کارشناس امور امنیتی عراقی اعلام کرد که مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان تجزیه عراق از طریق تضعیف حشد شعبی هستند.

مسعود بارزانی و نتانیاهو به دنبال تجزیه عراق هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، وفیق السامرایی کارشناس امور امنیتی عراقی اعلام کرد که مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان تجزیه عراق از طریق تضعیف حشد شعبی هستند.

وی افزود: دو طرف هستند که خواهان تجزیه عراق هستند؛ نخست، اسرائیل که هدف راهبردی دارد و این به نفع منافعش است و دیگری مسعود بارزانی که هدفش جدایی طلبی است و انگیزه های جدایی طلبانه خود را رد نمی کند.

السامرایی در ادامه گفت: امارات خواهان عراق یکپارچه و قوی در برابر عربستان است. کویت عراق یکپاچه را برای موازنه راهبردی منطقه ای موثر می داند و در راستای تقویت روابط با آن حرکت می کند.

وی بیان کرد: تضعیف حشد شعبی و باقی ماندن جناح مسعود بارزانی به تجزیه کمک می کند. دلیلی برای حمله اسرائیل به مسعود بارزانی وجود ندارد زیرا روابط تنگناتنگی میان آنها وجود دارد. روابط اسرائیل با مصطفی بارزانی به بیش از 55 سال باز می گردد و هدف مسعود بارزانی و نتانیاهو تجزیه عراق است.

السامرایی تاکید کرد که حشد شعبی انتقام سختی در صورت ترور فرماندهانش خواهد گرفت.

وی افزود: در محاسبات خود اشتباه کردند زیرا تجزیه عراق به این راحتی نیست و به بدترین جنگهای منطقه ای و بین المللی منجر خواهد شد و احدی از تبعات آن در امان نخواهد بود.