رئیس‌ جمهور مصر دستور داد تا حالت فوق‌العاده در سراسر این کشور به مدت سه ماه دیگر تمدید شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دستور داد تا با توجه به شرایط امنیتی این کشور، حالت فوق‌العاده در سراسر مصر به مدت سه ماه دیگر تمدید شود.

السیسی از نیروهای مسلح و پلیس مصر خواست تا برای مقابله با خطر تروریسم، امنیت در همه مناطق کشور حفظ شود.

به نوشته پایگاه خبری «الیوم السابع»، طبق دستور عبدالفتاح السیسی، تمدید وضعیت اضطراری در این کشور از پنجشنبه آینده اجرایی می‎شود.

حالت فوق العاده در سراسر مصر به دستور عبدالفتاح السیسی در حالی تمدید می‎شود که اکنون یک ماه از درگذشت محمد مُرسی رئیس‌جمهور سابق این کشور می‌گذرد.

محمد مرسی در سال 2013، در اقدامی که طرفدارانش آن را کودتا می‌خوانند، توسط عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی مصر برکنار و روانه زندان شد تا اینکه در نهایت یک ماه پیش در حین محاکمه در دادگاهی در قاهره درگذشت. ( جزئیات بیشتر )

از طرفی دیگر، برخی از شرکت‌های هواپیمایی انگلیسی و آلمانی و چند کشور دیگر اخیرا پروازهای خود به قاهره را به دلیل مسایل امنیتی به حالت تعلیق درآورده‌اند که این مساله واکنش مسئولان مصری را به همراه داشت.

«سامح الحنفی» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مصر گفت که فرودگاه‌های این کشور بر اساس قوانین بین‌المللی هواپیمایی غیرنظامی و حتی بالاتر از استانداردهای ذکر شده، خدمات امنیتی ارائه می‌کنند و در سطح عالی مورد بازرسی قرار می‌گیرند. ( جزئیات بیشتر )

وضعیت فوق العاده در مصر در دوره ریاست جمهوری السیسی نخستین بار در آوریل 2017 و پس از وقوع دو انفجار تروریستی در دو کلیسا که 45 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته بود، به اجرا درآمد و چند باری هم تمدید شد.

انتهای پیام/ق