رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای جدید درباره مرگ جمال خاشقجی مجددا تاکید کرد، به اعتقاد او این توطئه‌ای بوده است که به شکل بدی انجام شد.

ترامپ: با اینکه قتل خاشقجی احمقانه و ابلهانه بود اما توطئه هم بود/ هرگز فروش سلاح به عربستان را متوقف نمی کنم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه داستان‌سرایی مقام‌های سعودی درباره مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را زیر سوال برد اما همچنان معتقد است این "توطئه‌ای بوده است که به بی‌راهه کشیده شد". او همچنین در مصاحبه اختصاصی با یواس‌ای تودی تاکید کرد، با هرگونه تلاشی برای توقف فروش تسلیحاتی به ریاض در واکنش به این حادثه دلخراش مخالفت خواهد کرد.

به گفته او تنبیهات بالقوه "بسیار دیگری" وجود دارد که در رایزنی با اعضای مهم کنگره درباره واکنش مناسب تصمیم‌گیری می‌شود. ترامپ با بیان اینکه حادثه‌ مذکور برای خاشقجی توطئه‌ای بود که به شکل بدی اجرا شد، تاکید کرد این روزنامه‌نگار عمدا برای قتل به ساختمان کنسولگری سعودی‌ها در استانبول کشانده نشد.

ترامپ اعتبار دست‌کم یکی از جزئیات منتشر شده از این حادثه را زیر سوال برد. مقام‌های ترکیه می‌گویند جسد خاشقجی با اره استخوان‌بر تکه تکه شده است. او در پاسخ به اینکه وجود این جزئیات نشانه‌ای احتمالی از وقوع اقدامی اشتباهی است، گفت: شما می‌دانید که اره استخوان‌بر بوده است؟

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه درباره جزئیات این حادثه گفت‌وگو کرده است و ماجرا ظرف یکی دو روز مشخص می‌شود. ترامپ با اشاره به بن سلمان گفت: "او می‌گوید که نه خودش و نه پادشاه اطلاع نداشته‌اند." با این حال ترامپ اشاره‌ای نکرد که انکار او را قبول دارد یا خیر. او افزود: اگر مشارکت آنها اثبات شود، خیلی ناراحت می‌شوم. باید ببینیم چه می‌شود. قتل خاشقجی احمقانه و ابلهانه بود.