بازاریابی محتوایی مانند نردبانی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار است. فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها همگی برای جذب مخاطبان بیشتر به تولید محتوای تخصصی و هدفمند نیاز دارند. داشتن یک استراتژی خوب برای بازاریابی محتوا بسیار مهم است، زیرا باعث افزایش تعامل مشتری جذب مشتریان وفادار، بهبود ارزش در طولانی مدت، افزایش فروش و شهرت می شود.

کمپین بازاریابی محتوایی چطور فروش سایت من را افزایش می دهد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

در میان کسب و کارهای امروزی تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی وجود دارد. هر کدام از این فروشگاه ها هویت و برند مخصوص به خود را دارند. شاید یک فروشگاه به صورت اختصاصی، محصولی را برای فروش عرضه کند. یا در مقابل، سایر فروشگاه های آنلاین در حال ارائه انواع مختلفی از محصولات هستند.

اگر شما هم صاحب یکی از این آنلاین استورها باشید، یکی از مهم‌ترین دغدغه های ذهنی تان این است که چطور می توانید فروش خود را افزایش دهید! داشتن یک وب سایت فروشگاهی در کنار فعالیت فروش فیزیکی می تواند میزان فروش یک کسب و کار را چندین برابر کند.

سوال مهم اینجا است که آیا استراتژی های بازاریابی، برای فروش فیزیکی محصولات یا خدمات می تواند برای تبلیغات و افزایش فروش آنلاین تاثیر داشته باشد یا خیر. پاسخ به این سوال، بسیار واضح است.

هرگز نمی توانید آن روش های تبلیغاتی که برای فروشگاه فیزیکی خود استفاده می کنید را برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی به کار ببرید. وقتی صحبت از دیجیتال مارکتینگ فروشگاه اینترنتی به میان می آید، یعنی شما حوزه فعالیت خود را وسیع تر کرده اید و از تمام شهرها مخاطب جذب می کنید؛ پس می بینید که برنامه‌ریزی و استراتژی باید فراتر از آنچه که قبلاً انجام میداده اید باشد.

یک موضوع واضح وجود دارد و آن هم این است که وقتی شما یک استراتژی هدف قوی نداشته باشید تا مشتری جذب کنید، نمی توانید انتظار فروش بیشتر را داشته باشید. ابزارهای تبلیغات اینترنتی امروزه متنوع و گسترده هستند. از هرکدام از روش‌هایی که بتوانید استفاده کنید، قطعاً بخشی از مسیر موفقیت را پیموده اید.

یکی از مهم ترین روش های تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی است. می خواهیم در این مطلب درباره تاثیرات مثبت استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا بر افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی بیشتر صحبت کنیم.

بازاریابی محتوایی، اهرمی به سمت موفقیت و فروش آنلاین

بازاریابی محتوایی مانند نردبانی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار است. فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها همگی برای جذب مخاطبان بیشتر به تولید محتوای تخصصی و هدفمند نیاز دارند. داشتن یک استراتژی خوب برای بازاریابی محتوا بسیار مهم است، زیرا باعث افزایش تعامل مشتری جذب مشتریان وفادار، بهبود ارزش در طولانی مدت، افزایش فروش و شهرت می شود.

این استراتژی باید برای هر مدل کسب و کار یا هر وب سایت یا فروشگاه آنلاین به صورت اختصاصی و منحصر به فرد طراحی شود. قطعاً محتواها و تبلیغات متنی که در این شیوه منتشر می کنید، قابلیت به اشتراک گذاری را خواهند داشت.

بیایید نگاه دقیق تری به اثربخشی کمپین های بازاریابی محتوایی در جذب مشتریان آنلاین داشته باشیم:

فرض کنید شما فروشگاه اینترنتی دارید و چندین دسته محصول را برای فروش معرفی کرده اید؛ اگر محتوای مرتبطی در وبسایت منتشر کنید، قطعاً مخاطبان از طریق خواندن محتوای شما به سمت محصولات هدایت می شوند؛ بنابراین متن نوشته شده یک عامل محرک برای موفقیت فروشگاه اینترنتی یا وب سایت شما خواهد بود.

در وبسایت خود، انواع محتوای متنی، پادکست ها، ویدیوها، اینفوگرافیک، مقالات وبلاگی، راهنمای خرید محصولات، محتوای همیشه سبز و مقالاتی درباره مرور محصولات و مقایسه آنها منتشر می کنید. تمام این ها در جایگاه خود به ایجاد سرنخ مشتری و تبدیل آنها به خریدار کمک می کنند.

بنابراین باید مدلی از محتواها را در نظر بگیرید که برای شما مخاطب بسازد. برای رسیدن به این هدف باید فهرستی از انواع محتواها داشته باشید و تقویم محتوایی تهیه کنید. برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی محتوایی را زیر نظر کارشناسان با تجربه در این زمینه تنظیم نمایید.

