آژانس حمایت از پناهجویان سازمان ملل متحد از کشورها خواست تا در زمینه اسکان مجدد پناهجویان مشارکت داشته باشند.

سازمان ملل: 1.5 میلیون پناهجو را اسکان دهید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد خواستار اسکان مجدد حدود یک و نیم میلیون پناهجو شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان ، از ترکیه تا شاخ آفریقا پناهجویانی وجود دارند که نیازمند اسکان دائم هستند. آژانس حمایت از پناهجویان سازمان ملل متحد (UNHCR) اعلام کرد در این راستا باید تقسیم مسئولیت به صورت عادلانه در سطح جهانی صورت گیرد.

درخواست سازمان ملل برای اسکان مجدد حدود 1.5 میلیون پناهجو

این نهاد وابسته به سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که در سال جاری حدود یک و نیم میلیون پناهجو در بیش از 60 کشور نیازمند اسکان خواهند بود.

«فیلیپو گراندی» رئیس این نهاد گفت: «با توجه به افزایش افرادی که در پی جنگ، بحران، تنش و فقدان دستیابی به راهکار سیاسی نیازمند محلی (برای سکونت) هستند، ما هر چه سریعتر به کشورهایی نیاز داریم که پناهجویان را اسکان دهند.»

درخواست سازمان ملل برای اسکان مجدد حدود 1.5 میلیون پناهجو

شرق و شاخ آفریقا با حدود 450 هزار پناهجو بیشترین نیاز را برای اسکان پناهجویان دارد و پس از این نقاط ترکیه با 420 هزار پناهجو در رتبه دوم قرار دارد. این در حالی است که در غرب آسیا و شمال آفریقا 250 هزار پناهجو نیازمند اسکان هستند.

گراندی افزود تاریخ نشان داده است که با با اراده قوی، کشورها می‌توانند به همراه همدیگر به میلیون‌ها نفر کمک کند که به امنیت برسند و خانه داشته باشند از زندگی خود را در جامعه جدید بسازند.

سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد که از سال 2014 تا سال 2018 میلادی به طور میانگین روزانه یک کودک پناهجو در روند مهاجرت جان خود را از دست داده است. در گزارشی که سازمان جهانی مهاجرت سازمان ملل (IOM) روز جمعه منتشر کرده آمده است که میزان مرگ و میر کودکان به میزان هشدار دهنده‌ای افزایش یافته است. بیشتر این کودکان هم در مسیر مدیترانه کشته می‌شوند. ( جزئیات بیشتر )

انتهای‌پیام/م