رسانه‌ها و روزنامه های انگلیس روز شنبه تکذیب ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود تاسیسات مخفی هسته ای، توسط مقام های کشورمان را بازتاب دادند.

واکنش ایران به ادعای نتانیاهو دررسانه های انگلیس بازتاب یافت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، نشریه خبری ایندیپندنت با انتشار گزارشی در این باره نوشت: ایران ادعاهای مطرح شده توسط بنیامین نتانیاهو را نمایش هنری و تردستی تصاویر اقتباس گرفته شده از گوگل خوانده است.
نتانیاهو پنج شنبه گذشته طی سخنان خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تکرار ادعاهای پیشین خود درباره وجود سایت‌های مخفی هسته‌ای در ایران، مدعی افشاگری جدیدی شد و گفت: ایران تاسیسات سری اتمی برای انبار کردن حجم وسیعی از تجهیزات و مواد (اتمی) از برنامه مخفی اتمی ایران در «تورقوزآباد» در کوچه‌ای به نام «ماهر» در حومه تهران دارد.
نتانیاهو مدعی شد: ایران به‌شدت در تلاش است تا این محل مخفی را تخلیه کند و تجهیزات و تاسیسات آن را در نقاط دیگر پراکنده کند.
ایندیپندنت در گزارش خود آورده است: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران چنین اتهامی را رد کرده و نتانیاهو را یک دروغ‌گو که نمی‌تواند دست از دروغ‌گویی بردارد خطاب کرده است. ظریف با انتشار توییتی گفته است: با هیچ نمایش هنری و تردستی نمی‌توان این واقعیت را پنهان کرد که اسرائیل تنها رژیمی در منطقه است که دارای یک برنامه تسلیحات هسته‌ای *مخفیانه* و *اعلام‌نشده* و همچنین زرادخانه واقعی سلاح‌های هسته‌ای است. وقت آن است که اسرائیل اعتراف کرده و تاسیسات سلاح‌های هسته‌ای خود را به روی بازرسان بین‌المللی باز کند.
همزمان، به گفته این نشریه انگلیسی سفیر دائم ایران نزد سازمان ملل متحد گفته است که اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مؤید تمایلات ناخودآگاه و غیرارادی نخست‌وزیر در دروغ‌گویی و تحریف واقعیت است. وی افزود: نتانیاهو با نمایش چند قطعه عکس که از نقشه گوگل گرفته است، ادعا می‌کند که تاسیسات هسته ای جدیدی در ایران کشف کرده که این خود دروغی بزرگ و مبین آن است که دروغ‌گوئی در دی ان ای این مقام ارشد صهیونیستی وجود دارد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که سابقه چنین کارهایی را دارد، چند ماه پیش در نمایشی تبلیغاتی علیه ایران، تعدادی عکس، سی‌دی و کاغذ را نشان داد و مدعی شد که مدارک غیرقابل‌انکار از تلاش مخفیانه تهران برای ساخت بمب اتمی دارد.
روزنامه دیلی تلگراف نیز ضمن بازتاب اظهارات مقام های ایران و رژیم صهیونیستی یادآور شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان اجرای برجام بدون وقفه پایبندی ایران به این توافق را مورد تائید قرار داده است.
این نشریه انگلیسی افزود: دور تازه اتهام‌های نتانیاهو به‌طور بالقوه جدی‌تر از اسنادی است که او پنج ماه پیش درباره فعالیت‌های مخفیانه هسته ای ایران ارائه داد. او از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته تا انبار «تورقوزآباد» در جنوب تهران را بررسی کند.
نتانیاهو که در تلاش‌های خود برای تخریب ایران با بن‌بست مواجه شده، بامداد شنبه (به‌وقت‌تهران) در گفت‌وگو با بخش انگلیسی شبکه «صدای آمریکا» گفت که 6 هفته پیش، اطلاعاتی را در اختیار کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده، ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.
روزنامه گاردین در گزارشی اظهارات یک مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا درباره ادعاهای نتانیاهو را مورداشاره قرارداد و نوشت: «جارت بلانس» می‌گوید به صحت اظهارات نتانیاهو به دلیل روش ارائه عجیب و ناکارآمد آن تردید دارد. 'اما اگر مشخص شود که ایران برجام را نقض کرده، ماجرا فرق خواهد کرد.'
این نشریه انگلیسی افزود: 'هولی داگرس' عضو شورای آتلانتیک نیز می‌گوید سخنان نتانیاهو برای دولت ایران یک نمایش‌نامه بود. متأسفانه این اظهارات در آمریکا هم بازتابی نداشت چون در زمان برگزاری دادگاه 'کاوانا' اجرا شد.
«برت کاوانا» که از سوی دونالد ترامپ نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا شده، از سوی سه زن به آزار جنسی متهم است. کاوانا این اتهامات را رد کرده اما کمیته قضایی سنا در حال بررسی اظهارات مدعیان است.
پیش‌ازاین، رسانه‌های انگلیسی با اشاره به اظهارات روزهای گذشته رهبران آمریکا و انگلیس در سازمان ملل متحد، اختلاف دو طرف بر سر برجام را بازتاب دادند.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت‌ماه این کشور را از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 خارج و اعلام کرد که تحریم‌ها را بازخواهد گرداند. این اقدام با اعتراض دیگر کشورهای امضاکننده این توافق روبرو شد و آن‌ها اعلام کردند که به این توافق پایبند می‌مانند.
اروپام ** ه ن **1485