رییس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد، کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی به موضع تند اسرائیل دامن زده‌اند.

اردوغان: کشورهای غربی و عربی به خشونت اسرائیل دامن زده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در جریان سخنرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: من احساس می‌کنم که ترکیه تنها کشوری است که علیه ظلم در قدس و فلسطین به صدا درآمده است.

وی افزود: ما مطلع هستیم که یکی از دلایل حملات تروریستی و خرابکاری‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر متحمل آنها شده‌ایم، موضع اصولی ماست. ترکیه به حمایت خود از حقیقت و مردم مظلوم ادامه خواهد داد.

اردوغان ضمن خاطر نشان کردن این مساله که موضوع قدس جزو اساسی مسائل سازمان همکاری اسلامی است، گفت: وضعیت در قدس و فلسطین هر روز بدتر می‌شود.

وی افزود: رفتار اسرائیل که حقوق، قوانین، عدالت و انسان‌دوستی را به رسمیت نمی‌شناسد دائما بحران در این منطقه علیه مسلمانان را عمیق‌تر می‌سازد.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرد: ما هرگز دست از دفاع از حقوق فلسطینی‌ها برنخواهیم داشت و همبستگی خود را با تمامی مردم مظلوم حفظ خواهیم کرد.

اردوغان گفت: رویکرد امپریالیستی "تفرقه بیانداز و حکومت کن" علیه کشورهای اسلامی ادامه دارد.

وی افزود: هرچه بهتر از کودکان، زنان، افراد مسن و افراد ناتوان در برابر تهدیدهای کشورهای غربی حفاظت کنیم، بیشتر از ساختار خانوادگی‌مان حفاظت کرده‌ایم.

رییس جمهور ترکیه افزود: کشورهای اسلامی در حال حاضر منزوی شده‌اند و فرصت‌ها و پتانسیل‌های خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسلمانان که در حال حاضر یک چهارم از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهند، متاسفانه نفوذ سیاسی یا قدرت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لازم را ندارند.

اردوغان تاکید کرد: غیرممکن است که تنها با شکایت کردن یا حرف زدن به جایی برسیم. در حال حاضر این نیاز وجود دارد که با دقت بیاندیشیم، تحلیل کنیم و به راه‌حل‌هایی برای مشکلات امروز مسلمانان دست یابیم. این مسئولیت همه ما مسلمانان است تا تمدن اسلامی را در جایگاه درستش قرار دهیم.