وزیر دفاع آلمان، اعمال فشار این کشور به روسیه به دلیل حمایت «ولادیمیر پوتین» از دولت سوریه در مقابل تروریست‌ها را خواستار شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«آنه گرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیوی ار.ت.ال (RTL) تاکید کرد، آلمان با روسیه روابط تجاری و اقتصادی گسترده‌ای دارد و می‌تواند از اهرم تحریم و فشار بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری  روسیه برای پایان دادن به حمایتش از سوریه استفاده کند.

این رسانه نوشت: در روزهای اخیر درگیری‌ها در ادلب واقع در شمال سوریه در حالی گسترش یافته که روسیه در مقابل نیروهای شورشی مورد حمایت ترکیه، اقدام پشتیبانی از دولت قانونی سوریه کرده است.

وزیر دفاع آلمان با بیان اینکه آلمان باید به روسیه نشان دهد که «ما تقریبا از آنچه در سوریه انجام می‌دهد آگاهیم:، افزود: «این پرسشی است که اکنون نیز باید در مورد سوریه مطرح شود.»

کرامپ کارن باوئر، پیشنهاد خود مبنی بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای محافظت از غیرنظامیان را تکرار کرد و افزود: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در تلاش است تا پوتین را برای حمایت از این طرح، متقاعد کند.

امروز همچنین « ژنرال ایگور کوناشنکوف » سخنگوی وزارت دفاع روسیه با انتقاد بی‌سابقه از عملکرد ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد: نتیجه یک سال و نیم توافق درباره سوریه با ترکیه در سوچی، سبب ارتباط یافتن تروریست‌ها با نظامیان ترکیه شده است.

به گفته مقام روس، وضعیت منطقه امن ادلب در نتیجه اقدامات متقابل ارتش سوریه، تروریست‌های گروه هیات تحریر الشام به مسافت دور از حلب رانده شدند.

کوناشنکوف ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ نه فقط کشورهای غربی بلکه سازمان ملل نیز از امضای توافقنامه سوچی درباره ادلب استقبال کرد.

وی افزود: بخش کلیدی این تفاهم‌نامه، تعهد ترکیه به جداسازی تروریست‌ها از معارضان میانه‌رو و دور کردن تروریست‌ها از محدوده امن ادلب تا ۱۵-۲۰ کیلومتر و خارج کردن تسلیحات سنگین توپخانه‌ای از این منطقه بود.

در هفته‌های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله‌باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه‌های تروریستی، بر تنش‌ها افزوده است.

به گفته کوناشنکوف، حمله‌های گسترده توپخانه‌ای و گلوله‌باران مناطق مسکونی سوریه و حملات به پایگاه حمیمم، رویدادهای روزمره شده است.  

او خاطرنشان کرد، ترکیه با نقض معیارهای بین‌المللی، به ادلب سوریه لشکرکشی کرد اما غرب این مساله را نادیده می‌گیرد.