با مهم‌ترین منابع خودخوان آزمون آیلتس آشنا شوید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

آمادگی در آزمون آیلتس مستلزم تلاش و پشتکار زیاد است تا فرد را به نمره‌ای قابل قبول برساند. توجه به نکاتی مانند زمان‌بندی درست و استفاده از منابع استاندارد در رسیدن شما به هدفتان کمک زیادی می‌کند. اغلب دیده می‌شود که برخی از داوطلبان در مهارتی خاص ضعیف‌تر از بقیه هستند، برای مثال فردی در لیسینینگ و دیگری در رایتینگ ضعف دارد. بهترین پیشنهاد برای این افراد استفاده از منابع درست و تمرین مداوم بر اساس زمان‌بندی آن‌ها است. در این مطلب تلاش کردیم شما را با بهترین منابع آزمون آیلتس آشنا کنیم؛ پس تاپایان همراه ما بمانید.

 

منابع خودخوان آزمون آیلتس کدام‌اند؟    

آشنایی با منابع خودخوان آزمون آیلتس به شما کمک می‌کند تا با آگاهی و قدرت بیشتر جهت شرکت در این آزمون پیش بروید. از جمله منابع مطرح و پرمخاطب آیلتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • مجموعه Complete IELTS

از جمله استانداردترین منابعی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد مجموعه کامل کتاب‌های کمبریج است که در صدر منابع قرار می‌گیرند. این مجموعه در سه سطح ابتدایی تا پیشرفته عرضه می‌شود و در بالا  بردن سطح زبان شما بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد بود. انتشارات کمبریج از مطرح‌ترین انتشارات جهان به‌ویژه در زمینه آموزش زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود و زیر نظر شورای فرهنگی اروپا، دانشگاه کمبریج و مرکز آیلتس استرالیا به‌عنوان متولیان آزمون آیلتس به تدوین کتب انگلیسی می‌پردازد. 

 

  • Mindset for IELTS

از دیگر منابع مناسب برای آزمون آیلتس که توسط انتشارات کمبریج به چاپ می‌رسند می‌توان به Mindset for IELTS اشاره کرد که در 4 سطح عرضه می‌شوند. کتاب اول از این مجموعه جهت آمادگی افراد مبتدی یا A2 طراحی شده است و آن‌ها را به سطح قابل قبولی می‌رساند. کتاب دوم از این مجموعه مختص افرادی است که به‌دنبال کسب حداقل نمره 5.5 هستند. افرادی که نمره 6.5 را هدف خود قرار داده‌اند باید از کتاب 2 آن استفاده کنند. کتاب 3 این مجموعه جهت آمادگی آن دسته از داوطلبانی طراحی شده است که نمره 7.5 و بالاتر را هدف خود قرار داده‌اند. 

 

  • Objective IELTS

از دیگر مجموعه‌های مهم آیلتس که به‌عنوان منابع خودخوان می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد کتاب‌های Objective IELTS هستند که دو سطح متوسط و پیشرفته را پوشش می‌دهند. افرادی که به‌دنبال نمره 5 تا 6 هستند کتاب متوسط یا Intermediate و کسانی که نمره بالای 6 را مد نظر دارند باید کتاب پیشرفته یا Advance این مجموعه را بخوانند.

 

بهترین منابع لیسینیگ آیلتس

از مهم‌ترین منابع بخش لیسینیگ آیلتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 منابع لیسنینگ آزمون آیلتس

  • Tactics for IELTS

این مجموعه در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته به بازار عرضه شده است و فرد را به سطح قابل توجهی از مهارت شنیداری آیلتس و دایره لغات و واژگان می‌رساند. 

 

  • Collins listening IELTS

این کتاب یکی از مهم‌‌ترین منابع جهت تقویت لسینیگ محسوب می‌شود و در 12 درس به پرکاربردترین موضوعات آیلتس می‌پردازد. تقویت دایره لغات و گرامر داوطلب هم از مزایای کاربرد این کتاب محسوب می‌شوند. 

 

  • Listen here

این کتاب توسط انتشارات کمبریج به چاپ رسیده است و برای بخش دوم از آزمون لیسینینگ بسیار مفید و موثر است.

 

  • Unique IELTS Listening Practice Tests

توضیحات ساده و روان این کتاب به آموزش تکنیک‌های شنیداری آیلتس می‌پردازد و تاثیر خوبی در بالابردن سطح مهارت فرد دارد.

 

  • IELTS listening Actual Tests

از جمله بهترین و کامل‌ترین منابع در آزمون شنیداری آیلتس است که داوطلبان را با پرتکرارترین سوالات آزمون آشنا می‌کند.

