وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش عملیات جدیدی را تحت عنوان "سپر بهار" در ادلب سوریه آغاز کرده است و به مبارزه خود در این شهر ادامه خواهد داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم،  خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد: نام عملیات ترکیه در ادلب سوریه را "درع الربیع" (سپر بهار) گذاشته‌ایم و این عملیات پس از حمله به نیروهای ما در ادلب در ۲۷ فوریه آغاز شد و با موفقیت ادامه خواهد یافت.

خلوصی آکار همچنین تصریح کرد: ما قصد درگیری با روسیه را نداریم و هدف ترکیه، پایان دادن به کشتار جمعی نظام سوریه و ممانعت از افراط‌گری و مهاجرت است.

 وی در ادامه افزود: ترکیه از روسیه انتظار دارد که از نفوذ و قدرت خود برای توقف حملات ارتش سوریه و  مجبور کردن آنها برای عقب‌نشینی از مرزها طبق توافقنامه سوچی استفاده کند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین مدعی شد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۱۲ نیروی وابسته به نظام سوریه را "خنثی" کرده‌ایم و یک پهپاد، هشت هلیکوپتر، ۱۰۳ تانک، ۷۲ توپ و موشک‌انداز و سه سامانه دفاع موشکی سوریه را تا به امروز منهدم کرده‌ایم.

ترکیه معمولا از عبارت "خنثی سازی" برای توضیح دستگیری، زخمی‌کردن یا کشتن شبه نظامیان استفاده می‌کند.

خلوصی آکار تاکید کرد: آنکارا با استفاده از "حق قانونی" خود به تمامی حملات علیه مراکز نظارتی و یگان‌های ترکیه در ادلب پاسخ خواهد داد.