اپلیکیشن‌های بانکی این روزها، بخش بزرگی از امور مالی و بانکی افراد را انجام می‌دهند و مشتریان بانک‌ها را از مراجعه حضوری به شعب فیزیکی آن‌ها بی‌نیاز می‌کنند. این اپ‌ها همچنین محدودیت‌های زمانی برای انجام کارهای بانکی را هم از میان برداشته‌اند و شما به کمک این ابزارهای نوین در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر روزی از هفته، می‌توانید بسیاری از کارهای بانکی و مالی را انجام بدهید. موبایلت به عنوان اپلیکیشن تلفن همراه بانک سامان، با مجموعه متنوعی از خدمات، در کنار رابط کاربری جذاب و سریع، به عنوان یکی از بهترین‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

با اپ موبایلت، خدمات بانک سامان را در کنارتان داشته باشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

در این نوشته درباره خدمات اپ موبایلت بانک سامان بیشتر گفتگو می‌کنیم و مزایای آن را نسبت به چند اپ بانکی دیگر می‌سنجیم. در پایان هم درباره نسخه‌های مختلف این اپلیکیشن برای سخت‌افزارها و سیستم عامل‌های مختلف توضیح می‌دهیم.

خدمات بانکداری اینترنتی که با موبایلت دریافت می‌کنید

نخستین پرسش برای هر مشتری بانک سامان پیش از نصب اپلیکیشن موبایلت این خواهد بود که داشتن اپ بانکی چه کمکی به من می‌کند و چه خدماتی را ارائه می‌دهد. در اینجا در این باره گفتگو می‌کنیم:

امنیت بالا و مراقبت از اطلاعات شخصی: بانک سامان در اپ موبایلت خود یکی از بالاترین درجات حفظ امنیت آنلاین و مراقبت از اطلاعات شخصی و مالی را به کار گرفته است. 

گشایش حساب بدون رفتن به شعبه: برای ایجاد یک حساب بانکی، حتی اگر مشتری کنونی بانک سامان نباشید، می‌توانید از اپ موبایلت استفاده کنید و به خانواده کاربران این بانک خوب ایرانی اضافه شوید.

درخواست و دریافت غیرحضوری کارت‌های بانکی: برای دریافت انواع کارت‌های بانکی، دیگر لازم نیست به شعب بانک سامان مراجعه کنید. کافی است با اپ موبایلت درخواست خود را ثبت کنید تا کارت شما به وسیله پست برایتان ارسال شود. صدور و ارسال کارت‌های هدیه به صورت گروهی و تکی، نیز در فضای همین اپ انجام‌شدنی است. 

هر نوع انتقال وجه در آسانترین شکل ممکن: اپ موبایلت به شما امکان انواع انتقال وجه بین حساب‌های بانک سامان و همچنین به حساب دیگر بانک‌ها در قالب ساتنا، پایا و یا کارت به کارت را می‌دهد. 

پایش دقیق و پیوسته همه حساب‌ها: به کمک موبایلت، صورتحساب تک تک حساب‌هایتان را دریافت کنید و به طور پیوسته موجودی و گردش مالی خود را رصد کنید.

رسیدگی به چک‌های صیادی: برای مدیریت چک‌های صیادی خود می‌توانید از موبایلت استفاده کنید و همه فرایندهای مرتبط مثل مشاهده چک‌ها‌ی واگذاری‌شده، مشاهده دسته چک، انسداد چک، ثبت، صدور، انتقال، تائید یا رد و استعلام چک‌های صیادی را با این اپلیکیشن انجام دهید. 

گشایش سپرده‌های مختلف بانکی: امکان گشایش حساب در موبایلت محدود به حساب‌های کوتاه مدت نیست. بلکه می‌توانید افتتاح سپرده‌های بلندمدت سرمایه‌گذاری را با این اپ انجام دهید.

فعال سازی غیرحضوری پیامک بانکی: دیگر لازم نیست برای فعال‌سازی خدمات اطلاعات‌رسانی پیامکی حساب‌ها و کارت‌های خود به شعب بانک سامان بروید. با موبایلت، سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنید و در جریان تک تک تراکنش‌هایتان قرار بگیرید. 

