شاید با نگاه کردن در آینه احساس کنید که دندان‌های شما دچار تغییر رنگ یا لب پرشدگی شده‌اند و به‌دنبال راه‌ حلی موثر برای رفع آن‌ها باشید. لمینت دندان در واقع یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین درمان ترمیمی و زیبایی در حیطه دندانپزشکی به‌حساب می‌آید. با انجام لمینت دندان می‌توانید طرح لبخندی زیبا و متفاوتی را برای خود رقم بزنید. انجام لمینت دندان تنها جنبه زیبایی ندارد و شما با استفاده از این روش می‌توانید دندان‌های خود را مستحکم و مقاوم سازید. از بابت هزینه لمینت نیز در نظر داشته باشید که می‌توانید از شرایط لمینت اقساطی در کرج و دیگر شهرها بهره مند شوید و لبخند زیبای خود را بازیابی کنید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

لمینت دندان اقساطی در کرج؛ راهی برای زیباسازی طرح لبخند

 

لمینت دندان در واقع یکی از رایج‌ترین شیوه‌های زیباسازی دندان‌ها به‌شمار می‌رود. هنگامی که دندان‌ها لمینت می‌شوند، در اصل پوسته نازک مخصوصی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. این پوسته کمک می‌کند تا ظاهر دندان‌ها از لحاظ رنگ، اندازه و طول بهبود یافته و جلوه زیباتر و هماهنگ‌تری داشته باشند.

با انجام لمینت دندان، علاوه‌بر این‌که طرح لبخند زیبایی بر چهره شخص نقش می‌بندد، میزان استحکام و مقاومت دندان‌های شخص نیز بالا خواهد رفت. بنابراین قرارگیری این لایه زیبا و نازک روی دندان‌ها می‌تواند شما را به دو هدف مهم برساند.‌ لمینت در واقع به دسته‌ای از ونیرهای دندانی گفته می‌شود. ونیرهای دندانی لایه یا پوششی دارند که رنگ آن با رنگ اصلی خود دندان مطابقت خواهد داشت. این لایه به سطح دندان اتصال پیدا می‌کند.

لمینت دندان در کرج چه کاربردهایی دارد؟

در حالت کلی، لمینت دندانی در جهت زیباسازی طرح لبخند به‌کار گرفته می‌شود. اگر احساس می‌کنید که دندان‌های شما به هر علتی زیبایی گذشته را ندارند، می‌توانید از ونیرهایی همچون لمینت دندان کمک بگیرید و عیوب دندانی خود را برطرف سازید. موارد زیر به‌صورت کلی اشاره به معایبی دارند که می‌توانید با انجام لمینت دندان آن‌ها را برطرف سازید.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که لمینت دندان با هدف زیباسازی طرح لبخند دندان‌های جلویی به‌کار گرفته می‌شود. لمینت‌ها هرگز در جهت رفع عیوب دندان‌های خلفی به‌کار گرفته نخواهند شد؛ چرا که در زمان لبخند زدن، دندان‌های خلفی پنهان می‌مانند:

  • هنگامی که دندان‌ها تغییر رنگ می‌دهند و شخص با استفاده از هیچ شیوه دیگری قادر به رفع آن نبوده است.
  • هنگامی که دندان شخص دچار لب‌پریدگی می‌شود و شخص مایل نیست که برای ترمیم آن از ونیر کامپوزیت یا باندینگ دندان کمک بگیرد.
  • شکستگی‌های دندانی
  • ترک ‌خوردگی دندان
  • کوتاه بودن یک یا چند دندان در طرح لبخند
  • کج بودن جزئی دندان‌های جلو

آشنایی با لمینت سرامیکی دندان

یکی از انواع لمینت دندان را می‌توان لمینت سرامیکی دانست. در ساخت این نوع لمینت، یک پوسته بسیار نازک سرامیکی به‌کار گرفته شده است. نصب لمینت سرامیکی روی دندان شباهت بسیاری به قرار دادن ناخن‌های مصنوعی دارد. پوسته‌های لمینت سرامیکی از پیش تهیه می‌شوند و نصب آن‌ها به این شکل بوده که کلینیک دندانپزشکی در کرج و دیگر شهرها ابتدا دندان شخص را تراش می‌دهد. سپس از چسب و ابزار مناسب کمک می‌گیرد تا آن‌ها را روی دندان شخص متصل کند. از آنجایی که سرامیک مقاومت و دوام بالایی دارد، این شیوه، انتخاب بهتری برای برطرف کردن مشکلات گسترده دندانی به نظر می‌رسد و پرداخت لمینت دندان اقساطی کرج و دیگر شهرها میتواند شرایط پرداخت فرد را نیز تا حد امکان تسهیل نماید.

