استفاده از راهنمای خرید گوشی، یکی از موضوعاتی است که هنگام خرید گوشی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اگر شما قبل از خریداری موبایل، درمورد نکات مهم آن تحقیقات لازم را انجام ندهید، ممکن است با مشکلات جبران‌ناپذیری رو‌به‌رو شوید.

قیمت گوشی موبایل رقابتی شد | استعلام اصالت و راهنمای خرید گوشی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در مقاله امروز قصد داریم به‌سراغ بررسی موارد مهم هنگام خرید گوشی  برویم. همچنین شما را در خرید 2 برند محبوب شیائومی و سامسونگ راهنمایی کنیم.

راهنمای خرید گوشی

 

در بخش اول می‌خواهیم شما را در خرید بهترین گوشی موبایل راهنمایی کنیم و درمورد 2 برند معروف گوشی یعنی سامسونگ و شیائومی صحبت کنیم پس در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

قیمت گوشی

اولین موضوعی که باید درمورد خرید ‌گوشی توجه داشته باشید، قیمت گوشی است. هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید موبایل بپردازید، در برند و مدلی که می‌خواهید خریداری کنید موثر است.

قیمت، تمامی عوامل را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و یکی از نشانه‌های عالی‌بودن گوشی، بالابودن هزینه آن است. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید نیاز است تا زمان خرید، از قیمت روز گوشی اطلاع داشته باشید.

تشخیص اولویت در خرید گوشی

شما باید به‌عنوان خریدار اولویت خود را از خرید گوشی مشخص کنید. اینکه هدف شما از خرید موبایل چیست؟ آیا آن را برای عکاسی و فیلم‌برداری می‌خواهید؟ یا از آن بیشتر برای گیمینگ استفاده کنید؟

در نتیجه هدف شما از خرید آن گوشی نیز در قیمت و مدل موبایل تاثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال، برخی از افراد حافظه ‌داخلی برایشان اهمیت دارد اما برخی دیگر این موضوع برایشان چندان اهمیتی ندارد.

شما باید از امکانات گوشی به‌طور کامل اطلاع پیدا کنید و آن را با نیاز و انتظارات خود از موبایل تطبیق دهید سپس آن را خریداری کنید.

بررسی کامل گوشی

هنگامی که می‌خواهید گوشی منتخب خود را بخرید، باید از فروشنده بخواهید آن را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید جزئیات گوشی را کامل بررسی کنید.

شما باید قسمت‌هایی مانند دوربین، اسپیکر و دسترسی به اینترنت آن را چک کنید و از سالم‌بودن آن اطمینان حاصل کنید.

خرید از فروشگاه معتبر

یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید گوشی، خرید از یک فروشگاه معتبر است. اگر شما از یک فروشگاه معتبر و شناخته‌شده خریداری کنید، از سالم‌بودن گوشی و اعتبار گارانتی آن اطمینان دارید.

جهت خرید گوشی ارزان، می‌توانید به سایت بانی نو مراجعه کنید و از کیفیت آن اطمینان داشته باشید. این فروشگاه بهترین موبایل را باکیفیت عالی و مناسب‌ترین قیمت به‌فروش می‌رساند.

 پلمپ جعبه گوشی

قبل از خرید گوشی، توجه ‌کنید که جعبه موبایل پلمپ شده باشد و درصورت پلمپ‌نبودن آن، به هیچ‌وجه محصول را خریداری نکنید.

کد IMEI

قبل از پرداخت هزینه گوشی، آن را روشن کنید و کد دستوری *#06# را شماره‌گیری کنید تا شناسه IMEI آن برای شما نمایش داده شود.

حال شناسه این کد را با شناسه روی جعبه گوشی تطبیق داده و درصورت مطابقت‌داشتن آنها با یکدیگر، اقدام به خرید آن بکنید.

استعلام اصالت گوشی

برای این کار 3 راه پیش‌ روی شما است:

  • شناسه IMEI موجود روی جعبه در برنامه همتا وارد کنید.
  • کد *7777# را شماره‌گیری کنید و شناسه IMEI موجود روی جعبه را در قسمت‌بالا وارد کنید.
  • شناسه IMEI مدرج روی جعبه را به کد 777 ارسال کنید.

انجام فرآیند رجیستری

هنگام خرید گوشی، قبل از خروج از فروشگاه فرآیند رجیستری گوشی را تکمیل کنید. طرح رجیستری، همان شناسنامه موبایل محسوب می‌شود و مشخص می‌کند که این موبایل تنها متعلق به شما است.

