دفتر ریاست جمهوری اوکراین با رد شایعات اخیر اعلام کرد گفت‌وگوها برای انجام تبادیل زندانی با روسیه در حال انجام است اما فرآیند آن هنوز آغاز نشده است.

اوکراین آغاز فرایند تبادل زندانی با روسیه را تکذیب کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دولت اوکراین گزارش‌های منتشر شده درخصوص در جریان بودن روند تبادل زندانی میان مسکو و کی‌یف را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری « آسوشیتد پرس »، دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، مذاکرات با روسیه برای آزادسازی زندانیان اوکراینی در حال انجام است اما تأکید کرد هنوز تبادل زندانی صورت نگرفته است.

هفته گذشته، پس از آزاد شدن یک خبرنگار روس توسط حکم دادگاه اوکراین و انتقال چند زندانی اوکراینی از زندان به مسکو، خبرهایی مبنی بر شروع فرآیند تبادل زندانی میان دو کشور منتشر شد.

زلنسکی، هنرپیشه طنز اوکراینی که ماه آوریل سال جاری میلادی به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، در کمپین انتخاباتی خود آزادی زندانیان اوکراینی در روسیه را جزو اولویت‌های دولتش برشمرد.

ماه نوامبر سال گذشته میلادی 24 ملوان اوکراینی به دلیل عدم رعایت حریم مرزی روسیه توسط نیروی دریایی این کشور مورد بازداشت قرار گرفتند.

روابط بین اوکراین و روسیه از سال 2014 که روسیه پس از برگزاری یک همه‌پرسی، سرزمین تحت مناقشه «کریمه» را به خاک خود الحاق کرد، به تیرگی گرایید.

چندی قبل زلنسکی خواستار مذاکرات مجدد صلح با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود شد. رئیس‌جمهور اوکراین ماه گذشته با انتشار فیلمی در فیسبوک، پیشنهاد داد که با میانجیگری سران آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نشستی بین او و همتای روس او در شهر «مینسک» برگزار شود.