چند فروند جنگنده «اف-18 » و «میراژ رافائل» آمریکا و فرانسه مستقر در دریای مدیترانه تمرین مشترک برخاست و فرود در عرشه ناوهای هواپیمابر یکدیگر را اجرا کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ناوهای هواپیمابر فرانسه و آمریکا مستقر در دریای مدیترانه در روزهای گذشته تمرین مشترکی را برای حفظ آمادگی نیروهای خود به ویژه خلبانان مستقر در این دو ناو انجام دادند.

به نوشته وبگاه «کی ایرو»، ناوهواپیمابر «یو اس اس آیزنهاور» و «شارل دوگل» فرانسه در این تمرین شرکت کردند و طی آن خلبانان این دو ناو تمرین‌های پرواز و فرود در عرشه‌های همدیگر را انجام دادند.

در این تمرین جنگنده‌های «اف-18 سوپر هورنت» شده بر عرشه ناو شال دوگل فرود آمدند. از سوی ناوهواپیمابر فرانسوی نیز چهار فروند جنگنده «میراژ داسو رافائل» حضور داشتند. در این تمرین هوایی یک فروند هواییمای گشتزنی «هاوک آی» نیز حضور داشت.

پیشتر در سال ۲۰۱۶ نیز تمرین های مشابهی بین این دو کشور در منطقه صورت گرفت. کشتی‌های جنگی فرانسه و آمریکا مدتی است که به بهانه تامین امنیت دریای حضور خود در منطقه را شدت بخشیده اند.

فرانسه درهفته های گذشته از آغاز به کار ائتلاف دریایی اروپا با هدف «تضمین آزادی تردید دریایی» در خلیج فارس و تلاش برای تنش‌زدایی با ایران خبر داد. این ائتلاف، از ائتلافی که واشنگتن با مشارکت ۶ کشور در خلیج فارس به راه انداخته، مجزاست.