منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با ابراز تردید درباره توان این رژیم در هرگونه جنگی در آینده تصریح کردند جنگ آتی بیش از جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ میلادی این رژیم را به لرزه درخواهد آورد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 روزنامه یدیعوت آحرونوت در تحلیلی به قلم اساف اشنایدر نوشت: روز ششم اکتبر سال 1973 میلادی که جنگ اتفاق افتاد، همچنان مو را به تن انسان سیخ می کند.

این روزنامه افزود: حداقل فرض بر این است که از جنگ غفران (یا جنگ اکتبر به گفته اشغالگران) درس گرفته شده و همچنان گرفته می شود. ما از این جنگ آموختیم و همچنان می آموزیم.

یدیعوت آحارنوت نوشت: امروز با نزدیک شدن روز غفران و به طرز نادری از زمان سوق یافتن اسرائیل به سمت گرداب سیاسی بدون برآیند، کابینه سیاسی – امنیتی برای بحث درباره وضعیت حساس گردهم خواهد آمد و نمی توانیم بفهمیم که آیا این امر با یک جدیت همراه است یا حرف و حدیثی رسانه ای است.

این روزنامه افزود: آیا اتاق را برای عوض شدن هوا باز خواهیم کرد؟ آیا آرام خواهیم گرفت یا همه اینها صرفا بخشی از تبلیغات مداوم انتخاباتی است؟.

یدیعوت آحرونوت نوشت: بین سال 1973 و امسال دو جنبه نگران کننده وجود دارد. نخست اینکه حزب حاکم می رود که (در عرصه سیاسی) جاودانه شود و تغییر آن از نظر بخش مهمی از اسرائیلی ها عاقلانه نیست و این یک قانون طبیعی است و در نتیجه اجازه دارد هر چیز انجام دهد.

این روزنامه افزود: دومین جنبه نگرانی این است که اطلاعات و داده ها عیان و آشکار است و تنها نیاز داریم که چشمان خود را باز کنیم تا آنها را ببینیم. انور سادات رئیس جمهور وقت مصر کمتر از یک سال مانده به جنگ، در مصاحبه با روزنامه نیوزویک توصیف کرد که چطور یک میلیون و پانصد هزار نفر از سربازانش هر روز برای جنگی که مصر گریزی از انجام آن ندارد، آموزش می بینند.

یدیعوت آحرونوت در اشاره به صهیونیست ها نوشت: با خواندن این مطلب، انسان احساس یاس و ناامیدی می کند.. سخنرانی های زیاد (سید) حسن نصرالله (دبیرکل حزب الله لبنان) حول و حوش این ایده عملیاتی اساسی یعنی اشغال بخشی از منطقه الجلیل همراه با صدای گسترده موشک ها دور می زند.

این روزنامه در اشاره به ناتوانی رژیم اسرائیل در بخش های نظامی و جبهه داخلی خود افزود: اسرائیل سالها است برای خنثی کردن سلاح های جنگ گذشته خود را آماده کرد و سامانه های ضد موشک بالستیک را در دستور کار قرار داد اما ایران آمد و در توسعه موشک های متحرک سرمایه گذاری کرد. درست است که این امر برای ما صدها دستاورد به همراه می آورد اما درخصوص باقی نیروها چطور؟ وضعیت گردان های پیاده نظام ما و تیپ زرهی ما وضعیت چطور است؟ جبهه داخلی چطور آماده می شود؟

یدیعوت آحرونوت تصریح کرد: جنگ آتی با بلوک ایران به نظر حتمی است. براساس اطلاعات آشکار و عیان برای همه ما، این جنگ دربردارنده شلیک گسترده موشک ها از غزه و ایران و منطقه تحت نفوذ آنها در عراق و سوریه و لبنان و نبردهای زمینی سخت در شمال( فلسطین اشغالی) خواهد بود.

این روزنامه مجددا در اشاره به شک و تردید درباره آمادگی رژیم اسرائیل این سوالات را مطرح کرد که آیا ما آماده هستیم. آیا در برابر ضربات طولانی مدت پایداری خواهیم کرد. آیا در برابر ضربات دقیق برهم زننده روحیه، علیه مراکز حساس خودمان پایداری خواهیم کرد؟

یدیعوت آحرونوت نوشت: همانند سال 1973 میلادی، اسرائیل در سال 2019 اسیر یک تصور غلط است، اما این بار یک تصور غلط سیاسی و عقب مانده و فریز شده که دیکته می کند که چه کسی به چه کسی رای دهد و چه کسی با چه کسی در ائتلاف می نشیند.

این روزنامه افزود: این تصور ما را سرگردان و معلق می کند و ما را به سمت وضعیتی می برد که جنگ آینده چنان ما را به لرزه درخواهد آورد که نظیر آن را در ظهر ششم ماه اکتبر سال 1973 میلادی ندیده بودیم.