در حالی که هزاران فلسطینی برای مشارکت در تظاهرات بزرگ بازگشت به سوی مرز نوار غزه حرکت کرده اند، وزیر جنگ اسرائیل آنها را تهدید کرده است که جان خود را به خطر می اندازند.

لیبرمن فلسطینی ها را تهدید کرد؛ جانتان را به خطر می اندازید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل ازخبرگزاری مهر ، « آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل همزمان با تظاهرات مردم فلسطین به مناسبت روز زمین در توییتر خود به زبان عربی فلسطینی ها را تهدید کرد که نزدیک شدن آنها به مرز نوار غزه جانشان را به خطر می اندازد.

امروز به مناسبت سالروز «روز زمین» تظاهرات فلسطینی ها با عنوان «تظاهرات بزرگ بازگشت» آغاز شده است و شهروندان فلسطینی حرکت خود به سوی مناطق مرزی نوار غزه را آغاز کرده اند.

در همین راستا لیبرمن خطاب به شهروندان فلسطینی مدعی شد که رهبران حماس با جان آنها بازی می کنند و گفت هرکسی که به دیوار حائل میان نوار غزه و اراضی اشغالی نزدیک شود جان خود را به خطر می اندازد. وی افزود: به شما توصیه می کنم روال عادی زندگی خود را پیگیری و از مشارکت در تظاهرات تحریک آمیز خودداری کنید.

بر اساس گزارش های رسانه ای هزاران فلسطینی در این تظاهرات شرکت کرده اند و جمع زیادی از آنها به سوی مناطق مرزی نوار غزه در حرکت هستند و تعداد زیادی چادر در 700 متری نوار مرزی در شرق نوار غزه برپا شده است.

علاوه بر آن گزارش ها حاکی است که هزاران فلسطینی برای مشارکت در نماز جمعه راهی مسجد الاقصی شده اند و نظامیان رژیم اشغالگر قدس نیز به سوی غیرنظامیان فلسطینی آتش گشوده اند.