یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ های روزمره خانواده ها، آبمیوه ‌های طبیعی است که فرآیند تهیه آن با چند دستگاه متفاوت، بسیار ساده است.

یک لیوان آبمیوه طبیعی با دستگاه های پر کاربرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آب مرکبات گیری

زمانی‌ که قرار است با گرفتن آب مرکبات، یک نوشیدنی فوق ‌العاده بدون مواد افزودنی تهیه کنید و از سلامت خود و اعضای خانواده ‌تان مراقبت کنید، می ‌توانید به راحتی به یک دستگاه آب مرکبات گیری اعتماد کنید و عصاره ‌ای طبیعی از مرکبات را در اختیار داشته باشید تا هم ویتامین سی مورد نیاز بدن شما را تامین کند و هم میان ‌وعده‌ ای سالم برای شما محسوب شود.

  • آب مرکبات ‌گیری دستی

کار با آب مرکبات گیری چرخشی بسیار ساده است و بدون نیاز به برق کار می کند. رایج ترین مدل ها دارای یک فنجان با یک ریمر تکی هستند. به سادگی مرکبات را از وسط نصف کنید و فشار ملایمی بر روی دستگاه وارد کنید و نیمی از آن را به طرف دیگر بچرخانید.

  • آب مرکبات ‌گیری برقی

با کمک آب مرکبات‌ گیری برقی می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. به خصوص برای گرفتن آب لیموی تازه برای ساخت یک لیموناد خوش مزه. آب مرکبات‌ گیری برقی ممکن است یک یا چند ریمر اتوماتیک داشته باشد. ریمر با سرعت زیاد می چرخد ​​و آب مرکبات را تا آخرین قطره می گیرد. دستگاه برقی بسیار سریع است و دارای یک صافی قابل تنظیم است که آبمیوه را از تفاله جدا می کند.

در زمان انتخاب و خرید و قیمت آب مرکبات گیری برقی ویژگی های زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • ظاهر آب مرکبات گیری
  • مدت زمان آب مرکبات گیری
  • قدرت موتور آب مرکبات گیری
  • مخروط بالای آب مرکبات گیری
  • شستشوی آسان آب مرکبات گیری
  • ابعاد لوله خروجی آب مرکبات گیری

مخلوط کن

مخلوط کن همانطور که از نامش پیداست مواد را با سرعتی زیاد آماده می ‌کند. این وسیله در تهیه سوپ، سس، مواد اولیه غذاها و نوشیدنی ‌ها و خرد کردن میوه و سبزیجات کاربرد دارد. دستگاه های مخلوط کن در دو مدل تک کاره و چند کاره تولید می شوند. مدل های تک کاره مخلوط کن ، به صورت اختصاصی برای میکس کردن مواد خوراکی مثل میوه ها استفاده می شود. مدل های آسیاب و مخلوط کن علاوه بر مخلوط کن ، دستگاه آسیاب کوچکی به همراه دارند که می توانید برای پودر و آسیاب کردن خشکبار و دانه ها استفاده شود.

 

3

 

ویژگی مختلف مخلوط کن

مشخصات و ویژگی های مخلوط کن ها و نکات مهم قبل از انتخاب و خرید دستگاه مخلوط کن شامل موارد زیر می باشد :

  • تیغه

تیغه ‌های مخلوط‌ کن باید از جنس استیل ضد زنگ باشند تا به مرور زمان کند نشوند. تیغه ‌های این دستگاه به دو دسته تقسیم می شوند: تیغه‌ های خردکن و تیغه ‌هایی که به صورت تکی در وسط پارچ قرار گرفته و برای مخلوط کردن استفاده می ‌شوند.

  • بدنه اصلی دستگاه

مهم ‌ترین قسمت هر مخلوط کن، بدنه‌ ی اصلی آن است که موتور دستگاه را در خود جای داده ‌است. دکمه‌ ها یا ولوم چرخشی تغییر سرعت نیز روی این قسمت قرار گرفته ‌اند. معمولا بدنه‌ هایی که از جنس استیل هستند طرفداران بیشتری دارند. 

  • پارچ مخلوط کن

ظرف مندرجی شبیه به پارچ آب که روی بدنه نصب شده و برای درست کردن انواع نوشیدنی‌ ها از آن استفاده می‌ شود. پارچ مخلوط‌ کن در انواع پلاستیکی و شیشه ‌ای به بازار عرضه می ‌شود.

