سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد، آمریکا با تحریم حزب‌الله و تحریک معترضان لبنانی علیه این جنبش سعی کرد به برخی اهداف خود برسد اما حزب‌الله و متحدانش موضع قدرتمند خود را حفظ کردند.

سفیر روسیه: تحریم‌ها و تحریک‌های آمریکا علیه حزب‌الله شکست خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد، برنامه آمریکا برای اعمال فشار بر حزب‌الله با تحریم و مداخله در تظاهرات لبنان تأثیری نداشت.

وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «در ادامه فشار بر ایران و متحد آن حزب‌الله، ایالات متحده آمریکا اخیرا اقدام به مداخله بیشتر در وضعیت داخلی لبنان کرد؛ در حالی که حزب‌الله در بانک‌های لبنانی حسابی نداشت تحریم‌هایی را تحت شعار مقابله با حزب‌الله وضع و تلاش کردند بر اعتراضات لبنان تأثیر بگذارد حتی اظهارات آنها (آمریکایی‌ها) به جایی رسید که اعتراضات علیه حزب‌الله بوده است».

زاسپکین ادامه داد، اما آنچه در این اوضاع اتفاق افتاد آن بود که نظام بانکی لبنان در زمان کمی دلارهای خود را از دست داد و اقتصاد و مردم این کشور متضرر شدند اما حزب‌الله و متحدانش موضع قدرتمند خود را حفظ کردند؛ فشارهای آمریکا در این زمینه موفق نبود.

 «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی جمعه گذشته (۲۹ آذر)  وارد لبنان شد و با مقامات مختلف این کشور دیدار کرد.«الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت، هیل دو ماه منتظر شد تا پس از اعتراضات خیابانی به لبنان بیاید و نتیجه آن را برگیرد اما وضعیت آنطور که آمریکا می‌خواسته اصلا پیش نرفته است.

اعتراضات در لبنان از بیست و پنجم مهرماه در اعتراض به وضعیت اقتصادی و قصد دولت برای وضع مالیات‌های جدید آغاز شد و نخست‌وزیر «سعد الحریری» در پی ادامه اعتراضات استعفا داد.

پس از هفته‌ها رایزنی برای انتخاب فردی که دولت جدید را تشکیل دهد سرانجام در بیست و هشتم آذرماه «حسّان دیاب» از اساتید دانشگاهی لبنان و وزیر پیشین به عنوان نخست‌وزیر مکلف انتخاب شد و وی هم‌اکنون در حال رایزنی با طرف‌های مختلف برای تشکیل دولتی است که قول داده ظرف چهار تا شش هفته آینده آن را تشکیل دهد.