 

منابع ریدینگ آیلتس

از منابع استاندارد و کاربردی که به‌صورت خودخوان در بخش ریدینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و اغلب داوطلبان ابراز رضایت زیادی از آن‌ها دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • Reading for IELTS Collins

این کتاب با 11 فصل تحت عنوان تست ریدینگ آیلتس هم شناخته می‌شود و به آموزش نحوه مدیریت ریدینگ و درک مطلب این آزمون می‌پردازد. اگر به‌دنبال بالا بردن سطح نمره خود از 5 و نیم به 6 هستید خواندن این کتاب را توصیه می‌کنیم. 

 

  • The official Cambridge Guide to IELTS

آمادگی برای ریدینگ هر دو آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس از طریق این کتاب امکان‌پذیر خواهد بود. نمونه سوالات متنوع به همراه متن ریدینگ‌ها و مثال‌های جامع و کامل آن را به منبعی حرفه‌ای و استاندارد تبدیل کرده‌اند.

 

  • Get Ready for IELTS

این کتاب با پوشش دادن موضوعات مختلف و پرکابرد آیلتس منبعی عالی برای کسانی است که قصد تقویت ریدینگ به‌صورت خودخوان را دارند. 

 

  • Improve for IELTS Reading Skills

کتاب فوق در 10 فصل به آموزش نکات و تکنیک‌‌های بسیار مهم آیلتس می‌پردازد و هر درس آن شامل سه بخش موضوع درس، بخش ریدینگ و سوالات آزمون می‌شود.  

 

منابع رایتینگ آیلتس

جهت تقویت مهارت رایتینگ خود در آزمون زبان آیلتس می‌توان از این منابع مهم و پرطرفدار استفاده کرد:

 منابع رایتینگ آیلتس

  • IELTS Advance Writing Skills

این کتاب شامل 9 درس است که از درس 1 تا 6 به تسک 2 و از درس 7 تا 9 به تسک 1 می‌پردازد. تمرینات عالی گرامری، واژگان، متون و ایده‌ها و... از مزایای این کتاب استاندارد و حرفه‌‌ای محسوب می‌شوند. 

 

  • Barron's Writing for the IELTS

با خواندن این کتاب می‌توان با فرآیند سه ‌گانه برنامه‌ریزی، نوشتن و تجدید نظر که به نوشتن یک رایتینگ حرفه‌ای کمک می‌کند آشنا شد. این کتاب نحوه استفاده درست از لغات، جملات و اصطلاحات را به‌خوبی آموزش می‌دهد و در انتها نمونه سوالات و متون آزمون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

  • Collins Writing for IELTS

کتاب مذکور مخاطب را قدم به قدم در نوشتن یک رایتینگ عالی و بدون نقص کمک می‌کند. استفاده از این کتاب برای کسانی که به‌دنبال بالابردن نمره خود از 5 به 5.5 یا حتی 6 هستند توصیه می‌شود.

 

منابع مکالمه آیلتس

اسپیکینگ یا مکالمه آیلتس آخرین و البته پر استرس‌ترین بخش این آزمون است. جهت تقویت اعتماد به نفس در این بخش می‌توان از منابع زیر کمک گرفت:

 

  • IELTS Maximiser Speaking (معمار زاده)

این کتاب از بهترین منابع جهت تقویت اسپیکینگ است و به داوطلب کمک می‌کند نمره خود را به 7 و بالاتر برساند.

 

  • Mat Clark

تست‌های اسپیکینگ از کتاب‌های کمبریج در این مجموعه جمع‌‌آوری شده‌اند و در کسب نمره بالا به داوطلب کمک زیادی می‌کنند.

 

  • IELTS Speaking success

این کتاب جامع به بررسی بخش اسپکینگ به‌صورت کامل می‌پردازد و نحوه به‌کار بردن انواع ساختارها و جملات مهم در اسپیکینگ را به کاربر آموزش می‌دهد.

 

  • Get IELTS Band 9 Speaking

مخاطب این کتاب به رازهای اسپیکینگ آیلتس پی خواهد برد. تمام استراتژی‌های آزمون آیلتس و جزییات پاسخگویی به سوالات در این منبع قابل دسترس هستند؛ بنابراین یک کاربر سخت‌کوش با خواندن آن به‌راحتی نمره 9 را کسب خواهد کرد.

 

آشنایی با منابع آیلتس را در دستور کار خود قرار دهید

همان‌طور‌ که در این مقاله خواندید آشنایی با منابع آزمون آیلتس در کسب نمره بالا حائز اهمیت است، لازم به ذکر است که منابع این آزمون بسیار گسترده و متنوع‌اند و در اینجا تنها به مهم‌ترین آن‌ها در هر بخش اشاره شد. قبل از شروع آمادگی برای آیلتس آن هم به‌صورت خودخوان حتما منابع مد نظر را بررسی و از آن‌ها استفاده کنید. آریام اینجاست تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. با کمک این کالج حرفه‌ای زبان علاوه‌بر این‌که به جواب سوال IELTS چیست می‌رسید با منابع و نحوه آمادگی برای این آزمون آشنا می‌شود، به آریام اعتماد کنید.