تاثیر لباس فرم اداری بر برندینگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تاثیر لباس فرم اداری بر برندینگ

انتخاب لباس فرم یکی از اقدامات اولیه ای است که هر سازمانی باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشد. استفاده از لباس فرم اداری در محیط های اداری و شرکتی، مزیت های زیادی دارد. تاثیر این لباس فرم ها علاوه بر ایجاد نظم و یکپارچگی در میان اعضای شرکت، تاثیر بسزایی در برندینگ یک شرکت خواهد داشت.  اما اگر بخواهیم تعریفی ساده از لباس فرم داشته باشیم، باید بگوییم؛ به لباس هایی که اعضای یک گروه یا یک مجموعه، به شکل همزمان، از یک نوع مدل آن استفاده می کنند، لباس فرم می گویند.

 یونیفرم ها انواع مختلفی دارند که بسته به مکانی که از آنها استفاده می شود، می توانند متفاوت از یکدیگر باشند. یونیفرم اداری شاید ملموس ترین این لباس ها باشند. علاوه بر آن، یونیفرم ها در زندانیان، ارتش، پزشکان، دانش آموزان و آتش نشانی و... نیز مشاهده می شود. در ادامه با چند مزیت لباس های فرم و تاثیر آنها روی برندینگ یک سازمان با شما همراه خواهیم بود.

مزیت های استفاده از لباس فرم

شاید یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین اقداماتی که لازم است تا یک شرکت یا سازمان برای برندینگ انجام دهد، خرید یونیفرم است. یکی از وبسایت های معتبر خرید لباس فرم اداری فرم ایران است. معمولا مشتریان برای تشخیص کارمندان یک سازمان، اولین کاری که میکنند، تشخیص لباس فرم اداری آن ها است. برخی از مزیت های استفاده از لباس فرم به شکل زیر هستند:

  • لباس فرم باعث می شود تا کارکنان یک سازمان به عنوان یک تیم به نظر آیند. این موضوع که تمامی کارمندان یک شرکت باید در نظر داشته باشند، که همگی از ارزش و اهمیت یکسانی برخوردار هستند، بسیار مهم است. مزیت این کار این است که، باعث می شود تا کارکنان یک شرکت در یک محیط شاداب و دوستانه تری فعالیت کنند.
  • پوشیدن یونیفرم باعث می شود تا کارکنان، خود را در مقابل وظایفی که دارند، متعهد بدانند. این کار تاثیر مستقیم روی عملکرد بهتر کارمندان یک سازمان دارد.
  • تحقیقات نشان داده است که مردم بیشتر به سمت کسب و کاری تمایل دارند که کارمندانشان دارای لباس فرم اداری باشند. علت این موضوع این است که انسان به دنبال نظم و یکپارچگی است. همچنین خرید یونیفرم باعث می شود تا اعضای یک گروه، حرفه ای تر به نظر برسند؛ همین موضوع، منجر به افزایش اعتماد مردم به یک برند می شود.
  • و اما شاید از مهمترین دلایلی که سازمان های بزرگ از یونیفرم استفاده می کنند، تبلیغات است. اولین کاری که لباس فرم اداری برای یک شرکت انجام می دهد، تبلیغات برند است. چاپ لوگوی یک شرکت روی لباس فرم و انتخاب لباس فرم مناسب، از اقداماتی است که باعث ماندگاری در ذهن مخاطب خواهد شد.
  • تشخیص بهتر وظیفه کارکنان، از دیگر مزیت هایی است که برای خرید یونیفرم ذکر شده است. به عنوان مثال؛ برای کارمندان تازه وارد در یک سازمان، بهترین راه برای معرفی خود به سایر کارکنان و همچنین شناخت وظیفه خود، پوشیدن لباس فرم اداری است.

انتخاب لباس فرم مناسب

همانطور که متوجه شدید؛ انتخاب لباس فرم برای یک سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع روی برندینگ هم تاثیر بسزایی دارد. حال سوال اینجاست که چگونه لباس فرم اداری مناسب را برای برند خود انتخاب کنیم؟ چه پارامترهایی برای خرید یونیفرم اهمیت دارند؟ برای انتخاب یک لباس فرم مناسب، عوامل متعددی را باید در نظر بگیرید که در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این عوامل پرداخته ایم.

