کیت دوچرخه درواقع راه‌حلی است که با کمک آن می‌توان اجزای موتور برقی را ارتقا داد. در دوچرخه هم با استفاده از کیت می‌توانید آن را به یک دوچرخه برقی تبدیل کنید و بعید است که بتوان تفاوت زیادی بین این مدل از دوچرخه احساس کرد.کیت‌ها انواع مختلفی دارند بنابراین باید هنگام خرید، دقت کافی برای انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین نوع را داشته باشید.

معرفی انواع کیت های دوچرخه برقی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در این مطلب قصد داریم درباره کیت برقی حرف بزنیم. دو مورد از رایج‌ترینشان را به شما معرفی کنیم و در ادامه به بررسی برخی از مزایای استفاده از این وسیله و ترجیح آن به دوچرخه برقی بپردازیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کیت برقی و انواع آن

کیت برقی یا الکترونیکی یک پکیج است که در آن تعدادی قطعه الکتریکی قرار داده شده تا با آن یک وسیله برقی بسازند. در کیتی که برای دوچرخه استفاده می‌کنند مواردی همچون موتور الکتریکی، کنترلر، باتری و شارژر قرار دارد.

این کیت همچنین دارای جعبه باتری و تجهیزات نصب روی دوچرخه هم هست و حتی در صورت نیاز می‌توانید از فروشنده‌ای که کیت را از آن خریده‌اید بخواهید برایتان روی دوچرخه نصب کند. هر چند کار ساده‌ایست و خودتان می‌توانید آن را به‌راحتی انجام دهید.

کیت برقی انواع مختلفی دارد که در ادامه دو مورد رایج آن که برای دوچرخه استفاده می‌شود را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

12

کیت 500 وات

کیت 500 وات که برای تبدیل دوچرخه ساده به دوچرخه برقی استفاده می‌شود؛ یک صفحه نمایش LCD 5 اینچ دارد که خرید آن راه ارزانی برای برقی کردن دوچرخه‌تان محسوب می‌شود. برای شارژ باتری کیت 500 وات، به چهار ساعت زمان نیاز خواهید داشت و در هر بار شارژ کامل می‌توانید 35 الی 70 کیلومتر دوچرخه‌سواری کنید.

نهایت سرعتی هم که می‌توانید با آن بروید، 35 تا 40 کیلومتر در ساعت است. البته این را هم باید در نظر بگیرید که شیب مسیر، میزان رکاب زدنتان، وزنتان و.... روی ماکزیمم سرعت تاثیر دارد. مشخصات اصلی کیت 500 وات به شرح زیر است:

  • قدرت موتور: 500 وات
  • دارای کنترل، چراغ، بوق، دسته و گاز
  • نوع صفحه نمایش: LCD رنگی 5 اینچ
  • ظرفیت باتری:52 سلول یا 500 وات در ساعت

13

کیت 1000 وات

کیت 1000 وات نمایشگر LED دارد و داری یک سنسور پدال پنج سرعته است. برای اینکه بتوانید باتری این کیت را به‌طور کامل شارژ کنید به 5 ساعت زمان نیاز دارید. تقریبا بین 5 تا 7 ساعت هم طول می‌کشد تا بتوانید این کیت را روی دوچرخه خود نصب کنید. نهایت سرعتی که می‌توانید با نصب این کیت داشته باشید، 40 کیلومتر در ساعت است. مشخصات اصلی کیت 1000 وات به شرح زیر است:

  • قدرت مترک 1000 وات
  • دارای شارژر، کمک پدال، دسته گاز، چراغ و بوق
  • نوع صفحه نمایش: LED
  • ظرفیت باتری: 48 ولت/11 آمپر

مزایای استفاده از کیت دوچرخه برقی

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید به جای خرید دوچرخه برقی، کیت بخرید و آن را روی دوچرخه قدیمی خود نصب کنید. استفاده از کیت دوچرخه برقی  مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای استفاده از کیت دوچرخه برقی به شرح زیر است:

می‌توانید آن را به‌راحتی نصب و جدا کنید: نصب کیت روی دوچرخه کار بسیار راحتی است و چند ساعت بیشتر زمان نمی‌برد. همچنین هروقت که دیگر نخواستید دوچرخه‌تان برقی نباشد می‌توانید به راحتی کیت را از آن جدا کنید. درحالی که اگر دوچرخه برقی بخرید دیگر امکان عادی کردن آن وجود ندارد و به این صورت مجبور خواهید شد پول دو دوچرخه را بدهید.

می‌توانید دوچرخه خود را سفارشی‌سازی کنید: یکی از مزایای اصلی استفاده از کیت این است که می‌توانید دوچرخه را آنطور که خودتان می‌خواهید بسازید. دوچرخه‌ها ممکن است با توجه به عوامل مختلف مانند اتصالات، محل قرارگیری (چرخ جلو یا عقب) و نوع موتور کاربردها و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. بنابراین شما می‌توانید این عوامل را براساس نیاز خودتان مشخص کنید.

استفاده از کیت نسبت به دوچرخه برقی وزن کمتری دارد: دوچرخه‌های برقی وزن بالایی دارند درحالی که کیت‌ها نهایتا دارای 10 کیلو وزن هستند و زمانی که روی دوچرخه نصب می‌شوند باز هم وزن آن از دوچرخه برقی کمتر است. بنابراین کسانی که دوست ندارند یک دوچرخه سنگین داشته باشند بهتر است کیت را به جای آن انتخاب کنند.

کیت بیشتر با محیط زیست سازگار است: به‌طورکلی دوچرخه، چه از نوع ساده و چه از نوع برقیش با محیط زیست سازگار است اما استفاده از کیت می‌توان سازگارتر هم باشد زیرا دیگر نیازی نیست دوچرخه سابق خود را کناز بگذارید و محصول جدیدی بخرید. به عبارت ساده‌تر دوچرخه سابق شما به یک محصول بلااستفاده در طبیعت تبدیل نمی‌شود.

کیت برقی مقرون به صرفه است: خرید کیت برقی ارزان‌تر از خرید دوچرخه برقی است بنابراین می‌توان آن را یک محصول اقتصادی و مقرون به صرفه دانست. کسانی که دوست دارند دوچرخه برقی داشته باشند اما پول خرید آن را ندارند، می‌توانید یک کیت روی دوچرخه قدیمی خود نصب کنید.

*یک نکته مهمی که باید درباره کیت دوچرخه برقی بدانید این است که معمولا این کیت‌ها براساس سرعت قانونی دوچرخه برقی در دنیا تنظیم نشده است. بنابراین هنگامی که دوچرخه خود را با استفاده از کیت، برقی می‌کنید، ممکن است نسبت به یک دوچرخه برقی که از بازار می‌خرید سرعتش بیشتر باشد. به‌طورکلی موارد ایمنی در کیت کمتر نسبت به دوچرخه برقی رعایت شده است. بنابراین هنگام استفاده از آن باید به این نکته توجه کنید و بیشتر مراقب باشید.

کلام آخر

در این مطلب درباره کیت دوچرخه برقی حرف زدیم و دو مورد از کیت‌های برقی رایج که برای دوچرخه استفاده می‌شود را هم به شما معرفی کردیم. پس از خواندن این مقاله باید بدانید که خرید کیت و نصب آن روی دوچرخه چه مزایایی دارد و بتوانید بین خرید دوچرخه برقی و کیت یکی را انتخاب کنید.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مقاله بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.