بررسی ویژگی های لاستیک لباسشویی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اهمیت ماشین لباسشویی در کنار اجزا و قطعات موجود در آن مشخص می شود. موتور، برد، لاستیک، واشر، سینی، سیم پیچ ها و غیره هر کدام به عنوان سیستمی کارآمد در ماشین لباسشویی عمل می کنند. لاستیک لباسشویی یکی از قطعات مهمی محسوب می شود که ورودی و خروجی های دستگاه، در ارتباط مستقیم با آن قرار دارد. در ادامه به نقش و کارکرد این قطعه، انواع آن، شرایط نگهداری و نحوه خرید لاستیک لباسشویی اشاره می کنیم.

لاستیک لباسشویی چیست؟

در فرآیند شست و شو و عملکرد ماشین لباسشویی، آب جزء لاینفک فرآیند است و نشتی آن از درزهای مختلف دستگاه تحت هر شرایطی وجود خواهد داشت اگر لاستیک لباسشویی خراب شده باشد. این قطعه که بین بدنه و مخزن لباسشویی قرار دارد، مانع از نشتی آب و کف به بیرون از لباسشویی می شود. مشخص است که بدون وجود این قطعه عملاً نمی توان ماشین لباسشویی را روشن کرد چرا که از همان ابتدا شاهد نشتی آب و کف خواهید بود.

 

نگاهی به کاربرد لاستیک لباسشویی

همانطور که عنوان شد، با وجود تعبیه و نصب لاستیک لباسشویی، از نشتی آب و صابون جلوگیری می شود اما این مورد تنها کاربرد این قطعه نیست. واشر حکم ضربه گیر را دارد و از دستگاه در برابر شکسته شدن شیشه، اشیاء نوک تیز و برنده محافظت می کند، همچنین تکان های شدید ماشین لباسشویی را نیز کنترل می کند. تولید کنندگان لاستیک لباسشویی را با توجه به نیاز مخاطب و توان و کارکردی که مد نظر مخاطبان و مشتریان  است، تولید می کنند.

معرفی انواع لاستیک لباسشویی

لاستیک لباسشویی بر حسب کاربردی که دارد در سه نوع ساده، تک سوراخ و چراغ دار تولید و به معرض فروش گذاشته می شود.

  1. لاستیک لباسشویی ساده: آن دسته از لاستیک ها که هیچ گونه شیاری ندارند، به عنوان لاستیک ساده در نظر گرفته می شوند. امتیاز این نوع لاستیک این است که بر خلاف سادگی فیزیکی، تعمیر و تعویض آن نیز در مقایسه با انواع دیگر به سادگی صورت می گیرد.
  2. لاستیک لباسشویی تک سوراخ: همانطور که از نام این لاستیک مشخص است، یک سوراخ بر روی بدنه لاستیک لباسشویی تعبیه شده است با این هدف که به گردش آب کمک کند. شلنگ، این نوع لاستیک را به جاپودری متصل می کند تا مواد شوینده و آب به راحتی برای غوطه ور کردن لباس ها در آب، جریان پیدا کنند.
  3. لاستیک لباسشویی چراغ دار: بر خلاف لاستیک قبل، این نوع لاستیک از دو شیار تشکیل شده که یکی برای جریان آب و دیگری برای انعکاس نور در نظر گرفته می شود. با توجه به قابلیتی که دارد، در مقایسه با دیگر انواع لاستیک لباسشویی، از قیمت بیشتری برخوردار است. علاوه بر آن از نظر ظاهری و فیزیکی نیز بزرگتر بوده بنابراین فردی که اقدام به تعویض یا تعمیر و نصب آن می کند باید تخصص و مهارت بالایی داشته باشد.

27

نکاتی در مورد نگهداری از لاستیک لباسشویی

یکی از مهم ترین نکات در خصوص لوازم خانگی، نحوه استفاده و نگهداری از آن است که با افزایش یا کاهش طول عمر دستگاه و یا قطعات آن همراه می شود. شاید تعجب کنید اما لاستیک لباسشویی هم نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. این مراقبت را با تمیز کردن دوره ای این قطعه می توانید انجام دهید. برای شروع از سرکه و لیمو ترش استفاده کنید. این دو ماده هم بی ضرر هستند و هم بیشترین نتیجه را به شما می دهند.

روش استفاده به این صورت است که در مرحله اول یک محلول ترکیبی را از آب، لیمو ترش و سرکه تهیه کنید. سپس یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید و آن را بر روی لاستیک لباسشویی به صورت کامل بکشید و اجازه دهید این محلول تأثیر مثبت خود را برای زدودن هر گونه جرم و آلودگی بگذارد. در مرحله بعد لازم است با کمک یک دستمال و یا پارچه نرم، رطوبت را خشک کنید. توجه داشته باشید که این روش باید به صورت مستمر انجام شود.

28

لاستیک لباسشویی را چگونه تهیه کنیم؟

در صورتی که پس از مدتی استفاده از ماشین لباسشویی متوجه نشتی آب شدید، باید واشر و یا لاستیک لباسشویی را بررسی کنید. دلیل خرابی آن می تواند شکستگی، پارگی و یا سوراخ شدن باشد که در اثر برخورد هر شی نوک تیز و برنده ای ایجاد می شود. با این حال لازم است قطعه جدیدی را خریداری کنید. پیش از خرید به فاکتورهایی مانند جنس و کیفیت، فابریک بودن، نوع و میزان مقاومت آن توجه کنید. اگر ابهام و سوالات زیادی در ذهن دارید، می توانید با فروشگاه هرمس پارت تماس بگیرید و از مشاوران این تیم راهنمایی بگیرید.

وجود تکنسین های ماهر و متخصص، مشاوره رایگان، سرعت و دقت بالا، اطمینان از فابریک بودن قطعه، قیمت مناسب، حضور در محل و ضمانت پس از فروش و یا تعمیر از جمله خدماتی هستند که این شرکت به مشتریان خود در سراسر کشور ارائه می دهد.