وزیر دفاع آمریکا گفت که در توافق صلح دوحه با طالبان مفاد مخفیانه‌ای نیز وجود دارد که به کاهش خشونت‌ها مربوط می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن اگزماینر، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا شامگاه گذشته -‌پنج‌شنبه- گفت که در توافق صلح دوحه با طالبان مفاد مخفیانه‌ای نیز وجود دارد که به کاهش خشونت‌ها مربوط می‌شود.

وی در نشستی خبری گفت: «مدارکی عملیاتی نیز در این توافق وجود دارد که مخفیانه هستند و به مسائلی چون تعهد طالبان برای مبارزه با تروریسم و خروج نیروها از افغانستان می‌پردازند.»

اسپر گفت: «ممکن است اشتباه کنم، اما تا جایی که یادم هست، در توافق آمده بود که به محض امضا شروع به کاهش سطح خشونت‌ها می‌کنم و به‌تدریج با شروع مذاکرات بین‌الافغان به سوی آتش‌بسی فراگیر در این کشور حرکت می‌کنیم.»

وی افزود: «البته در این توافق بر حق ما در دفاع از خود و هم‌پیمانان افغان‌مان تایید شده و این درست همان چیزی است که در دو روز گذشته شاهدش بودیم.»

آمریکا بامداد پنج‌شنبه با پهپاد شماری از شبه‌نظامیان طالبان را که به یک ایستگاه بازرسی در افغانستان حمله کرده بودند هدف قرار داد. 

 

وی در ادامه افزود که در رابطه با خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، این کشور با دیگر هم‌پیمانان خود در هماهنگی کامل خواهد بود. وی افزود: «تا آنجا که به افغانستان مربوط می‌شود، مشاوره به این کشور پس از آغاز مذاکرات صلح نیز ادامه خواهد داشت.»