وزیر خارجه انگلیس ضمن قانونی خواندن اقدامات لندن در خصوص تعلیق پارلمان بریتانیا تأکید کرد که هرگونه اتهامی در این زمینه، «مزخرف» است.

راب: انتقادات از تعلیق پارلمان انگلیس «مزخرف» است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (جمعه) برخی اتهامات مبنی بر اینکه اقدام دولت وی در تعلیق پارلمان بی‌حرمتی به قانون اساسی بوده را «مزخرف» خواند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز ، راب در جمع خبرنگاران به محض ورود برای گفت‌وگو با شرکای خود در اتحادیه اروپا در «هلسینکی» گفت: «این ایده که این اقدام تخطی و بی‌حرمتی به قانون اساسی بوده، مزخرف است. این یک اقدام کاملاً قانونی و مناسب بوده است. چنین چیزی سابقه داشته است».

روز چهارشنبه هفته جاری، شبکه بی بی سی گزارش کرد که دولت لندن از ملکه انگلیس درخواست می‌کند تا جلسات پارلمان را به مدت پنج هفته تا 14 اکتبر به حالت تعلیق درآورد.

پس از آن نیز گزارشی در خصوص موافقت شورای سلطنتی انگلیس به ریاست ملکه الیزابت با پیشنهاد «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای تعطیلی پنج هفته‌ای پارلمان انگلیس در آستانه خروج از اتحادیه اروپا منتشر شد.

روز 31 اکتبر، مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید کرده است که تا این زمان، بریتانیا را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد کرد.

طبق گزارش بی بی سی، جانسون در صدد است در صورت عدم توافق اتحادیه اروپا با توافق وی در زمینه برگزیت، بدون توافق، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قصد جانسون این است که با تعلیق فعالیت پارلمان، مانع از اقدام نمایندگان علیه اجرای برگزیت بدون توافق شود.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.