وقتی محتواهای نوشته شده در وب سایت شما قابل درک و تخصصی باشد، مشتریان تان قادر هستند آن را سریعتر بفهمند، بخوانند و به سمت محصولات و خدماتتان هدایت شوند. مهمترین مزیت تولید محتوا برای کمپین های تبلیغاتی این است که برای یک مخاطب نمی نویسید، بلکه اگر محتوای شما موثر باشد قطعاً به اشتراک گذاشته می شود؛ و ممکن است هزاران نفر به سمت سایت شما هدایت شوند. این روش، یک پیوند قوی را به این سایت شما برندتان و مشتریان تان برقرار می کند.

چگونه بازاریابی محتوایی می تواند فروش فروشگاه اینترنتی را افزایش دهد؟

کمپین بازاریابی محتوایی

کمپین های بازاریابی محتوایی که برگزار می کنید، سایت شما را تبلیغ می‌کند؛ مخاطبان را جذب می کند؛ می توانید محصولات و خدمات بیشتری را معرفی کنید؛ هویت و برند خود را تبلیغ کنید؛ به این ترتیب اگر وبسایتتان طبق اصول استاندارد فعالیت کند، در مدت کوتاهی فروشتان افزایش می یابد.

تولید محتوا حرفه ای و تخصصی می ‌تواند اثرگذاری کمپین بازاریابی محتوایی را افزایش دهد. از طرف دیگر، این کمپین‌ها با ایجاد لینک سازی مناسب، ترافیک سایت را افزایش می دهند؛ پس رتبه سئو سایت ارتقا پیدا می کند. این موضوع به بهبود اعتبار دامنه وب سایت فروشگاهی شما کمک خواهد کرد. 

با ارائه محتوای مفید می‌توانید اهداف تجاری و اطلاع‌رسانی را بهبود ببخشید. حتی می‌توانید متن های به روز و جدید را منتشر کنید. پس تعامل بیشتری با مخاطبان خود خواهید داشت. می ‌توانید درباره موضوعات داغ روز مطلب بنویسید؛ مشاوره بدهید؛ راهنمای خرید تهیه کنید؛ راه حل ها و ترفندها را به مشتری ارائه بدهید. اگر مشتریان فروشگاه آنلاین شما متوجه شوند که در کسب و کار خود یک متخصص هستید، بهتر به شما اعتماد می کنند.

وبسایت همیار گلخانه، مرجع تخصصی گلخانه و باغبانی است و کمپین های بازاریابی محتوایی تخصصی را طراحی می کند.

برای بررسی نمونه کارها می توانید به آدرس www.hamyar-golkhane.ir مراجعه نمایید.

چطور می توانیم کمپین بازاریابی محتوایی هدفمند بخریم؟

کمپین بازاریابی محتوایی

قبل از اینکه درباره نحوه خرید کمپین بازاریابی محتوایی هدفمند صحبت کنیم، لازم است یک تعریف کوتاه از مراحل انجام این استراتژی ارائه بدهیم. در روش بازاریابی محتوایی، ابتدا لازم است نوع و تعداد محصولات و خدمات که قرار است در این کمپین ها معرفی شود، کاملاً مشخص گردد. سپس برای هر محصول یا خدمات محتوای تاثیرگذار آماده شود. سپس این محتواها در پلتفرم های منتخب و مرتبط منتشر خواهد شد.

زمانی می‌توان گفت که کمپین های بازاریابی محتوا، اثرگذار و موفق است که محتواهای منتشر شده، تخصصی و حرفه ای نوشته شده باشند. تمام تکنیک های تولید محتوا باید در این متن ها اجرا شود.

یک کمپین خوب بازاریابی محتوا شامل انتشار رپورتاژ آگهی، تولید محتوای سایت، ایمیل مارکتینگ، خبر نامه های الکترونیکی است. برای هر فروشگاه اینترنتی یا وبسایت، بنابر بودجه مالی، یا نوع فعالیت، خود می توان از یک یا از همه این روش ها استفاده کرد. کلام کلی این است که بازاریابی محتوایی، یک ابزار رقابتی محسوب می شود، پس می توانید با استفاده از تلفیق روش های تبلیغات آنلاین، برند و هویت خود را توسعه بدهید.

بازاریابی محتوا، نتایج قابل توجهی را در بلند مدت به دنبال خواهد داشت. با محتواهای خوب در سایتتان و یا سایر پلتفرم ها می توانید ترافیک خوبی به دست بیاورید و به مخاطبان هدف دسترسی سریع تری داشته باشید. این در واقع تمام آن چیزی است که صاحبان فروشگاه های اینترنتی به دنبال آن هستند.

کافه محتوا؛ مجری کمپین های بازاریابی محتوایی

چنانچه قصد دارید برای فروشگاه اینترنتی خود کمپین بازاریابی محتوایی هدفمند راه اندازی کنید، کافیست با ما تماس بگیرید.

در وب سایت کافه محتوا، خدمات تبلیغ نویسی حرفه ای، تولید محتوای تخصصی، رپورتاژ آگهی هدفمند و ترجمه تخصصی در تمامی موضوعات ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت  www.cafe-mohtava.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن 09138651225 در پیام رسان های روبیکا، ایتا و واتساپ در ارتباط باشید.