شماری از اصحاب رسانه و رؤسای شرکت‌های بزرگ جهان از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری که بناست در ریاض برگزار شود، در پی ناپدید شدن خبرنگار سعودی، خودداری می‌کنند.

انصراف روسای شرکت‌های «فورد» و «جی‌پی مورگان» از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «جیمی دیمون» مدیرعامل شرکت جی‌چی مورگان، از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری در عربستان، در پی ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی،‌ انصراف داد.

این در حالی است که «بیل فورد» رئیس شرکت فورد، نیز اعلام کرد که در این کنفرانس، موسوم به داووس در بیابان، شرکت نخواهد کرد.

چندین شرکت خبری و تجاری از شرکت در کنفرانس «سرمایه‌گذاری آینده» که بناست از ۲۳ تا ۲۵ اکتبر در ریاض برگزار شود انصراف داده‌اند؛ کنفرانسی که احتمال می‌رود بر افزایش نقش این کشور در تجارت جهانی تاثیر بگذارد.

البته هیچ یک از رؤسای فورد و جی‌پی مورگان به‌طور مستقیم به این اشاره نکرده‌اند که در پی پرونده ناپدید شدن خاشقچی از شرکت در این کنفرانس خودداری کرده‌اند. اما رسانه‌هایی چون سی‌ان‌بی‌سی، فایننشیال تایمز، سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز به‌طور مشخص اشاره کردند که دلیل شرکت نکردن‌شان در این کنفرانس پرونده خاشقچی است.

«کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول، و «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرده‌اند که همچنان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

منبع/ ایلنا