رشته‌های کامپیوتر و IT در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ویژه ای در سراسر جهان پیدا کرده و نیاز به کارشناسان این حوزه‌ها بیش از پیش در تمامی جوامع احساس می‌شود. در این بین برخی از کشورها هستند که بهترین گزینه برای مهاجرت کارشناسان آی تی به حساب می‌آیند. در همین راستا در این مطلب به دنبال آن هستیم تا نگاهی به این کشورها انداخته و در مورد آن‌ها صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

بهترین کشور برای مهاجرت کارشناسان آی تی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت متخصصان IT و کامپیوتر

اگر به عنوان کارشناسان آی تی و کامپیوتر قصد دارید تا به کشور دیگری مهاجرت کنید، گزینه‌های مختلفی به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کارشناسان آی تی پیش روی شما وجود دارد. اگر بخواهیم از این کشورها نام ببریم، می‌توان به کشورهای زیر اشاره کرد:

مهاجرت به کانادا

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای علاقه مندان به حوزه های علوم کامپیوتر و آی تی، کشور کانادا است. به واسطه فعالیت شرکت‌های مختلف در حوزه آی تی در کانادا، این کشور گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که در صورت مهاجرت به کانادا و پیدا کردن شغل در این کشور، می‌توانید پس از 3 سال کار در این کشور برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

در صورتی که قصد دارید تا به عنوان کارشناس آی تی به این کشور مهاجرت کنید، می‌توانید به سراغ روش اسکیل ورکر بیایید. روش اسکیل ورکر یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای متخصصین است.

در این روش هر فرد با توجه به سن، مدرک تحصیلی، سطح زبان، سابقه کار و... امتیازی را دریافت کرده و در صورت کسب امتیاز لازم می‌توانند از کانادا دعوتنامه کاری دریافت کنند.

مهاجرت به آلمان

آلمان یکی دیگر از کشورهایی محبوب برای افرادی است که در حوزه IT جز کارشناسان به حساب می‌آیند. در کشور آلمان نیز شاهد فعالیت استارتاپ‌های مختلفی هستیم، این ویژگی باعث می‌شود تا شانس دریافت جاب آفر آلمان برای کارشناسان آی تی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

یکی از روش‌های مهاجرت کاری به آلمان، دریافت ویزای جستجوی کار است. شما می‌توانید با دریافت ویزای جستجو کار آلمان، به مدت 6 ماه به این کشور سفر کرده و در آلمان به دنبال کار بگردید. در صورتی که بتوانید در طی این مدت کار پیدا کنید، پس از گذشت 3 سال، با داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 می‌توانید برای درخواست این نوع ویزا اقدام کنید.

یکی از روش‌های جدید که تمامی افراد برای مهاجرت به آلمان می‌توانند به سراغ آن بیایند، ثبت نام برای دریافت کارت شانس آلمان است. اگر نمی‌دانید کارت شانس آلمان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با تیم کارشناسان خبره خود به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید.

همچنین یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت مهندسان IT اوسبیلدونگ آلمان است. دوره کارآموزی که با شرکت در آن اجازه زندگی در آلمان همراه با حقوق را خواهید داشت.

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

از دیگر کشورهای پیشرو در حوزه علوم کامپیوتر و IT، کشور آمریکا است. از آمریکا به عنوان قرارگاه شرکت‌های بزرگ کامپیوتری دنیا نیز یاد می‌شود. این ویژگی باعث شده تا اگر یک فرد متخصص و خبره در حوزه مهندسی کامپیوتر و IT باشید، بتوانید درآمدهای بسیار زیادی را در کشور آلمان کسب کنید. البته به واسطه محبوبیت کشور آمریکا، مهاجرت کاری به این کشور بسیار چالش برانگیز است.

37

مهاجرت به فنلاند

یکی دیگر از کشورهای محبوب در بین افرادی که قصد مهاجرت کاری در حوزه IT را دارند، کشور فنلاند است. از فنلاند به عنوان یکی از مقصدهای معروف و محبوب برای مهاجرت کاری یاد می‌شود. در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که شرکت‌های بین المللی زیادی در حوزه IT این کشور مستقر شوند. به همین واسطه است که حالا نیاز به نیروی کار در این کشور افزایش پیدا کرده است.

همچنین شاهد فعالیت استارتاپ‌های بسیار زیادی در کشور فنلاند هستیم و راه اندازی این استارتاپ‌ها نیز باعث شده است تا نیاز به نیروی کار در کشور فنلاند به طرز چشمگیری افزایش پیدا کنید. تمامی این موارد در کنار هم باعث شده تا کشور فنلاند جایگاه ویژه ای در بین کارشناسان آی تی پیدا کرده و بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب کنند.

مهاجرت به سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهایی است که اگر به دنبال یک زندگی ایده آل هستیم، می‌توانید به سراغ آن بیایید. در واقع ویژگی‌های جذابی که کشور سوئد دارد باعث شده تا کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا باشد. از سوی دیگر، نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که از لحاظ علوم کامپیوتر نیز این کشور بسیار پیشرفت کرده است و به همین واسطه نیاز به نیرو کار متخصص در حوزه آی تی در این کشور افزایش پیدا کند.

 در حال حاضر شغل‌های حوزه آی تی در کشور سوئد بسیار زیاد بوده و شاهد حضور شرکت‌های متعددی در این کشور در حوزه فناوری اطلاعات هستیم. در نهایت نیز برای مهاجرت کاری به سوئد باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که به صورت کلی اقتصاد کشور فنلاند بر پایه نوآوری و کارآفرینی بوده و به همین دلیل است که نیاز به نیروی متخصص در این کشور روز به روز در حال افزایش است.

مهاجرت به هلند

از دیگر مناطقی که در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کارشناسان آی تی قرار می‌گیرد، هلند است. پیشرفت‌های اخیر کشور هلند در حوزه تکنولوژی و فناوری‌های کامپیوتری باعث شده است تا در سال‌های اخیر شاهد کمبود قابل توجه نیروی کار در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستیم.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کشور هلند دارد این است بسیاری از کمپانی‌های بین المللی در حوزه کامپیوتر و IT در این کشور شعبه و دفتر دارند.

مشاوره در حوزه مهاجرت کاری

اگر قصد مهاجرت کاری دارید، پیشنهاد ما این است که از کارشناسان فعال در حوزه مهاجرت کمک بگیرید تا بتوانید چالش‌های خود را برای مهاجرت کاری به طرز چشمگیری کاهش پیدا کنید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه، موسسه مهاجرتی اصطهباناتی است. شما می‌توانید با کمک کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی به بهترین شکل ممکن به عنوان کارشناسان آی تی به کشور مورد نظر خود سفر کنید.

لازم به ذکر است که حتی در صورت داشتن پیشنهاد شغلییا سایر کشورها دنیا، حتما باز هم با کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت کنید.