جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا مجددا از دونالد ترامپ بابت مواضعش در حمایت از نژادپرستان انتقاد کرده و وعده داد، وضع تدابیر محدودیت‌آمیز جدید برای مالکیت سلاح در آمریکا را پیگیری خواهد کرد.

بایدن: تمامی کارها و حرف‌های ترامپ در راستای تشویق نژادپرستان بوده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، جو بایدن که معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز بوده در اظهاراتی در جریان حضور مشترکش با استیو بولاک فرماندار ایالت مونتانا در افتتاحیه نمایشگاه ایالتی آیووا 2020 گفت: من معتقدم هر چیزی که رئیس جمهور ترامپ گفته و هر کاری که او انجام داده در راستای تشویق حامیان برتری نژاد سفید پوست بوده‌اند.

همچنین استیو بولاک نیز همچون بایدن از ترامپ انتقاد کرد و گفت: رفتارها و صحبت‌های ترامپ از جمله حملاتش به منتقدانش دون شأن ریاست جمهوری هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بولاک اظهار داشت: دروغ‌ها و اظهارات (ترامپ) باعث شکاف در میان ما بر مبنای نژاد، جنسیت و جغرافیا می‌شوند. ما اکنون انتظار داریم کودکان پیش دبستانی کشور ما بیشتر از رئیس جمهور آمریکا در راستای رفع این شکاف‌ها عمل کنند.

بایدن همچنین با حمایت از وضع تدابیر محدودیت آمیز در زمینه کنترل مالکیت سلاح در آمریکا گفت: اینکه ما بگوییم شما نمی‌توانید مالک برخی سلاح‌ها باشید قرار نیست (بر خلاف برخی انتقادها) ناقض حقوق مردم بر اساس متمم دوم قانون اساسی باشد.