پارک‌های آبی معمولاً دارای امکاناتی مانند سرسره‌های آبی، استخرهای متنوع و مناطقی برای بازی و شنا کردن کودکان هستند. اگر بخواهیم از برترین پارک‌های آبی دیدن کنیم، باید به شهر مشهد برویم. حضور گردشگران پرشمار در این شهر باعث شده است مراکز تفریحی زیادی در آن راه‌اندازی شوند. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به انواع پارک آبی مشهد و چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

معرفی مهم ترین پارک آبی های مشهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

دهکده‌های آبی شهر مشهد

بزرگ‌ترین و بهترین دهکده‌های آبی کشور در شهر مشهد ساخته شده‌اند. ازجمله جاهای دیدنی مشهد می‌توان به سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی ایرانیان، سرزمین موج‌های خروشان و پارک ساحلی آفتاب اشاره کرد. پارک‌های آبی مشهد به‌عنوان مکانی برای تفریح مسافرین از سال ۱۳۸۰ تاسیس و راه‌اندازی شدند. هر یک از این مکان‌ها ویژگی و شرایط منحصربه‌فردی دارند که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کنند. در این مجموعه‌ها انواع خدمات تفریحی و درمانی برای رفاه حال شهروندان تدارک دیده شده‌اند.

سرزمین موج‌های آبی

دهکده موج‌های آبی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران به‌حساب می‌آید. این مکان در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد. سرزمین موج‌های آبی جذاب‌ترین و مجهزترین پارک آبی مشهد است که به هیچ دریاچه‌ای متصل نیست. این مجموعه بزرگ باعث شده است گردشگران بی‌شماری به مشهد بیایند. مساحت سرزمین موج‌های آبی ۲۳ هزار مترمربع با زیربنای 85 هزار مترمربع است.

فاز دوم دهکده آبی در سال ۱۳۹۷ برای استفاده بانوان افتتاح شد. امکانات پارک آبی سرزمین موج‌های آبی از استانداردهای جهانی برخوردار هستند و جالب است بدانید که سرسره‌ای به نام تویسی تروی در این پارک وجود دارد که به‌عنوان بهترین سرسره آبی در جهان شناخته شده است.

در طراحی و ساخت سرسره‌های این مجموعه شرکت آلمانی Weigan-maelzer و همچنین شرکت کانادایی Proslide Technology همکاری داشته‌اند. به همین دلیل می‌توان استاندارهای رعایت شده در این پارک آبی مشهد را در سطح بین‌المللی دانست.

برخی از مهم‌ترین امکانات موج‌های آبی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

جت‌های آهسته

رودخانه‌های خروشان و آرام

حمام ترکی

گودال فضایی

جکوزی‌های سرد و گرم

سونای بخار و سونای خشک

سرسره لوله‌ای

اسلاید گردباد

سرسره چرخان

اسلاید حلقه سوپر

اسلاید توروی تاپسی

سرسره سقوط آزاد

 

 

 

 

 

 

 

در سال‌های قبل، بانوان و آقایان نمی‌توانستند هم‌زمان از امکانات سرزمین موج‌های آبی استفاده کنند، اما امروزه با احداث فاز دوم مخصوص بانوان، این امکان وجود دارد. حالا دیگر خانواده‌ها می‌توانند همراه با هم از فضای این دهکده آبی لذت ببرند. 

قوانین مجموعه سرزمین موج‌های آبی

  • قبل از تهیه بلیط، بهتر است قوانین مجموعه موج‌های آبی را بدانید.
  • قبل از ورود به مجموعه، تحویل دادن کیف و موبایل و وسایل قیمتی به امانت‌داری ضروری است.
  • از همراه داشتن تنقلات و خوراکی به داخل پارک آبی موج‌های خروشان اجتناب فرمایید.
  • در فضای داخلی مجموعه هرگونه عکس‌برداری و فیلم‌برداری ممنوع است.
  • کسانی که موی بلند دارند، باید از کلاه شنا استفاده کنند.
  • سرزمین موج‌های آبی از پذیرش کودکان زیر ۴ سال (به دلیل احتمال به خطر افتادن سلامتی آن‌ها) معذور است.
  • این مجموعه از پذیرفتن کسانی که بیماری‌های قلبی دارند، معذور است.
  • امکان ورود بانوانی که آرایش یا زیورآلات دارند، وجود ندارد.
  • برگشت دادن بلیط و استرداد وجه نیز امکان‌پذیر نیست.