لمینت دندان کرج چه مزیت ‌هایی دارد؟

مزیت‌های زیاد لمینت دندانی سبب شده‌اند که این روش زیبایی طرفداران بسیاری داشته باشد و بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. با انجام لمینت دندان، علاوه‌بر این‌که عیوب دندانی شما برطرف می‌شوند، ظاهر دندان‌های شما نیز بهبود پیدا خواهند کرد. از مهم‌ترین مزیت‌های لمینت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محافظت از ساختار دندان
  • جلوگیری از ترک خوردن و شکستگی دندان
  • پوشش مناسب دندان‌های شکسته
  • مراقبت از دندان‌ها در مقابل سایش و فرسودگی
  • رفع بدرنگی دندان
  • کمک به داشتن طرح لبخندی زیبا
  • اصلاح بدشکلی دندان
  • رفع فواصل دندانی
  • برطرف کردن به‌هم‌ ریختگی جزئی دندان‌ها
  • اصلاح عملکرد جویدن دندان‌ها

لمینت دندانی چقدر دوام دارد؟

لمینت‌های سرامیکی عموما از طول عمر بالایی برخوردار هستند و در مقایسه با اغلب پروتزها دوام بیشتری دارند. در صورتی که به نکات مراقبتی توجه نمایید، به مدت ده تا پانزده سال می‌توانید از مزیت‌ لمینت دندانی بهره‌مند شوید. با این وجود، در بعضی از موارد امکان داشته که لمینت دندان بیش از بیست سال دوام داشته باشد.

طول عمر لمینت دندانی در اصل به چگونگی و میزان مراقبت‌های شما وابسته است. برای این‌که دوام و ماندگاری لمینت دندان خود را افزایش دهید، ابتدا باید با عوامل اثرگذار بر طول عمر لمینت دندان آشنا شوید. در حالت کلی، موارد زیر را می‌توان مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر میزان ماندگاری لمینت دندان دانست.

  • عادات غذایی
  • بهداشت دهان و دندان
  • پوسیدگی دندان در اطراف و زیر لمینت‌ها
  • برخورد اشیا به صورت
  • دندان قروچه
  • افزایش سن
  • جویدن ناخن و دیگر اجسام سفت و سخت

لمینت دندان کرج چقدر هزینه دارد؟

در حالت کلی، لمینت دندان در کرج هزینه بالاتری نسبت به بسیاری از درمان های دندانپزشکی  در بر خواهد داشت. هزینه نهایی لمینت دندان در کرج به عوامل بسیاری وابسته است و نمی‌توان رقم مشخصی را برای آن در نظر گرفت. از جمله عوامل اثرگذار بر هزینه نهایی می‌توان به برنامه درمانی دندانپزشک، موقعیت مکانی مطب، کیفیت تجهیزات دندانپزشکی، مهارت و تجربه دندانپزشک و کیفیت مواد مصرفی اشاره کرد. اولین علتی که سبب می‌شود تا قیمت لمینت دندان بالا باشد را می‌توان چگونگی اجرای آن دانست.

لمینت دندان دارای شرایط و پیچیدگی خاصی است. همچنین مواد استفاده شده در این شیوه زیبایی قیمت بالایی دارند. علاوه‌بر این موارد، همه بیمه‌ها هزینه اقدامات زیبایی دندان را متقبل نمی‌شوند. بنابراین پرداخت کل هزینه این روش زیبایی برعهده شما خواهد بود. برای اینکه از هزینه نهایی لمینت دندان و شرایط پرداخت لمینت دندان اقساطی به‌صورت دقیق اطلاع یابید باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه نمایید.

لمینت اقساطی در کرج برای خلق لبخندی متفاوت

اگرچه هزینه لمینت دندان به نسبت بالا است و شخص برای انجام آن باید هزینه بیشتری را متحمل شود؛ اما جایی برای نگرانی نخواهد بود؛ چرا که در کلینیک دندانپزشکی فردا در کرج، برای مراجعین شرایط پرداخت اقساطی لمینت دندان فراهم شده و از این بابت نگرانی نداشته باشند. با شرایط پرداخت اقساطی دیگر مراجعین تنها از بابت هزینه مجبور نخواهند شد که از انجام لمینت دندانی صرف نظر کنند.

منبع: کلینیک دندانپزشکی فردا