یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد، تشکیلات خودگردان و آمریکا در راستای حل اختلافات گذشته و ازسرگیری روابط، پیام‌هایی را با یکدیگر مبادله کرده‌اند.

افشای تبادل پیام میان رام‌الله و واشنگتن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرد، در راستای اصلاح امور و پایان قطع ارتباط «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و نمایندگان وی «جارد کوشنر» و «جیسون گرینبلات» پیام‌هایی میان رام‌الله و واشنگتن رد و بدل شده است.

این روزنامه به نقل از مسئولی عالی‌رتبه در رام‌الله اعلام کرد، تشکیلات خودگردان قصد دارد «فرصتی طلایی» به دولت آمریکا بدهد و بزودی هیأتی عالی‌ربته از مسئولان تشکیلات به ریاست «ماجد فرج» به واشنگتن می‌رود تا با مقامات ارشد آمریکایی گفت‌وگو کند.

در ادامه این گزارش آمده، تماس‌ها و بحث‌های محرمانه میان نزدیکان ترامپ و عباس (ابومازن) درباره این مسأله صورت گرفته، هر دو طرف موضعی مثبت داشته‌اند و امکان تجدید روابط وجود دارد.

اسرائیل‌هیوم درباره علت این تجدیدنظر تشکیلات خودگردان نوشته، این نهاد فلسطینی از کشورهای فلسطینی ناامید شده است، کشورهایی که علی‌رغم خواست عباس برای تحریم نشست بحرین، در این نشست شرکت کردند.

در پایان گزارش مذکور آمده، به نظر می‌رسد یکی از اهداف نشست مذکور افزایش فشار بر محمود عباس بوده و این خواسته، محقق شده است.

از زمان روز کار آمدن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال 2016 و تصمیمات وی در قبال شهر قدس و شناسایی این شهر فلسطینی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و به دنبال آن انتقال سفارت آریکا به از تل‌آویو به این شهر، روابط سیاسی فلسطینی‌ها به ویژه دولت خودگردان به ریاست محمود عباس با آمریکایی‌ها متوقف شده است.

از آن زمان، تشکیلات خودگردان فلسطین که زمانی برای انجام گفت‌وگوهای سازش و دست‌یابی به توافق با صهیونیست‌ها به میانجیگری آمریکایی‌ها دل بسته بودند، خواستار کنار گذاشتن واشنگتن از این مذاکرات شد و گفت که دیگر نمی‌توان به آمریکایی‌ها به عنوان «میانجی‌های بی‌طرف» اعتماد کرد.

افزون بر این اقدامات ضد فلسطینی، آمریکا طی بیش از یک سال گذشته تبلیغات گسترده‌ای برای طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن انجام داده است. این طرح به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/ص