خرید بلیط سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی همه‌روزه دایر است و شما می‌توانید در روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب از امکانات پارک آبی استفاده کنید. بلیط سرزمین موج‌های آبی را به دو روش می‌توان تهیه کرد؛ روش آنلاین و روش حضوری است. در روش آنلاین، شما می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی سرزمین موج‌های آبی شوید و از طریق سایت اقدام به تهیه بلیط فرمایید. با استفاده از این روش می‌توانید از تخفیف‌ها و مزایایی که سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد نیز استفاده کنید.  

در روش دوم شما می‌توانید به باجه‌های روزنامه‌فروشی، فروشگاه‌ها و برخی هتل‌ها مراجعه کنید و بلیط پارک آبی مشهد را به‌صورت حضوری تهیه کنید.

قیمت بلیط سرزمین موج‌های آبی

قیمت بلیط سرزمین موج‌های آبی در روش حضوری و آنلاین تفاوتی ندارد و به هر دو روش به شرح زیر هستند.

  • بزرگ‌سالان ۱۸۰ هزار تومان
  • کودکان (قد زیر ۱۲۰ سانتیمتر) ۱۲۰ هزارتومان

توجه داشته باشید که برای استفاده از امکانات داخلی و سرسره‌های پارک نیازی به پرداخت هزینه مجزا نیست و محدودیتی برای استفاده از سانس‌های پارک آبی نخواهید داشت. شما تنها برای استفاده از کافی شاپ، رستوران و فروشگاه‌های پارک آبی باید هزینه پرداخت کنید. آدرس و شماره تماس سرزمین موج‌های آبی به شرح زیر است:

  • مشهد، بزرگ‌راه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۱
  • شماره تماس 36008-051

پارک آبی ایرانیان مشهد

پارک آبی ایرانیان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است. این پارک توسط شرکت‌های بین‌المللی کانادایی و اسپانیایی طراحی و ساخته شد. به همین دلیل، بالاترین سطح استاندارد و مجهزترین امکانات را دارد. این مجموعه از دو سالن سرپوشیده و روباز تشکیل شده و در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. از نظر بسیاری افراد، این پارک بهترین پارک آبی مشهد محسوب می‌شود. مساحت مجموعه مانند یک زمین فوتبال است که امکانات به‌خصوص و منحصربه‌فردی را به شهروندان ارائه می‌کند.

در پارک آبی ایرانیان، ورود هم‌زمان زنان و مردان امکان‌پذیر نیست و افراد باید از قبل برای ورود خود برنامه‌ریزی کنند. امکانات پارک آبی ایرانیان با وجود سرسره‌های متنوع و رودخانه‌های خروشان، فضا را برای افرادی که عاشق هیجان و ترشح آدرنالین هستند، مهیا کرده است.

از امکانات مجموعه بزرگ پارک آبی ایرانیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرسره پیچشی

موج

سقوط آزاد و سرعتی

چاله فضایی و سیاه

رودخانه خروشان و موج‌سواری

حوضچه آب سرد

استخر و منطقه ویژه کودکان

سونا بخار و خشک

جکوزی

حمام ترکی

رستوران و کافی شاپ

سالن بدن‌سازی

فروشگاه خرید تجهیزات ورزشی

سینما ۷ بعدی

پارکینگ رایگان

 

 

 

 

 

 

 

 

این مجموعه دارای پارکینگ رایگان است و شهروندان می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند و از امکانات تفریحی پارک لذت ببرند. پارکینگ رایگان، ویژگی منحصربه‌فردی است که دیگر مجموعه‌های آبی از آن برخوردار نیستند.

