یک هفته نامه آلمانی انتقاد شدیدی به اقدامات آمریکا در روزهای اخیر وارد کرده و از اروپا خواسته تا از آمریکا فاصله بگیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 "هفته نامه" اشپیگل در گزارشی انتقادی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سیاست هایش علیه ایران نوشت: تهدیدات ترامپ علیه اماکن فرهنگی ایران نقض تمدن است. اگر وی این تهدید خود را محقق کند با طالبان افغانستان یکی می شود.

این هفته نامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب تاکید کرد که ترور سردار سلیمانی به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ غرب خواهد بود نه تنها به این دلیل که تشدید نظامی گری در خاورمیانه را غیر قابل اجتناب کرده است، بلکه این ترور هدفمند از طرف آمریکا که واشنگتن آن را با متحدین خود در اروپا هماهنگ نکرده است همچنین پتانسیل این را دارد که شراکت از هم شکافته ائتلاف غربی را بیش از پیش دچار جدایی کند. برخی ها از این سخن به میان می آورند که این مناقشات مناسبات اروپا با آمریکا را اساسا تغییر خواهد داد.

هفته نامه اشپیگل در ادامه این مطلب نوشت: آلمان و اروپا نقش خود در مناقشات بین ایران و آمریکا را هنوز پیدا نکرده‌اند. این کار راحتی نیست. در یک طرف ایران قرار دارد و در طرف دیگر ایالات متحده است که برخلاف خواست متحدان اروپایی خود توافق هسته‌ای با ایران را نقض کرده و به این ترتیب مسیر تشدید تنش ها را ایجاد کرده است. ایالات متحده آمریکا منافع و علایق اروپا را نقض می کند. البته از جمعه گذشته بیگانگی میان متحدان جنگ سرد ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

دونالد ترامپ با تهدیدات چند روز اخیر خود از جامعه ارزشی غربی خداحافظی می کند. وی اصولی را که تا به حال در غرب حاکم بوده است را زیر سوال قرار داده است.

نویسنده در ادامه تاکید کرد که ترامپ با این تهدید که اماکن فرهنگی ایران را نابود می کند تمدن را نقض می کند. اگر وی این کار را کند این یک نقض تمدن خواهد بود و عملی وحشیانه است که یادآوری کننده نابودی آثار فرهنگی افغانستان توسط طالبان است.

تلاش آمریکا برای ماندن در عراق برخلاف خواست بغداد نقض اصول بین‌المللی است

اشپیگل در ادامه این مطلب تلاش ترامپ برای اینکه نیروهای نظامی آمریکایی را بر خلاف خواست دولت عراق به این کشور تحمیل کند را نقض کننده اصول بین المللی عنوان کرده و گفت: حالا اروپا باید از یک آمریکایی که آشکارا خود را در مقابل اصول غرب قرار داده است فاصله بگیرد.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه اروپا باید آشکارا به نقض ارزش ها و اصول غرب از طرف آمریکا انتقاد کند همچنین نوشت: دولت آلمان تا به حال در این راستا کوتاهی کرده است. بیانیه‌ای که سران آلمان، فرانسه و انگلیس روز یکشنبه منتشر کردند بیشتر خطاب به ایران بود. اروپایی ها به جای انتقاد از ترور سردار سلیمانی که نقض کننده قوانین بین المللی است به تهران هشدار می دهند. این اقدام ایالات متحده حتی از طرف اروپا هم مورد اشاره قرار نگرفت و اروپا این گونه خود را بی اعتبار می کند.

سکوت اروپا درباره اقدام آمریکا علیه ترور سردار سلیمانی اشتباه است

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب این سکوت اروپا را اشتباه دانسته و نوشت: این موضع گیری اروپا آمریکا را آرام نمی کند. در مقابل این خطر افزایش می یابد که ترامپ برای تنش زایی بیشتر تشویق شود.

 بامداد جمعه 13 دی ماه خودروی حامل سرلشکر قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد "هدف حمله بالگردهای ارتش آمریکا" قرار گرفت.

شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انتقام سختی مواجه خواهند شد.