بغداد - ایرنا - با اعلام ساخت یک شهرک ورزشی از سوی پادشاه عربستان در عراق، فراکسیون صادقون در پارلمان عراق با هر گونه نامگذاری اماکن عراقی به نام مقامات آل سعود مخالفت کرد.

مخالفت با نامگذاری ورزشگاهی در عراق به نام پادشاه عربستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، 'حسن سالم' نماینده پارلمان و عضو فراکسیون صادقون روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که گروههای مقاومت اسلامی عراق بویژه عصائب اهل الحق و فراکسیون آن در پارلمان، هر گونه نامگذاری امکان ورزشی و غیر ورزشی به نام یکی از رهبران عربستان سعودی را نمی پذیرد.
وی افزود: دستان آل سعود به خون مردم بیگناه عراق آلوده است و ساخت ورزشگاه در عراق از سوی کسانی که در تروریسم دست دارند و آخرین مورد آن نیز قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی بود مصداق 'کلمه حق یراد بها الباطل' (سخن حق با هدف باطل) است.
حسن سالم افزود: ما نامگذاری شهرک ورزشی به نام ملک سلمان یا بن سلمان که فجایعی مانند بمب گذاری های تروریستی و قتل و ترور را در عراق سبب شده اند، نخواهیم پذیرفت.
این مقام جریان مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که نیروهای مقاومت انتخاب نام رهبران سعودی برای هیچ مجموعه ورزشی یا غیر ورزشی در این کشور را نخواهند پذیرفت و در صورت لزوم پارلمان به این امر ورود خواهد کرد.
در جریان سفر یک هیات بزرگ سعودی شامل بیش از 100 فعال اقتصادی و نیز 9 وزیر، دو کشور روز پنجشنبه از تفاهم بر سر مکان و کلیات احداث یک شهرک ورزشی با اعتبار اهدایی یک میلیارد لاری از سوی عربستان سعودی در بغداد پایتخت عراق خبر دادند.
سفر این هیات سعودی بدلیل حمایت طولانی مدت ریاض از تروریسم و داعش در عراق، واکنش های منفی بسیاری در میان فعالان سیاسی و احزاب عراقی داشته است اما دولت عراق می گوید که تقویت روابط با همه کشورهای اسلامی، عربی و همسایه بعنوان یک راهبرد در دستور کار قرار دارد.
خاورم*4**380**