قوانین مجموعه پارک آبی ایرانیان

قبل از ورود به پارک آبی ایرانیان بهتر است با قوانین مجموعه آشنا شوید تا بتوانید استفاده بهتری از آن داشته باشید. از بردن موبایل، اشیا قیمتی، جواهرات، خوراکی و تنقلات به داخل مجموعه خودداری کنید. مجموعه پارک آبی ایرانیان از پذیرفتن کودکان زیر ۳ سال و خانم‌های باردار معذور است. 

خرید بلیط پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان همه‌روزه در ۳ سانس دایر است. پذیرش آقایان در روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه است و پذیرش بانوان در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه امکان‌پذیر است. ۳ سانس موجود در ساعات ۸ صبح تا 14 بعد از ظهر،  15 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه برقرار هستند. سانس سوم این پارک آبی مشهد از ساعت 23 تا ۲ بامداد و مخصوص آقایان است. شما می‌توانید با ورود به وب‌سایت رسمی پارک آبی ایرانیان، برای تهیه بلیط اقدام کنید.

قیمت بلیط پارک آبی ایرانیان

قیمت‌گذاری پارک آبی ایرانیان به دو دسته، تمام وقت و نیمه وقت تقسیم می‌شود. سانس تمام وقت از ساعات ۱۰ تا ۲۱ است و سانس نیمه وقت از ساعات ۱۳ تا ۲۱ برای بانوان و ۱۵ تا ۲۱ برای آقایان برقرار می‌شود. قیمت بلیط پارک آبی ایرانیان به‌صورت زیر است.

  • بلیط تمام وقت: ۲۵ هزارتومان برای بزرگ‌سالان
  • بلیط نیمه وقت: ۲۰ هزارتومان برای بزرگ‌سالان
  • بلیط پارک آبی برای خردسالان: نیم بها

توجه داشته باشید که خردسالان پسر فقط در سانس آقایان و خردسالان دختر فقط در سانس بانوان می‌توانند از خدمات پارک آبی مشهد استفاده کنند. بلیط افراد ۳ سال تا ۱۰ سال با قد ۹۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر به‌صورت نیم‌بها محاسبه خواهد شد. آدرس و شماره تماس پارک آبی ایرانیان به شرح زیر است:

  • مشهد بلوار  حجاب، نبش حجاب ۸
  • شماره تماس 36613004-051

31

سرزمین موج‌های خروشان

دهکده موج‌های خروشان از بزرگ‌ترین مجموعه‌های سرپوشیده تفریحی در ایران و یکی از جاهای دیدنی مشهد به‌حساب می‌آید که گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. این مکان در سال ۱۳۸۶ ساخته و افتتاح شد. طراحی فضای داخلی سرزمین موج‌های خروشان از به‌روزترین و هیجان‌انگیزترین نمونه‌های موجود در جهان برای چنین مجموعه‌هایی است. مساحت موج‌های خروشان از ۶۰ هزار متر مربع تشکیل شده است.  

در فضای داخلی مجموعه حدود ۶۳ سرسره و ۱۱ هزار کمد تک مخصوص آقایان و ۷ هزار کمد ویژه بانوان وجود دارد. ارتفاع بنای فضای پارک ۴۰ متر است که این امکان را برای افراد شجاع فراهم می‌کند تا سقوط آزاد هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. آن دسته از افرادی به سرگرمی‌های آبی علاقه‌مند هستند، به‌طور حتم با حضور در این مجموعه شگفت‌زده خواهند شد.

از امکانات موج‌های آبی خروشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سقوط آزاد

رودخانه‌های خروشان و آرام

زیپ لاین

گودال فضایی

جکوزی‌های سرد و گرم

سونای بخار و سونای خشک

سرسره‌های بزرگ و بلند

دکتر ماهی یا فیش اسپا

غار نمک یا هالوتراپی

دریاچه موج

پینت بال لیزری یا لیزر تگ

پارک کودک

فوتبال صابونی

سالن ایروبیک

سینما ماشین

 

 

 

 

 

 

 

 

این مجموعه برای بانوان و آقایان دو سالن مجزا دارد که می‌توانند هم‌زمان از خدمات تفریحی مجموعه استفاده کنند. سالن بانوان حدود ۷ هزار نفر ظرفیت دارد و از سالن آقایان متمایز است. به‌این‌ترتیب مسافرانی که در مشهد حضور دارند، نیازی نیست دو روز مجزا را به استفاده از این مجموعه اختصاص دهند.

