در تازه ترین تحولات مربوط به شمال شرق سوریه، شبکه تلویزیونی «المیادین» امروز یکشنبه خبر داد که نظامیان آمریکایی به طور کامل از استان های حلب و الرقه در شمال و شمال شرق سوریه و گروهی از نظامیان فرانسه از استان الحسکه عقب نشینی کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منابع مطلع در مصاحبه با  المیادین، عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از استان های حلب و الرقه را تاکید کردند و گفتند که این نظامیان با ۶۰ کامیون و خودروی نظامی از فرودگاه صرین در حومه شرقی حلب خارج شدند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که گروهی از نیروهای آمریکایی همزمان با پرواز دو بالگرد بر فراز ارودگاه الهول، وارد این اردوگاه شدند که خانواده های داعشی ها در آن هستند. 

بنابر گزارش خبرنگار المیادین، نظامیان آمریکایی پرونده ها و اسناد خود را قبل از عقب نشینی از فروگاه عین العرب نیز به آتش کشیدند.

طبق این گزارش، گروهی از نیروهای فرانسوی موجود در پایگاه نظامی «خراب الجیر» در حومه شمالی الحسکه نیز از این پایگاه عقب نشینی کردند.

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز با تایید این خبر، گزارش داد که نظامیان آمریکایی صبح امروز یکشنبه با عقب نشینی از حلب و الرقه به همراه تجهیزات و ادوات نظامی خود به سمت عراق حرکت کردند.

نظامیان آمریکایی پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا برای توقف حملات به شمال سوریه و ایجاد منطقه امن تحت سیطره نیروهای ترکیه، این مناطق را ترک می کنند. 

پیش از این، نیروهای آمریکایی شهر منبج و کوبانی را ترک کرده بودند و نیروهای سوری ضمن توافق با کُردها، وارد این مناطق شدند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرده که در صورتی که آمریکا به وعده های خود در این توافق عمل نکند، با قدرت عملیات  «چشم صلح» علیه شبه نظامیان کُرد «ی.پ.گ» و  «پ. ک.ک» را ادامه می دهد.

 نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه به دنبال گذشت چند روز از عملیات نظامی ترکیه دستور خروج از شمال سوریه را دریافت کردند.