یک رسانه سعودی مدعی شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن در اثر یک درگیری داخلی میان حزب‌های یمنی آتش گرفت اما ایران آن را تکذیب کرد

آتش سوزی در ساختمان ایران در صنعا / تکذیب حمله به سفارت ایران در یمن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک رسانه سعودی مدعی شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن در اثر یک درگیری داخلی میان حزب‌های یمنی آتش گرفت.

به گزارش «مثلث آنلاین»، شبکه العربیه مدعی شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا پایتخت یمن در اثر درگیری میان انصارالله یمن و حزب‌الموتمر که علی عبدالله صالح ریاست آن را بر عهده دارد دچار آتش‌سوزی شده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون معلوم نشده است که کدام حزب مرتکب این اقدام شده است و همچنین معلوم نیست که این اقدام عمدی و یا غیرعمد بوده است.

العربیه نوشت: همچنین معلوم نشده است که در زمان آتش‌سوزی دیپلمات‌های ایرانی در سفارت بوده‌اند یا خیر.

خبرگزاری شینهوا هم از حمله با سلاح سنگین و تعرض به سفارت ایران در یمن در جریان درگیری‌های حوثی‌ها و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن خبر داد.

ساختمان سفارت‌خانه ایران در صنعا پس از آنکه توسط سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفت دچار آتش‌سوزی شد.

تاکنون مشخص نشده است که مسئولیت این حمله به سفارت کشورمان متوجه چه کسی یا گروهی است.

 

تکذیب خبر حمله به سفارت ایران در یمن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، منابع آگاه در صنعا، گزارش ها مبنی بر حمله به سفارت ایران در یمن را تکذیب کردند.

این درحالیست که در 24 ساعت گذشته اخباری جعلی از برخی منابع درباره حمله به ساختمان سفارت کشورمان در صنعاء پایتخت یمن منتشر شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه نیز درباره انتشار خبری مبنی بر حمله به سفارت ایران در صنعا توضیحاتی ارائه کرد.

 بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره خبر حمله به سفارت ایران در صنعا گفت: هیچ گزارشی درباره این مساله دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به این‌که سفارت ایران در منطقه‌ای واقع شده که درگیری وجود دارد ممکن است که ترکش‌هایی هم به طور اتفاقی به دیوار سفارت اصابت کند.

به گزارش العام قاسمی خاطر نشان کرد: خبر آتش‌سوزی سفارت و صدمه به کارمندان صحت ندارد، ضمن این‌که ما هیچ‌گونه کارمندی در سفارت‌مان نداریم.

شبکه خبری العربیه روز دوشنبه مدعی شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن در اثر یک درگیری داخلی میان حزب‌های یمنی آتش گرفته است.