از پرداخت قبض تا خرید شارژ و اینترنت: موبایلت خدمات پرکاربرد و روزمره‌ای همچون پرداخت قبض‌های خدماتی از یک سو و خرید بسته‌های اینترنت و شارژ برای سیم‌کارت های اعتباری از اپراتورهای مختلف تلفن همراه را برای شما انجام می‌دهد. 

تغییر رمز اول و دوم کارت بدون نیاز به ATM: برای تغییر رمز اول و دوم کارت خود نیازی نیست به دستگاه‌های ATM مراجعه کنید؛ بلکه اپ موبایلت، این فرایند را هم به صورت غیرحضوری آسان‌سازی کرده است. 

کارتخوان‌هایتان را پایش کنید: اگر برای کسب و کارتان، دستگاه کارتخوانی دارید که به حساب‌های بانک سامان شما متصل هستند، می‌توانید در اپ موبایلت، تراکنش‌های مالی آن‌ها را پایش کنید. 

9

موبایلت چه تفاوتی با دیگر اپلیکیشن‌های بانکی دارد؟

اگر بخواهید اپ موبایل بانک سامان یعنی موبایلت را با دیگر اپ‌های بانکی مقایسه کنید، گزینه‌های متعددی پیش رویتان است. از همراه بام ملی  تا همراه بانک گردشگری. به طور پایه همه این اپ‌ها، برخی خدمات کلیدی را ارائه می‌کنند؛ خدماتی مثل پرداخت آنلاین قبوض، امکان پرداخت‌های مالی و مدیریت چک‌های صیادی. اما در پله بعد، اینکه چه خدمات متنوعی و با چه ظاهری به مخاطب ارائه شود، اهمیت می‌یابد. برای نمونه خود بانک سامان، یک اپ دیگر برای نئوبانک خود یعنی بلوبانک ارائه داده است که تلاش کرده نسخه نوگراتر و جوان‌پسندتری از موبایلت به عنوان اپ رسمی و اول این بانک باشد. یا در مثالی دیگر، اپ برخی بانک‌ها، گزینه افتتاح حساب به صورت آنلاین را ارائه نمی‌دهند؛ چون قواعد رسمی این بانک ها، این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. به نظر می‌رسد آنچه زمینه رقابت اصلی بین اپ‌های بانکی مختلف باشد، نوگرایی در رابط کاربری و تنوع بخشی به خدمات و آسان‌سازی قواعد و مقررات برای مشتریان باشد. چیزهایی که اپ موبایلت در آن‌ها و در مجموع موفق بوده است. 

چگونه موبایلت را روی دستگاه‌های مختلف نصب کنیم؟

اگر مشتری بانک سامان هستید، بهتر است اپ موبایلت این بانک را روی دستگاه تلفن همراه خود داشته باشید. چون این روزها، دیگر نمی‌توان از خدمات چنین اپ بانکی کارامدی چشم‌پوشی کرد. نسخه‌های متفاوتی از موبایلت برای گوشی‌های مختلف طراحی و آماده‌سازی شده است. نسخه وب‌اپلیکیشن یا pwa، نسخه اندروید و نسخه ios. همه این نسخه‌های مختلف را متناسب با سیستم عامل گوشی که از آن استفاده می‌کنید می‌توانید دریافت و نصب کنید. البته قابل توجه کاربران گوشی‌های آیفون که با توجه به محدودیت نصب نرم‌افزارهای ایرانی از اپ‌استور رسمی اپل، نیاز است تا این گروه از کاربران، با خرید یکی از بسته‌های اشتراک سیبچه، این محدودیت را پشت سر گذاشته و موبایلت را روی گوشی ios خود نصب کنند. با داشتن سیبچه، نه تنها موبایلت برای آیفون، بلکه شمار زیادی از اپ‌های پرکاربرد ایرانی را می‌توانید به راحتی نصب و از خدمات متنوع آن‌ها بهره ببرید.