لاهیجان، یکی از زیباترین و مدرن ترین شهرهای گیلان است که آب و هوای بسیار دلنشینی دارد. در سفر به لاهیجان، شما می توانید کوکی های خوشمزه لاهیجان را نوش جان کنید و از دیدن جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی لاهیجان لذت ببرید.

3 جاذبه دیدنی لاهیجان که باید در اولین فرصت آنها را ببینید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

همچنین می توانید انواع غذاهای گیلانی را در این شهر امتحان کنید و با ذائقه مردمان شمالی آشنا شوید. وقتی حرف از سفر به لاهیجان می شود، بسیاری از افراد نمی دانند که کدام جاذبه لاهیجان را ابتدا ببینند و به همین دلیل احساس سردرگمی می کنند. ما در این نوشته قصد داریم، 3 جاذبه دیدنی فوق العاده در لاهیجان را به شما معرفی کنیم که بسیار جذاب هستند و با دیدن این 3 جاذبه دیدنی، شیفته این شهر و زیبایی هایش خواهید شد.

3 مورد از اصلی ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان

 

1- استخر لاهیجان:

یکی از نمادهای اصلی شهر لاهیجان، استخر یا دریاچه لاهیجان است. استخر لاهیجان از جمله جاذبه های گردشگری مهم لاهیجان است که همیشه سرشار از تکاپو، روح زندگی و سرزندگی است.

در هر ساعت شبانه روز، شما می توانید افرادی را مشاهده کنید که برای پیاده روی، دوچرخه سواری، بازدید از استخر و گفتگو با دوستان خود، به استخر لاهیجان می آیند.

استخر لاهیجان، استخری طبیعی و بزرگ است که عمق آبش به 4 متر می رسد. این استخر، در پایین شیطان کوه قرار دارد و شما می توانید استخر لاهیجان و شیطان کوه را در یک زمان مشاهده کنید.

در وسط این استخر، شما جزیره زیبایی را مشاهده می کنید و می توانید از طریق پل سیمانی روی استخر، خودتان را به این جزیره کوچک برسانید و عکس بگیرید. در طول اقامت در شهر لاهیجان، پیشنهاد می کنیم که صبح زود به این استخر بروید و لذت قدم زدن در هوای دلپذیر لاهیجان را تجربه کنید. همچنین منظره غروب آفتاب در این مکان بسیار دیدنی و جالب است. استخر لاهیجان به قدری زیبا است که هم گردشگران مختلف را به سمت خود می کشاند و هم برای مردم لاهیجان بسیار محبوب است.

در کنار این دریاچه، تعداد زیادی کافی شاپ، رستوران، فروشگاه صنایع دستی، هتل و بنای تاریخی را مشاهده می کنید که حال و هوای توریستی به این منطقه داده است.

نکته جالب این است که حتی پرندگان هم به این استخر پر آب علاقه دارند و این منطقه را برای زندگی خود انتخاب کرده اند که البته شکار کردن این پرندگان بومی ممنوع است.

در فصل تابستان، می توان قایق های پدالی داخل استخر را کرایه کرده و لذت قایق سواری در داخل این استخر را تجربه کنید. در کنار این استخر، آبشاری خروشان را مشاهده خواهید کرد که این آبشار از کوه های بام سبز لاهیجان سرازیر می شود و به جذابیت بیشتر این منطقه کمک کرده است.

خلاصه اینکه با رفتن به استخر لاهیجان، می توانید در محیطی بکر و زیبا قدم بزنید، انواع خوراکی های خوشمزه را از کافه های اطراف استخر تهیه کنید، کودکان خود را سرگرم کنید و حسابی لذت ببرید.

اگر دوست دارید در یکی از هتل های اطراف استخر لاهیجان اقامت داشته باشید، می توانید برای رزرو هتل ابریشمی لاهیجان اقدام کنید. هتل ابریشمی لاهیجان، هتلی چهار ستاره و شیک است که دقیقا در مجاورت استخر لاهیجان قرار دارد و به سایر جاذبه های دیدنی لاهیجان مانند موزه چای، تله کابین لاهیجان، آرامگاه کاشف السلطنه، حمام گلشن و... نزدیک است.

در هتل ابریشمی لاهیجان، انواع اتاق های دو تخته، سه تخته، چهار تخته و سوئیت های یک خوابه و دو خوابه وجود دارد و قابل رزرو هستند. با رزرو هتل ابریشمی لاهیجان، شما می توانید از انواع امکانات رفاهی مانند استخر کودکان، استخر آب درمانی، سالن ماساژ و فضای سبز استفاده کنید تا بتوانید لحظاتی شاد و هیجان انگیز را در این هتل تجربه کنید.

17

2- شیطان کوه لاهیجان:

شیطان کوه، معروف ترین کوه لاهیجان است و یکی از نمادهای اصلی لاهیجان محسوب می شود. زمانی که از شیطان کوه لاهیجان بالا می روید، به قدری محو منظره زیبای آن می شوید که دلتان نمی خواهد از کوه پایین بیایید. شما می توانید هم با ماشین به بالای این کوه بروید و هم با پای پیاده کوهنوردی کنید. در زمان بالا رفتن از شیطان کوه، مشاهده می کنید که تمام مسیر کوه با درختان گردو، انار و درختان همیشه سبز پوشیده شده است. زمانی که به نوک این کوه می رسید، تمام لاهیجان زیر پای شماست و می توانید مناظر سرسبز و بی نظیر شهر را از آن بالا مشاهده کنید. دیدن مزارع چای، جنگل ها، کوه ها و خانه های شهر با سقف رنگی، صحنه ای است که در ذهنتان ماندگار می شود و شما را شیفته لاهیجان می کند.

