دونالد ترامپ در پاسخ به سوالی درباره‌ امکان تشکیل ائتلاف میان آمریکایی‌ها و کردها علیه ترکیه که عملیات نظامی علیه شمال سوریه انجام داده است، اظهار کرد که کردها به آمریکا در نبرد نرماندی در جریان جنگ جهانی دوم هیچ کمکی نکردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ایسنا نوشت: به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت کردها برای سرزمین خود می‌جنگند و باید این را شما بدانید.

وی در این اظهارات خود به مقاله‌ای که توسط سایت "تاون هال" منتشر شده است، استناد کرد و گفت: آنها (‌کردها) در جنگ جهانی دوم به ما کمکی نکردند. به طور مثال در نبرد نورماندی هیچ کمکی به ما نرسادند. ما هزینه‌های زیادی برای کردها کرده‌ایم. چه در زمینه مهمات، چه در زمینه تسلیحات یا حتی مالی که این نشان می‌دهد که ما کردها را دوست داریم.

ترکیه نهم اکتبر با وجود تهدیدهای فراوان بین‌المللی عملیات نظامی علیه نیروهای کرد در شمال شرق سوریه را آغاز کرد. این عملیات نظامی در حالی صورت گرفته که دونالد ترامپ تصمیم گرفته تا نیروهای نظامی آمریکا را از مرزهای سوریه به کشورش بازگرداند.

روز چهارشنبه رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که همتای ترکیه‌ای‌اش رجب طیب اردوغان به طور منطقی و انسانی در سوریه برخورد کند.