عکاس سابق کاخ سفید در جزئیات عکسی که از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تیم همراهش در رابطه با عملیات کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش منتشر شده است، ابراز تردید کرد.

تردید عکاس اوباما در جزئیات عکس ترامپ از عملیات علیه البغدادی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش یکشنبه روزنامه یو اس‌ ای تودی، کاخ سفید اعلام کرد عکسی را که منتشر کرده است ترامپ را در حال تماشای حمله نظامیان آمریکایی به مخفیگاه البغدادی نشان می‌دهد.

ترامپ گفت : وقتی نیروهای آمریکایی البغدادی را در یک تونل بن‌ بست گیر انداخته و سرکرده داعش جلیقه انفجاری‌اش را منفجر و خودکشی کرد، شاهد این صحنه‌ ها بود و به همراه چند مقام دیگر آن را تماشا می‌کرد.

عکس کاخ سفید، علاوه بر ترامپ «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری، «مارک اسپر» وزیر دفاع، «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «مارکوس اوانز» معاون مدیر عملیات‌های ویژه ستاد مشترک ارتش را در «اتاق وضعیت» کاخ سفید نشان می‌دهد.

«شیلا کرگ‌هِد» عکاس کاخ سفید این عکس را گرفته است و در آن چهره حاضران به سمت دوربین است، گویی که تصاویر عملیات علیه البغدادی را تماشا می‌کنند. ترامپ گفت: «پرسنل آمریکایی باور نکردنی بودند. تعداد زیادی از آنها را تماشا کردم.» او افزود : دیدن این تصاویر «مثل تماشای فیلم بود.»

کاربران توئیتر این عکس را با عکسی که کاخ سفید در سال ۲۰۱۱ از عملیات کشتن «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده منتشر کرد، مقایسه کردند.

آن عملیات به دستور «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا انجام شد و «پت سوزا» عکاس وقت کاخ سفید ، اوباما و تیم همراهش را در حین انجام عملیات عکاسی کرد.

سوزا در توئیتر درباره عکس ترامپ و تیمش نوشت: گزارش شده که حمله ساعت سه و سی دقیقه بعدازظهر به وقت واشنگتن انجام شده است. اطلاعاتی که روی عکس ذخیره شده است، نشان می‌دهد که ساعت ۱۷ و پنج دقیقه و ۲۴ ثانیه گرفته شده است.

یک کاربر توئیتر این احتمال را مطرح کرد که شاید ترامپ و ژنرال‌ ها «تا دو ساعت بعد نیز آنجا بودند و منتظر بودند که نیروهای نظامی به پایگاه بازگردند» و آن زمانی است که عکس گرفته شده است. سوزا به این کاربر پاسخ داد: بله، ممکن است.

عکاس اوباما همچنین گفت: کاملا ممکن است که حمله ساعت پنج و پنج دقیقه همچنان ادامه داشته است.

«جنیفر هایدن» از مسئولان نشریه «دیلی کاس» نوشت : تحقیقات آنها نشان می‌دهد که ترامپ ساعت سه و سی‌ و سه دقیقه بعدازظهر به وقت واشنگتن مشغول بازی گلف بوده است.

​تهران – ایرنا