چطور می‌ توان طول عمر کفپوش اپوکسی پارکینگ را افزایش داد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

کفپوش اپوکسی پارکینگ یکی از پرکاربرد ترین انواع کفپوش اپوکسی صنعتی است و بر روی سطوحی همچون سطح های بتنی قابل‌ اجرا هستند. این نوع از کفپوش ها نیز همانند سایر کفپوش های اپوکسی پس‌ از اجرا، سطح بسیار مقاوم و مستحکمی را تشکیل داده و در برابر فشار ها و تنش‌ های مکانیکی دچار تغییر حالت نمی ‌شوند. کفپوش اپوکسی پارکینگ علاوه‌ بر مقاومت در برابر رطوبت و فشار، دارای مقاومت الکتریکی و حرارتی نیز بوده و جزء کفپوش‌ های بسیار باکیفیت شناخته می‌ شود. این نوع از کفپوش های اپوکسی علاوه‌ بر قابلیت اجرا بر روی سطوح بتنی، بر روی سطوح فلزی، سنگی و سرامیکی نیز قابل‌ اجرا بود و به دلیل سطح یکپارچه و بدون درز خود، مکان مناسبی برای کپک‌ زدگی، رشد میکروب و غیره نمی ‌باشند.

 

نظافت و نگهداری از کفپوش اپوکسی پارکینگ بسیار راحت بوده و از مزایای مهم آن علاوه بر مقاومت بالا، امکان اجرای انواع طراحی و خط کشی بر روی آن می باشد.

چطور می‌ توان عمر کفپوش اپوکسی پارکینگ را افزایش داد؟

قیمت و خرید کفپوش اپوکسی پارکینگ به دلیل کیفیت بالا و اجرای آن در متراژ بسیار وسیع، کمی بالاتر از سایر کفپوش های اپوکسی بوده و به‌ همین جهت نیز چگونگی نگهداری از آن‌ ها جهت افزایش طول عمر این پوشش های مقاوم بسیار حائز اهمیت می‌ باشد. از جمله نکات مهم در افزایش طول عمر کفپوش اپوکسی پارکینگ می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • حذف گرد و خاک

یکی از نکات مهم در نگهداری از کفپوش های اپوکسی پارکینگ، حذف مداوم گرد و خاک و آشغال های موجود بر روی کفپوش است. وجود گرد و خاک در طولانی‌ مدت می‌ تواند به ظاهر کفپوش های اپوکسی پارکینگی آسیب وارد کرده بنابراین شستشو و نظافت آن‌ ها سخت‌ تر شده و مجبور هستید از مواد شوینده‌ قوی‌ تری استفاده نمایید که همین امر سبب آسیب به کفپوش اپوکسی می‌ شود.

  • عدم فشار و ضربه بر روی کفپوش

کفپوش های اپوکسی پارکینگ همانطور که از نامشان پیداست، دارای بیشترین کاربرد در کف پارکینگ ها هستند. ساختار این کفپوش ها طوری طراحی‌ شده است که در برابر تردد روزانه خودرو ها از خود مقاومت نشان داده و دچار تغییر شکل و حالت نشوند. اما وارد شدن ناگهانی فشار و یا ضربات سنگین همانند برخورد اجسام سنگین با کفپوش، می‌ تواند به آن آسیب وارد کند. بنابراین از وارد آمدن تنش‌ ها، فشار ها و ضربات سنگین به کفپوش‌ های اپوکسی پارکینگ جلوگیری نمایید.

  • حرارت ندادن به کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی پارکینگی در برابر حرارت مقاوم هستند و جزء کفپوش‌ های نسوز محسوب می‌ شوند. اما حرارت مستقیم به این کفپوش ها می‌ تواند سبب آسیب به‌ ظاهر و بافت آن‌ ها شود.

  • نظافت و شستشوی مداوم

علاوه‌ بر حذف گرد و غبار ها توسط جارو های صنعتی از روی کفپوش های اپوکسی، باید سطح روی این کفپوش ها را نیز به‌ طور مرتب شستشو داده و خشک نمایید. این امر سبب افزایش طول عمر کفپوش اپوکسی پارکینگ شده و می‌ توانید از گزینه هایی همچون استفاده از مواد شوینده چند منظوره و یا ترکیب مایع ظرفشویی و آب جهت شستشوی روزانه استفاده نمایید.

کفپوش اپوکسی صنعتی

  • دقت در اجرای کفپوش اپوکسی

اجرای کفپوش‌ های اپوکسی نیز همانند سایر پوشش‌ ها بر روی سطوح مختلف نیازمند زیرسازی کامل و استاندارد می‌ باشد. به‌ عنوان مثال وجود رطوبت بر روی سطوح بتنی و عدم برطرف کردن آن، می‌ تواند پس‌ از اجرای کامل کفپوش ها به‌ مرور سبب آسیب به بافت و خاصیت کفپوش‌ های اپوکسی پارکینگ شده و از طول عمر آن بکاهد. بنابراین سعی کنید در اجرای کفپوش‌ های اپوکسی پارکینگ، از تیم‌ های حرفه ‌ای و متخصص در این زمینه کمک گرفته و سبب افزایش طول عمر این کفپوش ها شوید.

قیمت و خرید کفپوش اپوکسی

قیمت و خرید کفپوش اپوکسی پارکینگ نیز همانند سایر پوشش‌ های اپوکسی بر اساس عوامل و فاکتور های گوناگون متفاوت می‌ باشد. از جمله عوامل تأثیرگذار در قیمت و خرید کفپوش اپوکسی می‌ توان به کیفیت کفپوش، شرکت تولید کننده، مهارت تیم اجرایی، متراژ مورد نیاز، کیفیت سطح بتن، ضخامت کفپوش اپوکسی و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت‌ ها و تولید کنندگان بسیار زیادی در زمینه تولید و عرضه انواع کفپوش اپوکسی صنعتی مشغول به فعالیت هستند که بهتر است در هنگام خرید این کفپوش ها، به تولید کنندگان معتبر و قابل‌ اعتماد مراجعه نمایید. شرکت رادین پوشش زرین تولید کننده انواع کفپوش های اپوکسی و رنگ های اپوکسی از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه استفاده کرده و آن‌ ها را با مناسب‌ ترین قیمت و همچنین ضمانت‌ نامه کالا به مشتریان عرضه می‌ کنند.