خبرنگار، نویسنده و تحلیلگر ایتالیایی گفت: اعتبار بین المللی شورای امنیت امروز خدشه دار شده و پس از سال ها از فعالیت آن نیاز به بازبینی جدی در ساختار دارد.

ساختار شورای امنیت نیاز به بازنگری دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، سپاستیانو کاپوتو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در حوزه هنری استان البرز، افزود: سال ها از تشکیل شورای امنیت می گذرد و کشورها و افراد دچار تحولات و تغییرات زیادی شده اند.
وی تصریح کرد: اینکه در دنیای امروز کشورهایی هنوز این حق را دارند که می توانند وتو کنند، نشان می دهد که باید تغییراتی در شورای امنیت داده شود.
این تحلیلگر ایتالیایی با اشاره به مساله فلسطین نیز اظهار داشت: برای بسیاری از کشورها از جمله عربستان این مهم است که به سمت تجارت بروند، می دانند که اگر از فلسطین حمایت کنند با خیلی از کشورها نمی توانند روابط تجاری داشته باشند به همین منظور از حمایت فلسطین دست برداشته و تنها چیزی که برایشان مهم بوده اقتصاد است.
کاپوتو افزود: در این میان رسانه های وابسته به لابی غرب و صهیونیست همه چیز را آنطور که تمایل دارند در معرض دید عموم قرار می دهند، به عنوان مثل دولت سوریه حمله کننده نیست، بلکه در برابر حمله ای که به این کشور شده مقاومت می کند، وظیفه رسانه های غیر وابسته و آزاد این است که واقعیت ها را برای مردم بازگو کنند.
وی با اشاره به تبلیغات رسانه های غربی برای مخدوش ساختن چهره ایران در عرصه بین الملل، خاطرنشان کرد: یهودی های بسیاری در ایران به صورت صلح آمیز زندگی می کنند، بسیاری از اروپائی ها حتی نمی دانند که در ایران مذاهب مختلفی از جمله یهود زندگی می کنند و با تبلیغات دروغین می خواهند به دنیا بگویند که ایران در حال تشکیل نازیسم جدید است.
نویسنده ایتالیایی اظهار داشت: باید به دنیا گفته شود که در ایران یهودی های زیادی با آرامش زندگی می کنند و در سفرهای قبلی که به ایران داشته ام از نزدیک با این یهودی ها صحبت و به خوبی می دانم که به صورت صلح آمیز در کنار دیگر مذاهب با هم در این کشور زندگی می کنند.
کاپوتو با بیان اینکه حقوق بشر برای غرب به عنوان حربه ای برای مقابله با دیگر کشورها شده است، گفت: این در حالی است که اگر به راستی غرب به حقوق بشر اعتقاد داشت، می بایست حقوق بشر و دموکراسی را به عربستان می بردند، اما ترجیح دادند که سکوت کنند.
وی افزود: زمانی که ولیعهد عربستان به اروپا رفت و صحبت از رفراندوم و آزادی زنان کرد، همه رسانه ها آن را فریاد زدند و اینگونه بیان کردند که رفرم بزرگی در این کشور رخ داده، این در حالی است که این حقوقی که عربستان دم از آن می زند سالیان سال است که در ایران وجود داشته و دارد.
خبرنگار ایتالیایی اظهار داشت: دنیای امروز دنیا گسترده ای است که ایرانی ها می توانند با استفاده از فضای مجازی و اینترنت واقعیت ها را به گوش دنیا برسانند.