رکوردهای سرزمین موج‌های خروشان

برخی از امکانات سرزمین موج‌های خروشان، در ایران و جهان منحصربه‌فرد هستند. ازجمله آن‌ها می‌توان به طولانی‌ترین رودخانه مواج کشور، طولانی‌ترین زیپ لاین سرپوشیده در جهان، عظیم‌ترین دریاچه متلاطم در خاورمیانه و همچنین بزرگ‌ترین سالن فیش اسپا در خاورمیانه اشاره کرد.

قوانین مجموعه سرزمین موج‌های خروشان

قبل از ورود به مجموعه موج‌های خروشان، بهتر است قوانین این پارک آبی مشهد را مرور کنید. ورود خانم‌های باردار و خانم‌های دارای عذر شرعی به مجموعه مجاز نیست. کودکان رنج سنی ۴ تا ۸ سال اجازه ورود به مجموعه موج‌های خروشان را ندارند، مگر این‌که با بررسی مسئول مجموعه، این موضوع امکان‌پذیر شود.

خرید بلیط سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان همه‌روزه دایر است و شما می‌توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از امکانات این پارک آبی استفاده کنید. مجموعه از روزهای شنبه تا سه شنبه به‌صورت تمام وقت از ساعت 10 تا 21 به آقایان خدمات‌رسانی انجام می‌دهد.

بانوان نیز در روزهای چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۹ تا ۲۱ می‌توانند برای استفاده از خدمات تمام وقت مجموعه در محل حاضر شوند. برای خرید بلیط مجموعه سرزمین موج‌های خروشان می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید و از تخفیف‌ها و امکانات سایت بهره‌مند شوید.

قیمت بلیط سرزمین موج‌های خروشان

قیمت بلیط سرزمین موج‌های خروشان از ساعت ۱۱ تا ۲۰ محاسبه می‌شود که به‌صورت زیر است.

  • بلیط تمام وقت آقایان ۱۸۰ هزار تومان بزرگ‌سالان
  • بلیط نیمه وقت بانوان ۱۸۰ هزارتومان بزرگ‌سالان
  • بلیط پارک آبی برای خردسالان  نیم بها

هزینه بلیط کودکان از ۴ سال تا ۸ سال و با قد ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر به‌صورت نیم بها محاسبه خواهد شد. آدرس و شماره تماس سرزمین موج‌های خروشان به شرح زیر است:

آدرس: ابتدای جاده شاندیز، پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان

شماره تماس: 4001-3514-051

32

پارک ساحلی آفتاب

مجموعه ساحلی آفتاب یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است که از بزرگ‌ترین پارک‌های طبقاتی دنیا به‌حساب می‌آید. این مکان در سال 1390 ساخته و افتتاح شد. این پارک آبی مشهد دارای ۷ طبقه است و امکانات بی‌نظیری ازجمله استخر آفتاب دارد. مساحت سرزمین ساحلی آفتاب ۴ هزار مترمربع با زیر بنای ۱۵ هزار مترمربعی است. این مجموعه، سه بخش مجزا شامل مجموعه آقایان، بانوان و vip دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک ساحلی آفتاب، وجود سیستم‌های مجهز به تصفیه و گندزدائی OZONE است که عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری برای از بین بردن انواع قارچ‌ها و دیگر باکتری‌های موجود در فضای روباز و بسته پارک آفتاب محسوب می‌شود. این سیستم باعث می‌شود سلامت کاربران مجموعه به خطر نیفتد.  

سه مجموعه موجود در این پارک آبی مشهد از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. در مجموعه آقایان، 5 سرسره با ارتفاع ۱۵، ۱۸ و سقوط آزاد ۲۰ متری به همراه یک غار سنگی بزرگ و تماشایی وجود دارد. مجموعه بانوان در دو طبقه طراحی شده که شامل امکاناتی چون سونا، جکوزی و سالن ماساژ و همچنین اتاق نگهداری کودک است.