همچنین تا زمانی‌که این فرآیند را کامل انجام نداده‌اید و از سالم‌بودن آن مطمئن نشدید، هیچ مبلغی به فروشنده پرداخت نکنید.

 

راهنمای خرید گوشی شیائومی

هر گوشی شیائومی ممکن است با گوشی دیگر متفاوت باشد لذا شما هنگام خرید هرکدام از آن‌ها باید به نکات متفاوتی توجه کنید. در این بخش مواردی که باید هنگام خرید موبایل شیائومی رعایت کنید را عنوان می‌کنیم.

بسته‌بندی جهانی و گلوبال

وقتی می‌خواهید این برند موبایل را بخرید، باید به نوع بسته‌بندی آن توجه کنید. گوشی‌های شیائومی  2 نوع بسته‌بندی دارند که شامل گلوبال و چینی هستند.

در بسته‌بندی چینی، جزئیات به زبان چینی نوشته شده‌اند و حتی دفترچه آن نیز به زبان چینی است. همچنین این مدل‌ها تنها برای کشور چین تولید می‌شوند و گارانتی آنها در ایران معتبر نیست.

رام در موبایل چینی و گلوبال

در گوشی‌های چینی رام تنها دارای 2 زبان چینی و انگلیسی است و قابلیت استفاده زبان‌های دیگر مانند فارسی، ترکی و عربی را ندارند.

رام غیررسمی

درصورتی که گوشی شما خبری از آپدیت جدید ندهد یا هیچ‌کدام از نرم‌افزار‌های شما آپدیت نشوند، یعنی رام آن رسمی نیست. همچنین آنلاک‌شدن بوت لودر در گوشی شیائومی، نشانه غیررسمی‌بودن رام آن است.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

24

با توجه به بازار پررقابت گوشی‌های هوشمند، سامسونگ همواره تلاش کرده تا سری‌های مختلف را تولید کند. در نتیجه هر سری آن مشخصات فنی و قیمت متفاوتی دارد.

بنابراین، شما می‌توانید براساس قیمت آن‌ها، مدل‌های مختلفی را بیابید. این شرکت سعی کرده تا بهترین کیفیت را برای تمامی اقشار عرضه کند.

تست قسمت‌های مختلف گوشی

برای خرید این گوشی، علاوه‌بر موارد مذکور می‌توانید با شماره‌گیری کد *#0*# قسمت‌های مختلف موبایل مانند صفحه تاچ و لرزش آن را تست کنید.

خرید گوشی سامسونگ سری S

سری S گوشی‌های سامسونگ پرچمداران این برند محسوب می‌شوند. در این سری بهترین امکانات و کیفیت برای گوشی‌ها در نظر گرفته می‌شوند. درنتیجه بهترین گوشی سامسونگ به‌شمار می‌روند.

این سری گوشی‌ها از لحاظ قدرت پردازشی یکی از قدرتمندترین موبایل‌های بازار هستند. این نیز به‌دلیل همکاری سامسونگ با شرکت کوالکام (شرکت‌سازنده چیپ) ممکن شده است.

سری گلکسی نوت

این گوشی‌ها در روز‌های اولیه عرضه تفاوت زیادی با موبایل‌های سری S داشتند و در اندازه‌های بزرگ تولید می‌شدند. اما با گذشت‌زمان طراحی سری نوت به سری S نزدیک‌تر شدند.

به‌بیانی دیگر، سری نوت به آخرین نسخه گلکسی S شباهت دارد اما دارای یک قلم نیز است. آخرین سری گوشی‌های سری نوت سامسونگ گلکسی نوت 20 و سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد راهنمای خرید گوشی صحبت کردیم. شما باید باتوجه به کاربردی و انتظاراتی که از گوشی دارید و بودجه‌ای که برای خرید آن در نظر گرفته‌اید، امکانات آن را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به خرید موبایل کنید.

همچنین هنگام خرید گوشی به نکاتی مانند شناسه IMEI، بسته‌بندی، گارانتی آن و معتبربودن فروشگاهی که می‌خواهید از آن خریداری کنید، توجه کنید.

علاوه‌بر این، به‌صورت کامل راهنمای خرید موبایل سامسونگ و شیائومی را شرح دادیم تا هنگام خرید آنها با مشکل مواجه نشوید.