رسیدگی به امورات شرکت خود به­دست بیاورید.