در دنیای کنونی همواره بشریت در تلاش است تا راحت زندگی کند و تکنولوژی دائما در حال تحقق این امر است. اینورتر یکی از تکنولوژی های صنعتی است که وارد زندگی شهری شده است تا علاوه بر فراهم آوردن راحتی، مصرف انرژی را کاهش دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

معقوله انرژی از مهمترین نیاز های بشریت است و مدیریت آن امری ضروری است، در این راستا استفاده از اینوتر به عنوان دستگاهی صنعتی در مصارف شهری و خانگی رواج پیدا کرده به طوری که حتاً تولید کنندگان لوازم خانگی از این تکنولوژی برای تولیدات خود از جمله یخچال، ماشین لباسشویی و کولر های گازی بهره برده اند. در اصل اینورتر دو سر برد است که هم میزان مصرف برق شما را کاهش می دهد و به تبع آن باعث کاهش هزینه های زندگی می شود و هم سبب مدیریت حاکمیت برای کاهش هزینه های تولید برق می شود.

اینورتر چیست؟

هر دستگاه الکترونیکی که براساس تبدیل برق DC به AC کار می کند با واژه اینورتر معرفی می گردد. در اینجا ما در مورد اینورتر های کنترل دور موتور صحبت می کنیم که با استفاده از همین تکنولوژی سرعت چرخش موتور را کنترل می کنند. در صنعت برای این دستگاه ها از واژه درایو هم استفاده می شود که در واقع نوعی راه انداز موتور هم محسوب می شوند.

مزایای استفاده از اینورتر در زندگی شهری

آیا تا به حال سوار آسانسوری شده اید که متوجه حرکت آن نشوید؟ در آسانسور های جدید حرکت نرم و بدون ضربه در هنگام حرکت و توقف ناشی از استفاده از اینورتر است. مصرف برق آسانسور های دارای اینورتر به مراتب پایین تر است از آسانسورهای بدون اینورتر. در واقع مزیت استفاده از اینورتر بصورت ظاهری قابل درک است و از آن مهمتر در باطن هم بسیار تاثیر گذار است و سبب صرفه جویی می شود.

 البته اگر بخواهیم بصورت تخصصی همه مزایا را بررسی کنیم باید بگوییم که اینورتر سبب کاهش استهلاک موتور می شود و همین امر سبب کاهش هزینه های تعمیرات می گردد.

یکی دیگر از مصارف اینورتر تک فاز در زندگی شهری کنترل دور سیستم های خنک کننده و پمپ های آب ساختمان ها است. آیا تا به حال متوجه نوسان آب خروجی از شیر شده اید؟ اینورتر می تواند متناسب با فشار مورد نیاز بر اساس مصرف کننده دور پمپ را تنظیم نماید تا پمپ آب ساختمان بصورت دائم به حداکثر توان خود کار نکند. این موضوع در سیستم های خنک کننده هم به همین شکل بر اساس دمای مورد سرعت موتور هواساز را تنظیم می کند. هر چقدر موتور پمپ یا هواساز با توان کمتری کار کند مصرف برق هم به تناسب کاهش پیدا می کند، پس با استفاده از اینورتر در مواقعی که نیاز به حداکثر توان نیست مصرف انرژی را کاهش می دهیم.

 

مشاوره رایگان در انتخاب و خرید اینورتر

انتخاب اینورتر همواره معقوله ای تخصصی است که در حال حاضر با توجه به ارزشمندتر شدن این دستگاه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ما همواره در تلاشیم تا با ارائه مشاوره و بررسی دقیق نیازمندی، شما را در امر خرید اینورتر یاری نماییم. همچنین پشتیبانی فنی مداوم و ارائه راهنمای نصب از مهمترین خدمات ما برای در کنار شما بودن است.