فرش ها از راه های زیادی از ریختن قهوه تا ریختن تصادفی انواع غذاها آلوده می شوند. یکی از رایج ترین مواردی که روی فرش می ریزد آرایش پودری است. این محصول که باعث زیبایی شما می شود، برعکس فرش شما را بسیار کثیف و زشت می کند. اغلب آرایش پودری تصادفاً روی فرش می ریزد، اما چگونه می توان آن را پاک کرد؟

مراحل ساده پاک کردن پودر سایه چشم از روی فرش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

نکات اولیه پاک کردن لکه سایه چشم پودری از فرش

478

هر زمان که یک محصول آرایشی به خصوص سایه چشم روی فرش شما ریخت، ضروری است که هر چه سریع تر برای تمیز کردن آن اقدام کنید. حذف سریع محصولات آرایشی از فرش از رنگ گرفتن دائمی الیاف جلوگیری می کند. رنگ گرفتن الیاف فرش باعث می شود حذف آنها بسیار مشکل شود.

نکته مفید دیگری که باید به خاطر داشته باشید ملایمت است. هنگام تمیز کردن پودر سایه چشم از الیاف فرش، هرگونه عمل تهاجمی می تواند باعث فرو رفتن پودر به عمق الیاف شده و حذف آن را سخت تر کند. بزرگ ترین نکته ای که هنگام پاک کردن لکه آرایش پودری روی لباس باید به آن توجه داشته باشید این است که باید با لمس ملایم، مواد را از فرش پاک کنید. مالیدن لکه می تواند باعث گسترش شده و لکه های دائمی روی فرش شما ایجاد کند.

به یاد داشته باشید که اگر در هر مرحله ای از پاک کردن لکه، متوجه شدید که لکه در حال گسترش است و یا هیچ تغییری در وضعیت آن ایجاد نمی شود، بهتر است از خدمات قالیشویی توحید کمک بگیرید.

479

چگونه لکه سایه چشم پودری را از فرش پاک کنیم؟

نحوه پاک کردن سایه چشم پودری از فرش بسیار آسان و مطابق مراحل زیر است:

مرحله اول: جاروبرقی بکشید

با برداشتن و حذف کامل پودر آرایشی از فرش، کار را شروع کنید. با جاروبرقی کشیدن می توانید بیشتر پودر ریخته شده را به سرعت بردارید. در اغلب موارد مکش جاروبرقی به شما کمک می کند، بدون نیاز به کار خاصی، مقدار اضافی پودر را از فرش خارج کنید.

دقت کنید که جاروبرقی را فقط به نقطه آسیب دیده محدود کنید تا پودر آرایشی روی قسمت های دیگر فرش پخش نشود.

مرحله دوم: صابون و آب را امتحان کنید

پس از جاروبرقی کشیدن، با استفاده از محلول آب و صابون می توانید با هر نوع پودر آرایشی باقی مانده روی فرش مقابله کنید.

یک کاسه یا لگن یا سطل بزرگ بردارید. کمی مایع دستشویی و آب را در آن مخلوط کنید. یک پارچه تمیز یا اسفنج بردارید و درون ترکیب آماده شده فرو ببرید. اسفنج را خارج کرده و به خوبی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس آن را بر روی محل لک شده فرش بکشید. دقت کنید که از حرکات آرام و نرم استفاده کنید تا لکه گسترش پیدا نکند. همچنین از مالیدن لکه خودداری کنید. می توانید از ضربات آرام و پیوسته به محل لکه استفاده کنید. توجه کنید که فقط کمی محلول آب و صابون بر روی فرش بگذارید و از ریختن مایع اضافی خودداری کنید تا فرش خیس نشود. خیس شدن علاوه بر آن که احتمال نشت لکه را به دیگر قسمت های فرش افزایش می دهد، خشک شدن لکه را نیز سخت تر خواهد نمود.

در صورتی که لکه با این محلول از بین نرفت می توانید از خدمات قالیشویی جنت آباد در لینک کمک بگیرید.

مرحله سوم: از شیر پاک کن استفاده کنید

شیر پاک کن یا مایع پاک کننده آرایش یکی دیگر از مواردی است که می توانید برای پاک کردن لکه پودر سایه چشم امتحان کنید. دقت کنید که مقدار کافی و به اندازه از شیر پاک کن را استفاده کنید. برای این منظور، بهتر است کمی مایع را بر روی یک دستمال یا پارچه تمیز بریزید و سپس به محل لک شده فرش بمالید. همچنین می توانید از پدهای آرایش پاک کن استفاده کنید.

می توانید از دستمال کاغذی های مرطوب شده با شیر پاک کن نیز استفاده کنید. دقت کنید که دستمال ها بیش از حد مرطوب نشده باشند و فقط آنقدری رطوبت داشته باشند که که پودر سایه چشم را در خود حل کرده و پاک کنند.

در صورتی که علی رغم استفاده از مایع دستشویی و شیر پاک کن، لکه پودر آرایشی همچنان از بین نرفته است، استفاده از خدمات قالیشویی دست بافت امیرآباد قالیشویی توحید را در نظر بگیرید.

مرحله چهارم: محل را آبکشی کنید

یک ظرف را از آب تمیز پر کنید. یک دستمال تمیز بردارید و با آب مرطوب کنید. تا جای ممکن، فرش را با دستمال مرطوب شده تمیز کنید.

مرحله پنجم: فرش را خشک کنید

یک حوله تمیز بردارید و تا آن جا که ممکن است، آب اضافی را از قسمت تمیز شده پاک کنید.

مرحله ششم: جاروبرقی بکشید

پس از اینکه محل لکه کاملا خشک شد، جاروبرقی بکشید تا الیاف به حالت اول بازگردند.

تمیز کردن لکه محصولات آرایشی در منزل یا قالیشویی؟

تمیز کردن پودر آرایشی از فرش، آسان است و اغلب با روش های ذکر شده در بالا به راحتی انجام می شود. اما در هنگام استفاده ار هرگونه محصول شیمیایی بر روی فرش، بهتر است ابتدا محلول را بر روی قسمت کوچکی از بخش های خارج از دید فرش، امتحان کنید تا از عدم واکنش منفی فرش مطمئن شوید. شما می توانید بیشتر پود سایه چشم را به کمک جاروبرقی از فرش خارج کنید و به کمک محلول آب و صابون به راحتی مابقی لکه را تمیز کنید. اما اگر فرش شما ابریشمی یا دستبافت است، بهتر است برای دریافت خدمات حرفه ای از قالیشویی در امیرآباد استفاده کنید. قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده جنت آباد خدمات متنوع ازجمله لکه بری را به شما ارائه می نمایند.

قالیشویی توحید

‍قالیشویی توحید شعب مختلفی در سراسر تهران دارد که می تواند با استفاده از نزدیک ترین شعبه به شما، خدمات با کیفیتی را ارائه نماید. ما به عنوان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان خدمات متنوع خود را با قیمت های مصوب اتحادیه ارائه می نماییم. ما خدمات خود را ضمانت می کنیم و خیال شما را بابت عدم هرگونه آسیب رساندن به فرش آسوده می گردانیم.