شیخ «خالد الملا» رییس جماعت علمای اهل سنت عراق با اشاره به شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» از سوی ارتش آمریکا تاکید کرد : پارلمان عراق باید قانونی را تصویب کند که به موجب آن نیروهای آمریکایی از این کشور اخراج شوند.

قانون اخراج نیروهای آمریکا از عراق باید تصویب شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا دلیل اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده "الحشد الشعبی" عراق را کینه دولت آمریکا از اسلام و محور مقاومت و به ویژه ایران و عراق دانست و گفت که این اولین جنایت آنان نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

شیخ خالد الملا خاطر نشان کرد که این جنایت رخ داده به همگان ثابت کرد که کاخ سفید را مجموعه از گروه های "راهزن" تشکیل می دهد که در تلاش هستند بر امور کشورها و منابع آنان مسلط شوند.

رییس جماعت علمای اهل سنت عراق با تاکید بر اینکه آمریکا حاکمیت ملی عراق را نقض کرده است، گفت: عراق دارای دولت، پارلمان و حاکمیت ملی است و اقدام آمریکایی ها به معنای نقض حاکمیت ملی عراق بود و «عادل عبدالمهدی» هم در سخنان خود بر این موضوع تاکید کرد.

شیخ «خالد ملا» سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را فرماندهانی شجاع خواند که در آرزوی شهادت بودند و از مرگ در راه خدا هراسی نداشتند و سرانجام به آنچه می خواستند، رسیدند.

وی همچنین تاکید کرد که موضع عراق در محکوم کردن این جنایت بسیار شفاف است و اعضای پارلمان باید با تشکیل جلسه قانونی را تصویب کنند که به موجب آن نیروهای آمریکایی به طور کامل از عراق اخراج شوند.

رییس جماعت علمای اهل سنت عراق در پایان شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، مسئولان و ملت ایران و همچنین خانواده این شهید والامقام تسلیت گفت.

امروز مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت در کاظمین و بغداد با حضور صدها هزار نفر از مردم عراق برگزار شد.

ادامه این مراسم قرار است عصر امروز در شهر کربلا و نجف برگزار و پس از آن اجساد شهدا برای برگزاری مراسم تشییع به ایران منتقل شود.