رئیس جمهوری فرانسه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتقاد از خروج آمریکا از برجام گفت: برجام یک توافق جدی است و همه طرف ها باید برجام را رعایت کنند.

در نشست شورای امنیت/ مکرون: برجام یک توافق جدی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون صبح چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع منع گسترش سلاح های کشتار جمعی و به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: نخستین موضوعی که به ذهن من می رسد با توجه به اختلافاتی که بین اعضا در مورد سلاح های هسته ای و شیمیایی وجود داشته باشد، این است که ما چه می توانیم در کنار هم انجام دهیم؟
رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: مقابله با این تهدیدها ریشه در تعهدات چندجانبه و سیستم های بین المللی دارد که باید حفظ شوند. تلاش های قدیمی در سال گذشته وارد فاز جدیدی شده است و مثلا در موضوع کره شمالی ما پیشرفت های خوبی به خاطر آمریکا داشته ایم. ما در این موضوع متحد بودیم.
مکرون تاکید کرد: ما همچنین در موضوع ایران در سال 2015 متحد بودیم. این اتحاد مسیر جدیدی گرفته است. اما این اتحاد منحرف شد؛ برجام شاید کامل نبود اما مانع دستیابی به بمب هسته ای می شد در حالی که به حق هسته ای ایران احترام می گذاشت.
وی ادامه داد: لازم است که تعهد به این توافق از طرف همه باشد، نه فقط انگلیس و فرانسه و آلمان. تحریم تنها راه چاره ایران نیست. ایران همچنان به برجام پایبند است.