تبلیغات

طراحی ظاهری لباس یکی از مهمترین پارامترهایی است که باید در هنگام انتخاب لباس فرم به آن توجه داشته باشید. همانطور که گفتیم؛ یکی از اهداف استفاده از یونیفرم ها، تبلیغات است. قرار گرفتن لوگو و آرم سازمان، شماره تماس یا هر یک از موضوعاتی که مهم هستند را به نحوی اضافه کنید تا به برند کسب و کار شما آسیب نزد و برای برند شما مناسب باشد. الهام گرفتن از آرم سازمان معمولا یکی از راه های انتخاب رنگ لباس فرم اداری است.

راحتی

لباس فرم باید ساده باشد و متناسب با سایز کارمند دوخته شود. کارمندان باید در لباس فرم خود احساس راحتی کنند. یکی از نکات مهم در انتخاب لباس فرم، جلوگیری از بکار بردن هرگونه عناصر اضافی یا شرم آور است. از استفاده از طرح های کارتونی نامناسب، کلاه های غیر عادی و یا هرگونه عنصری که باعث مضحک شدن لباس فرم می شود، باید جلوگیری شود. بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از لباس های ساده است. تا حد امکان سعی کنید تا یونیفرمی ساده و شیک طراحی کنید تا با هر سلیقه یا تیپ و استایلی هماهنگ باشد.

رنگ

انتخاب رنگ در طراحی لباس فرم مهم تر از آن است که فکرش را میکنید. اولین موضوعی که شما برای طراحی یونیفرم با آن برخورد می کنید، انتخاب رنگ است. استفاده از رنگ هایی که برگرفته از لوگوی سازمان باشد یا به نوعی تکمیل کننده آن باشد؛ از بهترین راه های انتخاب رنگ لباس فرم اداری است. این موضوع را فراموش نکنید که رنگ ها در مورد کسب و کار شما به مشتریان اطلاعات می دهد. برای مثال رنگ آبی نشان دهنده مسئولیت پذیر بودن است. اگر قصد دارید در بین مشتریان خود اعتمادسازی انجام دهید، از این رنگ استفاده کنید. این رنگ یکی از پرکاربردترین رنگ ها بین سازمان ها است.

در حالی که رنگ های سبز و قهوه ای، نشان دهنده سازگار بودن با محیط زیست یا ارگانیک بودن می باشد.

جنس

پس از طراحی های ظاهری لباس فرم، باید جنس پارچه را برای خرید یونیفرم مشخص کنید. انتخاب جنس پارچه معمولا با در نظر گرفتن نوع کار و آب و هوا به راحتی قابل تشخیص است. اگر کسب و کار شما در یک منطقه سرد قرار دارد، بهتر است تا جنس لباس فرم اداری گرمتری داشته باشید و بالعکس. ممکن است نوع کار یک سازمان به صورت فیزیکی باشد و با ابزارآلات سنگین سر و کار داشته باشند؛ در این صورت بهتر است که جنس بادوام تری برای خرید یونیفرم در نظر بگیرید. برای مثال؛ در یک رستوران بهتر است از یک لباس شیک و سفید رنگ استفاده شود. در حالی که برای یک آتش نشان، امنیت لباس، اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی آن دارد.
نمونه ای از لباس فرم خدماتی
کت2

 

کیفیت

کیفیت لباس فرم اداری از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. ممکن است که یک لباس فرم از طراحی فوق العاده مناسبی برخوردار باشد؛ اما بعد از مدتی، رنگ آن تغییر کند یا آرم و لوگوی شرکت از روی آن محو شود. برای مثال؛ ممکن است لباس فرم سازمان شما آبی باشد، اما بعد از مدتی، رنگ برخی از لباس کارمندان به رنگ سفید تغییر رنگ داده باشد. در نتیجه بهره گیری از چاپگر های حرفه ای، از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

فرهنگ

توجه داشتن به فرهنگ نیز از الزاماتی است که برای انتخاب لباس فرم اداری مناسب باید به آن توجه داشته باشید. گاهی اوقات استفاده از لباس های فرهنگ کشورهای مختلف، ممکن است به یک کسب و کار کمک کند؛ اما توجه داشته باشید این موضوع می تواند به صورت بالعکس نیز اتفاق بیفتد.

طبق آنچه که در مطالب بالا گفته شد؛ شما برای خرید یونیفرم و داشتن یک انتخاب مناسب برای لباس فرم سازمان ها باید موضوعاتی مانند: تبلیغات برند، راحتی، رنگ، جنس پارچه، کیفیت و فرهنگ را در نظر بگیرید.