در بالای این کوه، پارکینگ مخصوص خودروها وجود دارد و شما می توانید از آن استفاده کنید. در اطرافتان هم تعداد زیادی کافه، رستوران محلی، فروشگاه و هتل را مشاهده می کنید.

یادتان باشد که در هنگام رفتن به این منطقه کوهستانی، کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید تا سردتان نشود؛ زیرا گاهی اوقات هوای این منطقه بسیار خنک می شود.

اگر عاشق زیبایی های شیطان کوه شده اید، باید این خبر خوب را به شما بدهیم که شما می توانید در نزدیکی این منطقه اقامت داشته باشید. هتل شهرزاد لاهیجان، هتلی شیک و لاکچری است که در لیالستان لاهیجان و نزدیک به شیطان کوه ساخته شده است.

در هتل شهرزاد لاهیجان، انواع اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته، سوئیت و آپارتمان وجود دارد. چشم انداز واحدهای اقامتی هتل شهرزاد، رو به جنگل، شالیزار و کوه است و چشم اندازی آرامش بخش و بی نظیر را به شما هدیه می دهد.

هتل شهرزاد لاهیجان با ارائه انواع امکانات و خدمات رفاهی به مسافران عزیز کمک می کند تا در طول اقامت در این هتل، آرامش و راحتی را به معنای واقعی تجربه کنند و به همین دلیل، به یکی از بهترین هتل های لاهیجان معروف شده است.

با اقامت در هتل شهرزاد لاهیجان، شما می توانید خیلی سریع خودتان را به مکان هایی مانند شیطان کوه، تالاب سوستان، پارک جنگلی میرصفا، پل خشتی و بام سبز لاهیجان برسانید.

در ادامه با سومین جاذبه معروف این شهر آشنا خواهید شد.

18

3- بام سبز لاهیجان:

یکی از جاذبه های برجسته لاهیجان، بام سبز لاهیجان است که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. بام سبز لاهیجان، در ارتفاعات شیطان کوه ساخته شده است و تمام زیبایی های لاهیجان را در جلوی چشمانتان قرار می دهد.

این منطقه پوشیده از درختان سبز و آلاچیق های بزرگ است. شما می توانید در آلاچیق های بزرگ بام سبز لاهیجان بنشینید و خودتان را به نوشیدن چای تازه لاهیجان مهمان کنید. همچنین می توانید به شهربازی و تله کابین لاهیجان بروید که در این منطقه ساخته شده اند.

با سوار شدن به تله کابین لاهیجان، شما از دل مزارع چای عبور می کنید که این مناظر سرسبز و زیبا، حسابی شما را شگفت زده می کند. مناظر بام سبز لاهیجان به قدری فوق العاده است که شما را اسیر خود می کند و ترغیبتان می کند که ساعتها در این مکان بنشینید و از طبیعت سبز شمال انرژی بگیرید.

در زمان حضور در بام سبز لاهیجان، شما می توانید انواع صنایع دستی و محصولات سنتی را از بازارچه محلی این منطقه خریداری کنید و از سفر به لاهیجان، یادگاری داشته باشید.

در این نوشته با 3 جاذبه مهم و معروف لاهیجان یعنی استخر لاهیجان، شیطان کوه و بام سبز لاهیجان آشنا شدید. این جاذبه ها در فاصله کمی از هم قرار دارند و شما می توانید با برنامه ریزی درست، در یک روز از تمام این مکان های زیبا بازدید کنید و لذت ببرید.

همچنین با دو هتل مجهز و شیک در لاهیجان آشنا شدید که در نزدیکی استخر لاهیجان، بام سبز و شیطان کوه قرار دارند و می توانید در این هتل ها اقامت داشته باشید تا به مکانهای دیدنی مهم لاهیجان نزدیک باشید.

اگر دوست دارید در سفر به لاهیجان، به دریای خزر نزدیک باشید و خیلی سریع خودتان را به ساحل دریا برسانید، رزرو هتل دهدار لاهیجان را به شما پیشنهاد می کنیم.

هتل دهدار لاهیجان، هتلی چهار ستاره است و در مسیر آستانه اشرفیه به لاهیجان قرار دارد. در این هتل، انواع اتاق های یک تخته و دو تخته به همراه سوئیت های سه تخته و چهار تخته وجود دارد.

چشم انداز اتاق های هتل دهدار رو به مناظر سرسبز لاهیجان است و همچنین این هتل، دسترسی خوبی به ساحل دریا، شیطان کوه، بام سبز، استخر لاهیجان، موزه چای و مراکز خرید لاهیجان دارد.

حالا که با جاذبه های اصلی لاهیجان و هتل های معروف این شهر آشنا شدید، بهتر می توانید روزهای سفرتان به لاهیجان را مدیریت کنید و تمام زیبایی های لاهیجان را سر فرصت ببینید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید، از شما متشکریم.