یک رسانه یمنی ادعا کرد که هیاتی از انصارالله یمن هفته گذشته به همراه طرحی به عربستان رفته و مقامات ریاض با بررسی طرح پیشنهادی صنعا موافقت کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک رسانه یمنی مدعی شد که هیاتی از صنعاء هفته قبل به عربستان رفته و طرحی را به سعودی ها برای توقف جنگ ارائه داده است.

طبق ادعای اخبار الیوم یمن که به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است؛  علی الکجلانی و حسین العزی دو تن از اعضای ارشد انصارالله در ابتدای هفته گذشته به عربستان رفته‌اند و چهارشنبه آن را ترک کرده‌اند.

این رسانه یمنی آورده است: بارزترین موادی که در طرح پیشنهادی حوثی‌ها آمده، عقب‌نشینی از مرزهای سعودی به عمق یمن در مسافتی حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر و دادن ضمانت‌هایی با نظارت بین‌المللی برای عدم تعرض است و در مقابل، عربستان باید جنگ علیه یمن و حمایت از شبه‌نظامیان وابسته به دولت منصور هادی را پایان دهد و متعهد شود هزینه بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده بر اثر جنگ را پرداخت می‌کند.

اخبارالیوم اعلام کرده است که ریاض پذیرفته این طرح پیشنهادی که جزییات آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس گزارش این رسانه یمنی؛ این طرح انصارالله همزمان با آن رخ می دهد که آمریکا و انگلیس نیز با اعمال فشار قصد دارند که عربستان را به مذاکره مستقیم با حوثی ها برای امضای توافق صلح برای پایان جنگ در یمن وادار کنند.