از امکانات سرگرمی پارک ساحلی آفتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرسره سقوط آزاد

مجموعه آب درمانی

سرسره چرخان

غار نمک

اسلاید حلقه سوپر

مجموعه کودکان

مهد کودک

چایخانه سنتی

مجموعه ماساژها

سالن فست فود

کافی شاپ

سالن بدنسازی

 

 

 

 

 

 

 

قوانین مجموعه ساحلی آفتاب

  • بهتر است پیش از ورود و استفاده از امکانات پارک آبی مشهد با قوانین مجموعه آشنایی پیدا کنید.
  • اگر دارای عضویت مجموعه ساحلی آفتاب هستید، حتما از همراه داشتن کارت شناسایی خود مطمئن شوید.
  • در روش پرداخت آنلاین، کد رزرو را همراه خود داشته باشید.
  • قبل از خرید بلیط، در تعیین شیفت آقایان و بانوان دقت کند تا دچار اشتباه نشوید.
  • در صورتی که اطلاعات فردی خود را اشتباه وارد کنید، مسئولیت آن به عهده خود شما خواهد بود و مجموعه مسئولیتی در این زمینه نمی‌پذیرد.

خرید بلیط پارک ساحلی آفتاب

ساعت فعالیت پارک ساحلی آفتاب در روزهای هفته، متفاوت است. این مجموعه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۱ برای عموم مردم دایر است. روزهای چهارشنبه بانوان می‌توانند از ساعت ۱۱ تا ۱۹:۳۰ از امکانات مجموعه بهره‌مند شوند. همچنین مجموعه vip از ساعت ۱۵ تا ۲۳ و در روزهای جمعه از ساعت۱۰ تا ۲۳ برای عموم دایر است.  بلیط سرزمین پارک‌های ساحلی را می‌توانید به دو روش آنلاین و حضوری تهیه کنید.

 در روش آنلاین، هزینه بلیط مجموعه ارزان‌تر است. شما می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی پارک ساحلی آفتاب شوید و از طریق سایت اقدام به تهیه بلیط فرمایید. همچنین با این روش می‌توانید از تخفیف‌ها و مزایایی که سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، استفاده کنید.

قیمت بلیط پارک ساحلی آفتاب

قیمت بلیط سرزمین ساحلی آفتاب برای آقایان، بانوان و خردسالان یکسان است. قیمت بلیط این پارک آبی مشهد برای تمامی افراد 100 هزار تومان است.

برای ورود به بخش vip مجموعه آفتاب باید به عضویت مجموعه درآیید. حداقل زمان استفاده از این مجموعه ۲ ساعت در نظر گرفته می‌شود. تعرفه عضویت بخش وی آی پی مجموعه به شرح زیر است:

  • ۵۰ ساعت شارژ عضویت ۲ میلیون و پانصد هزار تومان
  • ۶۴ ساعت شارژ عضویت با هدیه ۳ میلیون تومان
  • ۸۸ ساعت شارژ عضویت با هدیه ۴ میلیون تومان
  • ۱۱۵ ساعت شارژ عضویت با هدیه ۵ میلیون تومان

آدرس و شماره تماس پارک ساحلی آفتاب به شرح زیر است:

  • بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق
  • شماره تماس 37037-051

جمع‌بندی

سالانه تعداد بی‌شماری توریست و گردشگر از سراسر جهان به شهر مشهد سفر می‌کنند. بسیاری از افرادی که قصد سفر به مشهد را دارند، بازدید از پارک آبی را در برنامه خود قرار می‌دهند. چنانچه قصد سفر به این شهر و دیدن پارک آبی مشهد را دارید، می‌توانید از طریق فلای تودی برای خرید بلیط سفر و رزرو هتل اقدام کنید. فلای تودی با در اختیار گذاشتن مناسب‌ترین پروازهای داخلی و خارجی، درصدر بهترین مجموعه‌های خدمات رزرو آنلاین قرار گرفته است. این مجموعه گزینه‌های متنوعی را با توجه به بودجه‌های مختلف در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.