رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که شکی نیست که هدف این مجمع رفع تمام درگیری‌هاست. اما آنچه که مهم‌تر است، این است که چه می‌توانیم با کمک یکدیگر انجام دهیم.

به گزارش ایلنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «نمایندگان محترم، از طرف خود و ملتم به همه شما درود می‌فرستم. امیدوارم این اجلاس صلح به دنبال داشته باشد».

وی ادامه داد: «متاسفانه ما سهم خود را در رسیدن به صلح درست انجام نداده‌ایم. بی‌عدالتی، منابع را به هدر می‌دهد. این سازمانی که در آن دور هم جمع شده‌ایم بعد از جنگ جهانی دوم برای کنار گذاشتن نابرابری بین‌المللی تشکیل شد. جهان دیگر قابلیت خود برای مبارزه با گرسنگی و نابرابری را از دست داده است. شکی نیست که هدف مجمع عمومی سازمان ملل رفع تمام درگیری‌هاست. اما آنچه که مهم‌تر است، این است که چه می‌توانیم با کمک یکدیگر انجام دهیم».

اردوغان همچنین گفت: «قابل‌قبول نیست که بخشی از دنیا از رفاه بهره‌مند باشد و باقی بخش‌ها گرفتار فقر و بی‌ثباتی باشد. این واقعا دردآور است که اقلیتی خوش‌شانس درباره هوش مصنوعی حرف می‌زند و بیش از دو میلیارد نفر در فقر و گرسنگی زندگی می‌کنند».