لوبریکانت چیست و چه تاثیری در رابطه جنسی دارد ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

رابطه جنسی لذت بخش بین زوجین به سلامت جنسی و روانی آنان کمک بسیاری میکند و همچنین سبب محکم شدن زندگی زناشوییشان میشود . یکی از ابزار هایی که به بهبود رابطه جنسی در زنان و بانوان کمک میکند و ارتقاع کیفیت جنسی آنها را افزایش میدهد استفاده از ژل لوبریکانت است . ژل لوبریکانت یک محلول و ماده بهداشتی ست که جهت مرطوب کردن محل واژن کاربرد دارد و در جهت دردناک نشدن و افزایش لذت جنسی استفاده میشود. در واقع در رابطه جنسی این یک موضوع رایج است . مهم ترین نکته در رابطه جنسی این است که زن در آمادگی کامل باشد و احساس خشکی واژن را نداشته باشد گاها از ژل ها برای از بین بردن خشکی واژن استفاده میشود . دلایلی که باعث خشکی واژن میشود که برخی از این دلایل را در زیر بیان خواهیم کرد :

  • یکی از دلایل خشکی واژن بانوان عدم تحریم آنان است
  • دلیل بعدی گاها با مصرف مواد مخدر یا الکل ، حتی در برخی از موارد با کشیدن سیگار هم باعث خشکی در واژن میشود
  • یائسگی و شیردهی هم از دیگر موارد خشکی واژن می باشد
  • تغییر هورمونی و تغییر چرخه قاعدگی هم در خشکی واژن بی تاثیر نیست
  • و ...

خشکی واژن باعث ایجاد درد در رابطه جنسی میشود که در طولانی مدت لذت در رابطه و میل جنسی فرد را کاهش خواهد داد . حال آیا لوبریکانت میتواند کمکی بر این موضوع باشد ؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه لوبریکانت موثر خواهد بود. نکته اول اینکه لوبریکانت را هرکسی میتواند استفاده کند و مختص فرد خاصی نیست ! همه افراد بدون در نظر داشتن جنسیت و سن میتواندد از لوبریکانت استفاده کنند .

لوبریکانت میتواند میل جنسی را افزایش دهد !

این ژل فقط مختص خشکی واژن نیست که مورد استفاده قرار گیرد بلکه شما هر زمان در حین رابطه جنسی میتوانید از لوبریکانت استفاده کنید زیرا علاوه بر رفع خشکی واژن حین رابطه جنسی ، خاصیت روان کنندگی دارد . شما میتوانید حتی اگر خشکی واژن هم نداشته باشید از این ژل استفاده کنید و لذت رابطه جنسی را چند برابر نسبت به قبل کنید . لوبریکانت ها در طعم ها و انواع مختلفی وجود دارد که میتواند احساس گرما و یا سرما را درابطه با شریک جنسی را به شما هدیه دهد . گاها لوبریکانت ها را با کاندوم استفاده میکنند بخاطر اینکه رابطه جنسی را طبیعی تر میکند از آنجایی که کاندوم ها خاصیت الاستیته دارند ژل لوبریکانت حس طبیعی تری به رابطه جنسی با کاندوم را به شما میدهد . از کاربرد های دیگر لوبریکانت میشود به این نکته اشاره کرد که در رابطه های مقعدی بسیار مورد استفاده ست . زیرا مقعد از خود رطوبت ترشح نمیکند و همچنین در طول رابطه جنسی رطوبتی ندارد و خشک میباشد بنابراین برای داشتن یک رابطه جنسی مقعدی آرامش بخش ، هنگام پیشنوازی قبل از دخول حتما از لوبریکانت بایستی استفاده شود . استفاده از لوبریکانت ها خطر آسیب در رابطه جنسی را کاهش خواهد داد بطوریکه اصتکاک دو پوست روی یکدیگر را هنگام دخول در رابطه جنسی را کاهش میدهد باعث جلوگیری از زخم شدن میشود . از دیگر کاربرد های لوبریکانت این است باعث جلوگیری در پاره شدن کاندوم میشود .

آیا لوبریکانت ها عوارضی هم دارند یا خیر ؟

لوبریکانت های غیر استاندارد در برخی برند ها در طولانی مدت میتواند باعث عفونت ، حساسیت و یا حتی خشکی واژن در آینده شود که این نکته را باید گفت میتواند بدن شما هم در رابطه با لوبریکانت حساس باشد . تذکر اگر از لوبریکانتی استفاده میکنید که برای شما مناسب نیست حتما و حتما این لوبریکانت را عوض کنید !

همانطور که در انتخاب کاندوم مناسب باید دقت داشته باشید ، همانطور باید برای انتخاب لوبریکانت هم دقت نظر داشته باشید . پس برای اطلاعات بیشتر در رابطه با لوبریکانت ها همراه ما باشید .

به طور کلی 4 مدل ژل روان کننده وجود دارد  :

روان کننده بر پایه آب ، برپاییه سیلیکون ، بر پایه روغن و روان کننده های طبیعی .

روان کننده مبتنی بر سیلیکون :

این نوع روان کننده ها معمولا ابریشمی تر و دارای ماندگاری بیشتری به نسبت با روان کننده مبتنی بر آب میباشند و بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار میگیرد که خشکی شدیدی در واژن دارند.

لوبریکانت روان کننده مبتنی بر پایه آب :

این نوع روان کننده همانطور که از اسمش پیداست از فرمولاسیون آب ساخته شده که به راحتی شسته میشود و باقی مانده زیادی از خود بجای نخواهد گذاشت . متداول ترین روان کننده های بر پایه آب هم به دو نوع دارای گلیسرین و بدون گلیسرین می باشد . از نکات مثبت این روان کننده این است که با هر نوع کاندوم میشود استفاده کرد و باعث پارگی کاندوم نخواهد شد .

 

روان کننده مبتنی بر روغن :

این نوع روان کننده ضخیم ترین ویسکوزیته ها را دارند اما به اندازه باقی روان کننده ها دوام ندارند . در 2 نوع طبیعی و مصنوعی تولید میشود طبیعی از انواع روغن مثل : نارگیل ، آووکادو ، روغن زیتون و گاها از کره گیاهی هم استفاده میشوند . این روغن ها برای بدن ضرری ندارند و حتی برای ماساژ هم میشود از آنها استفاده کرد . برای نوع مصنوعی از وازلین استفاده میکنند و اگر دارید از کاندوم استفاده میکنید ، بهتر است که از روان کننده مبتنی بر روغن استفاده نکنید زیرا احتمال پارگی کاندوم را افزایش خواهد داد .

روان کننده طبیعی :

این نوع روان کننده ها ماندگاری بیشتری نسبت به روان کننده مبتنی بر آب دارند اما ضخامت آنها به اندازه سیلیکونی نیست !

درادامه چندتا از روان کننده های ساخته و موچود در ایران را در زیر قرار خواهیم داد :

ژل روان کننده کدکس میوه ای توت فرنگی

5