همزمان با بروز برخی تنش‌ها در عراق، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رصد روزانه تحولات این کشور و تداوم حضور اعضای دفتر نمایندگی این اتحادیه در عراق خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مسئول سیاست خارج اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه با صدور بیانیه اعلام کرد، فعالیت اعضای دفتر این اتحادیه در عراق با وجود تنش‌های اخیر ادامه می‌یابد.

به نوشته وبگاه «پارلمان اروپا» «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه‌ اعلام کرد، اتحادیه اروپا متعهد به تداوم حضور در عراق است و اعضای دفتر نمایندگی آن در عراق به فعالیت خود در این کشور ادامه داده و قصد ترک کردن عراق را ندارند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا به تداوم تلاش‌ها برای کمک به شهروندان عراقی جهت برقراری امنیت مناسب  و بر اساس اصول حقوق بشر ادامه می‌دهد.»

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه با تاکید بر اتخاذ اقدام‌هایی جهت حفظ سلامتی اعضای دفتر اتحادیه اروپا در عراق افزود که امنیت کارکنان این اتحادیه در عراق یک اولویت است.

 بورل در خاتمه این بیانیه گفت: «اتحادیه اروپا در حال رصد روزانه وقایع در عراق است و با اعضای  کشورهای درگیر اروپا مستقر در  این کشور در همکاری می‌کند.»

این بیانیه در حالی منتشر شده که پایگاه التاجی طی هفته گذشته هدف اصابت  ده‌ها راکت قرار گرفت که طی آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و بیش از ۱۰ نفر مجروح شدند.

پس از آن، جنگنده‌های آمریکایی نیز بامداد جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی، پلیس و ارتش عراق را در این استان و استان‌های بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند. بعد از این تحولات، روز شنبه (۲۴ اسفند) نیز در حمله راکتی مجدد به پایگاه نظامی التاجی، سه نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت که پنتاگون در حال بررسی چگونگی واکنش به حملات علیه نیروهای آمریکایی است.