«احمد قطان» سفیر عربستان در مصر و اتحادیه عرب اعلام کرد نشست سران اتحادیه عرب که قرار بود اواخر ماه جاری در ریاض برگزار شود، به تعویق افتاد.

نشست سران عرب به تعویق افتاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، قطان در نشست مشترک با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت؛ بیست و نهمین نشست سران اتحادیه عرب به جای ماه مارس در ماه آوریل (11 فروردین تا 10 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.
او به تاریخ دقیق این نشست اشاره نکرد اما گفت که رایزنی ها برای تعیین تاریخ دقیق این نشست ادامه دارد.
به نظر می رسد تعویق این نشست به دلیل اختلافاتی باشد که بین اعضای اتحادیه عرب بویژه کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر ایجاد شده است.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر پیشتر اعلام کرد که در نشست سران اتحادیه عرب صرفنظر از محل برگزاری شرکت خواهد کرد.
از سوی دیگر ولیعهد عربستان که به مصر سفر کرده بود گفت که این نشست در ریاض بدون توجه به حضور یا عدم حضور قطر برگزار خواهد شد.
حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین اما در دیدار با فرستادگان وزارت امور خارجه آمریکا به منطقه گفت که موضوع قطر صرفا باید در نشست ریاض حل و فصل شود.
عربستان، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
این کشورها برای از سرگیری روابط خود با قطر 13 شرط تعیین کردند.
قطر طی 9 ماه گذشته با رد اتهامات وارده اعلام کرده است که تحریم کنندگان مدرک قابل اعتنایی برای ادعای خود در اختیار ندارند.
تنش کلامی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس طی چند روز گذشته و پس از توهین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به مردم قطر افزایش یافته است. او در مصر گفت؛ کل جمعیت قطر اندازه یک خیابان مصر نیست.
جوعان بن حمد آل ثانی برادر امیر قطر و رییس کمیته ملی المپیک هم در پاسخ به این توهین ، ولیعهد عربستان را با ابوجهل مقایسه کرد.
شبد**خاورم**1508**1379