سفیران کشورهای اروپایی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم او برای اعمال تعرفه فلزات انتقاد کرده و آن را حرکت در مسیر «حمایت‌گرایی» توصیف کرده‌اند.

نامه سرگشاده سفیران اتحادیه اروپا در انتقاد از تصمیم ترامپ درباره تعرفه فلزات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم ، 29 سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های وی در زمینه تجارت انتقاد کرده‌اند.

این نامه که روز جمعه در واشنگتن‌پست منتشر شده در شرایطی منتشر شده که ترامپ تعرفه‌های فلزات وارداتی از کشورهای اروپایی را به شدت افزایش داده است.

در این نامه آمده است: «به کلام ساه، اتحادیه اروپا بیشتر در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند، بیشتر اقدام به خریداری خدمات آمریکایی می‌کند و کارگران آمریکایی بیشتری استخدام می‌کند تا برعکس. به عنوان یک مقایسه دم‌دستی لازم است اشاره شود که از میان 50 ایالت آمریکا صادرات 45 ایالات به اتحادیه اروپا بیشتر از صادرات به چین است. اما وضع سرمایه‌گذاری خارجی چین در ایالات متحده چقدر است؟ حدود یک صدم کشورهای اروپایی.»

سفیران اتحادیه اروپا همچنین خاطرنشان کرده‌اند: «اما، همانند هر شراکت دیگر، چشم‌انداز اقدامات یکجانبه از سوی یک طرف که ضرر شریک دیگر را همراه داشته باشد، رابطه مبتنی بر نفع دوجانبه را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

نگارندگان نامه در ادامه تعرفه‌های جدید ترامپ را گامی برای حرکت به سمت «حمایت‌گرایی» توصیف کرده‌اند.