  • انتخاب نوع دستگاه

اگر می خواهید به صورت جداگانه دستگاه رنده برقی، آسیاب و... را خریداری کنید پیشنهاد ما به شما این است که یک مخلوط کن چند کاره بخرید تا هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ فضای نگهداری وسیله ‌ها، صرفه ‌جویی کرده باشید. البته قبل از هرچیز بودجه ‌تان را مدنظر قرار دهید، چرا که قیمت مخلوط کن چند کاره به نسبت بیشتر است‌. 

  • قابلیت تنظیم سرعت

شاید با خود فکر کنید که سرعت مخلوط کن یک مسئله ‌ی بی اهمیت است. اما باید بدانید که میزان سرعت بر کیفیت مواد غذایی تأثیر مستقیم دارد. هرچه سرعت موتور بالاتر باشد آبمیوه‌ های لذیذتر و ادویه ‌های دانه‌ ریزتری خواهید داشت. معمولا مخلوط ‌کن‌های خانگی 18000 تا 23000 دور در دقیقه سرعت دارند.

 

آبمیوه گیری

آبمیوه گیری ها در دو حالت تک کاره و چند کاره تولید شده، که بسته به سلیقه یتان می توانید یکی از مدل ها را انتخاب کنید. در ذهن خریداران این سوال مطرح می شود که آبمیوه گیری تک کاره بهتر است یا چند کاره ؟ در جواب این سوال باید گفت که مسلما دستگاهی که تنها یک عملکرد را انجام می دهد بسیار قدرتمند تر از دستگاهی است که چندین عملکرد متفاوت را انجام می دهد. نا گفته نماند که قیمت آبمیوه گیری چند کاره نسبت به تک کاره بیش تر است.

4

 

ویژگی های مهم آبمیوه گیری

  • دهانه آبمیوه گیری

به سراغ دستگاه آبمیوه گیری هایی بروید که دهانه های بزرگ تری دارند، چرا که در این نوع آبمیوه گیری ها دیگر نیاز کمتری به خرد کردن قطعات میوه خواهد بود.

  • لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری

بهتر است آبمیوه گیری ای انتخاب کنید که سر و صدا و حتی لرزش کمتری داشته باشد. برای آنکه میزان صدا و لرزش آبمیوه گیری تان را به حداقل برسانید می توانید آن را بر روی یک سطح صاف و بدون حرکت قرار دهید.

  • قدرت دستگاه آبمیوه گیری

قدرت آبمیوه گیری شما می تواند بر اساس میزان استفاده شما متغیر باشد. به طور کلی می توان گفت که دستگاه های آبمیوه گیری از حداقل 600 وات شروع می شوند و در مدل های قوی تر نیز به 1500 وات می رسند.

  • سرعت آبمیوه گیری

در رابطه با این مورد باید بگوییم که سرعت آبمیوه گیری به چرخش موتور دستگاه مربوط می شود. این یعنی هر چفدر سرعت چرخش موتور بیشتر باشد انتظار می رود که آبیموه گیری شما کار خود را سریع تر انجام دهد.

  • جنس تیغه

تیغه آبمیوه گیری شما در انتخاب این دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا برای ساخت تیغه ها از اجناسی مثل فولاد، پلاستیک و یا تیتانیوم استفاده می شود. طبیعی است که تیغه هایی که از جنس پلاستیک هستند مقاومت کمتری داشته باشند و در مقابل، تیغه های تیتانیوم و فولادی درجه یک ترند.

  • میزان مصرف انرژی

برای آنکه بتوانید این مورد را به خوبی بررسی کنید باید به توان مصرفی و دستگاه و یا همان قدرت موتور دقت کنید. برای این کار می توانید تا حدودی از برچسب مصرف انرژی که در دستگاه وجود دارد استفاده نمایید.

  • مخزن تفاله گیر

مخزن آب میوه گیری‌ ها به دو صورت جدا از دستگاه و داخل دستگاه تولید می‌شوند. دستگاه هایی که دارای مخزن تفاله ی جدا هستند می توان به راحتی و حتی در بین کار نیز ظرف جمع‌ آوری تفاله را از دستگاه آب میوه گیری جدا کرده و محتویات آن را خالی کنید و حجم این مخزن‌ ها معمولاً بین 2 تا 3 لیتر می باشند. 

  • جنس بدنه

یکی از مسائلی که در جنس بدنه دستگاه آبمیوه گیری شما نقش دارند وزن آن است. به طور کلی معمولا بدنه دستگاه های آبمیوه گیری از جنس استیل و یا پلاستیک می سازند و گاهی از تلفیق این دو برای بدنه آبمیوه گیری بهره گرفته می شود.